لاجتیک از سیستم نورپردازی Lightsync به همراه کیبورد و بلندگوی مخصوص رونمایی کرد

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
لاجیتک فناوری جدیدی برای نورپردازی رایانه‌ها معرفی کرده است که تجربه منحصربه‌فرد و غنی‌تری در اختیار کاربران رایانه‌های شخصی قرار می‌دهد.
تبلیغات

فناوری جدید شرکت لاجیتک که Lightsync نام دارد، می‌تواند رنگ و بویی تازه به بازی‌های رایانه‌‌ای بدهد. این فناوری به کمک  لامپ LED با پشتیبانی از طیف رنگ RGB، علاوه بر بازی‌ها به نورپردازی فیلم‌های سینمایی و موسیقی نیز می‌پردازد. در گام اول دو محصول جدید لاجیتک از این فناوری پشتیبانی خواهند کرد که شامل یک سیستم صوتی و کیبورد مکانیکی می‌شود.

هماهنگ کردن نورپردازی و روشنایی محیط با محتوای نمایش داده‌شده روی نمایشگر، فناوری چندان جدیدی نیست و یکی از روش‌های افزایش تأثیرگذاری محتوا محسوب می‌شود. چندین روش برای همگام‌سازی نور و محتوا وجود دارد که استفاده از API در دسترس توسعه‌دهندگان، یکی از آن‌ها است. امکان شناسایی رنگ‌های موجود در نمایشگر و تحلیل صدا از سایر روش‌های مورد استفاده به شمار می‌روند. چندین شرکت دیگر از جمله فیلیپس و ریزر، در حال توسعه این فناوری هستند و اکنون با معرفی لایت‌سینک، لاجیتک نیز به عرصه این رقابت وارد شده است.

لایت‌سینک معرفی‌شده از سوی لاجیتک، از دو روش گفته‌شده برای تشخیص و هماهنگ‌سازی استفاده می‌کند. یکی از این حالت‌ها Audio Visualizer نام دارد که در هنگام پخش موسیقی، جلوه‌های نوری متناسب اجرا می‌کند. تغییر آهسته نور با فرکانس‌های پایین صورت می‌گیرد و فرکانس‌های بالا موجب تغییر ناگهانی نورپردازی می‌شوند. حالت دیگر Lightsync است و باید از سوی توسعه‌دهندگان بازی‌ پشتیبانی شود تا رنگ‌هایی متناسب با بازی پدید آید. در حال حاضر بازی‌هایی مانند بتلفلید ۱، کانتر استرایک: گلوبال آفنسیو، دیسکورد، فاینال فانتزی XIV، فورت‌نایت، GTA V و توتال وار: وارهمر از این فناوری پشتیبانی می‌کنند.

logitech keyboard

بلندگوهای گیمینگ G560 لاجیتک، جزو اولین محصولاتی هستند که از لایت‌سینک پشتیبانی می‌کنند. این سیستم صوتی از یک ساب‌ووفر به همراه دو بلندگوی جانبی تشکیل می‌شود که به LED مجهز هستند. لامپ‌های پشتی به فرکانس‌های پایین واکنش نشان می‌دهند و نورپردازی قسمت جلویی مختص به فرکانس‌های میانه و بالا است. هم‌چنین باید اشاره کرد که به دلیل استفاده از نورپردازی در بلندگوهای جانبی، لاجیتک مجبور شده است از ورودی‌هایی مانند پورت D-Sub در آن‌ها استفاده کند. این بلندگوها از هر دو حالت Audio Visualizer و Lightsync پشتیبانی می‌کنند. البته برای استفاده از لایت‌سینک، برنامه‌ سازگار با این فناوری باید در حال اجرا باشد. این بلندگوها توانی برابر با ۱۲۰ وات دارند و از فناوری صدای فراگیر DTS:X Ultra پشتیبانی می‌کنند. این دستگاه می‌تواند از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری، USB و بلوتوث نسخه ۴.۱ متصل شود و از سیستم‌عامل‌های ویندوز ۷ و بالاتر در کنار مک OS X پشتیبانی می‌کند. البته در حال حاضر سیستم‌عامل مک از فناوری DTS:X بهره نمی‌برد. عرضه این محصول از ماه آینده میلادی به بازار شروع می‌شود و برچسب قیمت ۲۰۰ دلاری برای آن در نظر گرفته شده است.

کیبورد مکانیکی G513 لاجیتک، دستگاه دیگری است که از لایت‌سینک پشتیبانی می‌کند؛ ولی از آن‌جایی که امکان پخش صوتی از طریق آن وجود ندارد، از Audio Visualizer بهره نمی‌برد. امکان استفاده از آن در بازی‌های پشتیبانی‌شده وجود دارد. هم‌چنین کاربر می‌تواند الگوهای دلخواه خود را در نورپردازی این کیبورد استفاده کند. بدنه این محصول از جنس آلومینیوم برس‌خورده است و بخشی چرمی برای راحتی مچ کاربر دارد. قابلیت استفاده از کیبورد جدید لاجیتک در ویندوز ۸ و بالاتر، مک OS X 10.10 و بعد از آن، اندروید ۳.۲ یا بالاتر و iOS 10 وجود دارد. دسترسی به آن از ماه آوریل با قیمت ۱۵۰ دلار ممکن خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات