عملکرد عجیب وان پلاس در فروش 5T برای آمریکای شمالی

دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌احتمال‌ زیاد در چند سال اخیر نام وان‌‌پلاس را به‌دفعات شنیده‌اید و اگر بگوییم این برند در بعضی از مناطق موجودی خودش را تمام کرده است، تعجب می‌کنید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد علاقمندان به خرید وان‌پلاس ۵ تی در آمریکای شمالی دیگر قادر به خرید این گوشی نخواهند بود؛ چراکه موجودی این گوشی در این منطقه پایان یافته است. کایل کیانگ، رئیس بازاریابی جهانی و مدیرکل وان‌‌پلاس در شمال آمریکا، اشاره کرد است که به دلیل تقاضای بسیار بالا و بیش‌ازحد انتظار، تمامی موجودی در نظر گرفته‌شده برای این بازار تمام شده و حتی موجودی انبارهای شرکت به صفر رسیده است.

نکات بسیار جالبی برای فروش وان‌‌پلاس در آمریکای شمالی وجود دارد که از جمله‌ی آن باید به تمام شدن موجودی وان‌پلاس ۵ تی طی تنها ۴ ماه اشاره کرد. شاید انتظار برای خرید نسل بعدی وان‌پلاس برای علاقمندان به گوشی‌های کمپانی چینی چندان خوشایند نباشد؛ اما کیانگ رویکرد مثبتی به اتمام موجود گوشی در آمریکای شمالی دارد. او می‌گوید شرایطی که این شرکت را به این نقطه رسانده بسیار مثبت و نشان از تلاش‌های سال‌ گذشته ما است. در سال گذشته، درآمد جهانی وان‌‌پلاس به ۱.۴ میلیارد دلار افزایش پیدا کرد و در آمریکای شمالی رشدی ۱۳۹ درصدی به ثبت رساند. رشد فروش در آمریکای شمالی بیش از ۲۵ درصد فروش آنلاین وان‌پلاس را به خود اختصاص داده است.

به اعتقاد کیانگ، اعداد و ارقام فروش در بازار آمریکا نشان از موفقیت فرایند فروش و بازاریابی وان‌پلاس در این منطقه است؛ حال آنکه به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این مسئله چندان معمول نیست. در مقایسه با فرایند تولید و عرضه‌ی سایر گوشی‌های هوشمند، وان‌پلاس کمی غیر معمول عمل کرده است. به‌صورت رسمی وان‌پلاس طی یک بازه زمانی مشخص تنها یک پرچم‌دار تولید می‌کند و پس از رسیدن به هدف تعیین‌شده برای فروش، تولید را متوقف می‌کند. ازآنجایی‌که وان‌‌پلاس اخیراً در هر سال دو پرچم‌دار راهی بازار می‌کند، هر مدل تنها چند ماه فرصت حضور در بازار دارد. علاوه بر این، وان‌‌پلاس به‌جای استفاده از بازاریابی‌های معمول و گسترده در سطح کشورهای مختلف، به سراغ تبلیغات و معرفی محصولات به‌صورت «زبان به زبان» رفته که از این‌رو، قادر نیست به‌سرعت حضور خود در بازارهای مختلف را افزایش دهد.

کیانگ می‌گوید:

در مقطعی که هیچ‌کس رشد نمی‌کند، ما در حال رشد هستیم.

یقینا رشد فاکتوری خوب است؛ اما وان‌پلاس با اعلام خبر توقف در فروش و کمبود موجودی، کاربران بسیار زیادی را ناامید کرده است و افراد قابل‌ توجهی را که می‌توانستند مشتری بالقوه به‌حساب بیایند، مجبور به صبر تا زمان عرضه‌ی نسل بعدی کرده است. انتظار می‌رود وان‌پلاس در ماه می یا ژوئن گوشی‌ هوشمند جدیدش را معرفی و راهی بازار کند. سخنگوی این شرکت در پاسخ به این سؤال که چرا وان‌پلاس نمی‌تواند عرضه در بازارهای دیگر را کم کند تا به تقاضای ایالات‌متحده و کانادا بیشتر رسیدگی کند، گفته است که بازی با اعداد و تغییر موجود در بازار‌ها کار چندان هوشمندانه‌ای نیست. هرچند وان‌پلاس ۵ تی برای مدت بسیار کوتاهی در بازار حضور داشته، اما موفق شده است نام خود را سر زبان‌ها بیندازد و بسیاری از پرچم‌داران بازار را در عملکرد مغلوب کند.

به نظر شما آیا موفقیت‌های کسب‌شده در سال گذشته، بازهم تکرار خواهد شد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات