دو میلیون نفر از کاربران اسپاتیفای، تبلیغات را به‌صورت غیر قانونی بلاک می‌کنند

دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
طبق اعلام اسپاتیفای، نزدیک به دو میلیون نفر از کاربران این سرویس، با استفاده از اد بلاکرها، تبلیغات را بلاک می‌کنند.
تبلیغات

بی‌شک هیچ شخصی تمایل ندارد تبلیغات آزاردهنده، تجربه‌ی وی از استریم موسیقی یا ویدیو را دچار اختلال کند؛ از این رو است که میلیون‌ها نفر از کاربران اسپاتیفای، با پرداخت ماهانه ۹.۹۹ دلار از سرویس پریمیوم آن استفاده می‌کنند تا با چنین تبلیغات آزاردهنده‌ای مواجه نشوند. در این بین، ظاهرا نزدیک به دو میلیون نفر از کاربران سرویس رایگان اسپاتیفای، بدون پرداخت مبلغ ماهانه‌ی سرویس پریمیوم و با استفاده از راهکارهایی‌ همچون ادبلاکرها، از محتوای بدون تبلیغ و اختصاصی این سرویس بهره می‌برند. اسناد اسپاتیفای در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در این رابطه چنین حکایت می‌کنند:

تعدادی از کاربران اسپاتیفای بدون پرداخت حق اشتراک، تبلیغات را بلاک می‌کنند. ما چندین اپلیکیشن را شناسایی کرده‌ایم که به کاربران موبایل اجازه می‌دهند بدون پرداخت مبلغی، تبلیغات را مسدود کنند و به محتوایی دسترسی داشته باشند که منحصر به سرویس مبتنی بر تبلیغات (Ad-Supported Service) روی تبلت‌ها است.

این مسئله از بسیاری لحاظ برای اسپاتیفای حائز اهمیت است و شاید از دست رفتن کاربران بالقوه‌ی سرویس پولی، بدیهی‌ترین آن‌ها باشد. سوئدی‌ها مدعی هستند که دسترسی غیر مجاز برخی از کاربران به محتوای پریمیوم، باعث شده است آن‌ها در اعلام تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی خود، زیاده‌نمایی کنند؛ از این رو اسپاتیفای آمار پایانی سال گذشته‌ی خود را از ۱۵۹ میلیون نفر به ۱۵۷ میلیون نفر کاهش داده است.

تعداد کاربران فعال ماهانه از این حیث حائز اهمیت هستند که اسپاتیفای در ماه فوریه، عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود را در بازار بورس نیویورک ثبت کرده‌ است و بسیاری سرمایه‌گذاران بالقوه‌ی این سرویس، انتظار انتشار آمار دقیقی از عملکرد آن دارند. انتشار آمار نادرست، حتی به‌ دلیل آنکه کاربران از روش‌های غیر مجاز به محتوای پولی این سرویس دسترسی پیدا کرده‌اند، می‌تواند تأثیر سوئی بر وضعیت سهام اسپاتیفای داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات