نگاه عمیق به فولکس واگن پاسات GT مدل ۲۰۱۸

فولکس واگن پاسات در  ایران با استقبال نسبتا خوبی مواجه شده است. در این مطلب، مروری بر مهم‌ترین خصوصیات نسخه‌ی اسپرت پاسات GT خواهیم داشت.

برای خودروسازان غیر معمول نیست که در اواخر عمر یک مدل، نسخه‌های ویژه‌ای از آن روانه بازار کنند. این نسخه‌ها اغلب رینگ‌های جدید، قطعات مختلف سیستم ترمز و طرح‌های داخلی محدودی به خودرو اضافه می‌کنند. اما فولکس‌واگن پاسات GT مدل ۲۰۱۸ متفاوت است؛ زیرا واقعا باعث می‌شود لذت رانندگی بیش‌تری به ترکیب خودرو اضافه شود.

پاسات GT نسبت به مدل معمولی ۴ سانتی‌متر پایین‌تر قرار می‌گیرد که با فنرهای مستحکم و دمپرهای بازطراحی شده ارائه می‌شود؛ این یکی از معدود مدل‌های پاسات است روی رینگ‌های ۱۹ اینچی سوار می‌شود. فولکس‌واگن پاسات GT به‌جای مدل پایه ۱۷۴ اسب بخاری، از پیشرانه توربو ۲.۰ لیتری و گزینه اختیاری ۳.۶ لیتری خورجینی ۶ سیلندر استفاده می‌کند که ۲۸۰ اسب بخار و ۲۵۸ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند. اگزوز اسپرت جدید و پرسروصداتر به پیشرانه‌ی خودرو اجازه می‌دهد تا کمی قدرتمندتر به نظر برسد. ترمزها ارتقاء داده نشده‌اند؛ ولی حداقل نمای ظاهری خود را با کالیپرهای ترمز قرمزرنگ در جلو و عقب نگه می‌دارند.

2018 Volkswagen Passat GT / فولکس‌واگن پاسات GT مدل 2018

در واقع کل ظاهر خودرو شبیه نسخه اسپرت پاسات به نظر می‌رسد که با نشانه‌هایی الهام‌گرفته از GTI همراه است. جلوپنجره مشبک لانه زنبوری، نوار قرمز در قسمت کناری جلوپنجره، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر با تریم سیاه براق، رینگ‌های ۱۹ اینچی «تورنادو»، اسپویلر عقب سیاه، سقف سیاه و تریم سیاه آینه‌‌های بیرونی و پنجره‌ها از جمله نکات برجسته فضای بیرونی هستند. در داخل نیز طرح پیانو سیاه، قطعات فیبر کربن، پشت‌سری‌ها و ستون‌های سیاه در ترکیب با روکش‌های چرمی خاکستری مون‌راک (Moonrock) فضای بی‌نظیری به وجود می‌آورند. هیچ جایی از خودرو آرم پاسات وجود ندارد و تنها جایی که می‌توان این آرم را مشاهده کرد، در داشبورد بالای رادیو است.

سؤالی که به ذهن می‌رسد این است که آیا ظاهر پاسات GT با رانندگی آن مطابقت دارد؟ مطمئنا پاسات با بهره‌گیری از پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر و پاسخ‌گویی بالای دریچه گاز، بسیار سریع است. این سرعت از طریق جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه پشتیبانی می‌شود که باعث می‌شود تغییرات شتاب‌دهنده‌ای در حالت اسپرت و دستی برای خودرو فراهم کند. با توجه به اگزوز جدید اسپرت، پاسات GT به‌طور قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدل معمولی خشن‌ و باابهت جلوه می‌کند. البته این صدا برای دوست‌داران اسپرت خیلی زیاد نیست و سرنشینانی که علاقه‌ای به این حالت نداشته باشند نیز خیلی اذیت نخواهند شد.

2018 Volkswagen Passat GT / فولکس‌واگن پاسات GT مدل 2018

فرمان از لحاظ عملکرد و بازخورد بسیار نرم است؛ اما شاید یکی از دلایل آن تنظیم عالی سیستم تعلیق باشد که پایدار و مطمئن عمل می‌کند. این عملکرد باعث می‌شود غلت بدنه کمی داشته باشد که البته در جاده‌های ناهموار شاید کمی مزاحمت ایجاد کند. خودروی فولکس‌واگن پاسات GT قادر است به‌راحتی سر پیچ‌ها با سرعت بسیار زیادی بپیچد. همین به‌عنوان یکی از عوامل مهم در لذت‌بخش بودن رانندگی و سرعت حرکت پاسات عمل می‌کند.

در رانندگی شهری و بزرگ‌راه نیز عملکرد خوبی از پاسات GT انتظار می‌رود. از آن‌جا که سبک رانندگی شهری، بزرگ‌راهی و اسپرت تفاوت قابل ملاحظه‌ای دارند، شاید هر خودرویی نتواند در همه‌جا عملکرد مناسب از خود نشان دهد. اما پاسات برای مالکان معمولی (نه رانندگان حرفه‌ای اسپرت) نیز می‌تواند خودروی خوبی در بزرگ‌راه و جاده‌های شهری باشد.

از لحاظ تجهیزات، پاسات GT بر مبنای پیکربندی پاسات R-line موجود (که دارای پیشرانه ۲.۰ لیتری استاندارد است) ساخته می‌شود. نکات برجسته شامل روکش چرمی فرمان، کنترل آب‌وهوای دوناحیه‌ای، صندلی و آینه‌های گرم‌شونده، صندلی قدرتی راننده، استارت دکمه‌ای، سیستم اطلاعاتی و سرگرمی با صفحه نمایش لمسی مجهز به اندروید اتو و اپل کارپلی، سیستم پایش نقطه کور راننده و هشدار عبور از عقب خودرو همراه با ترمز پیشگیری از برخورد با جلو می‌شوند.

2018 Volkswagen Passat GT / فولکس‌واگن پاسات GT مدل 2018

قیمت مدل پایه فولکس‌واگن پاسات GT با بهره‌گیری از پیشرانه بسیار ارزان‌تر خورجینی ۶ سیلندر و بدون در دسترس بودن پکیج گزینه اختیاری از ۲۹,۱۴۵ دلار شروع می‌شود. البته در نسخه پریمیوم SEL مجهز به پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر و با بهره‌گیری از تجهیزات اختیاری بیش‌تر، قیمت خودرو به ۳۴,۶۵۰ دلار نیز خواهد رسید.

فولکس‌واگن پاسات GT توسط تیم مهندسی در کارخانه فولکس‌واگن در چاتانوگا ایالت تنسی تولید می‌شود؛ این خودرو به‌عنوان روشی برای گروه خودروسازی فولکس‌واگن جهت انعطاف‌پذیری و آزمایش توانایی‌هایش در ایجاد پکیج‌ طرح‌های جدید معرفی شد. این خودرو به مدل سال ۲۰۱۸ محدود خواهد شد؛ اما استیون واریک (مدیر تولید پاسات) اشاره می‌کند که تجربه تولید پاسات GT می‌تواند در آینده برای ساخت مدل‌های جدیدتر استفاده شود.

به‌سختی می‌توان تصور کرد که فولکس‌واگن پاسات GT بتواند علاقه‌مندان گلف GTI را از خرید منصرف و به سمت خود متمایل کند. اما جذابیت این خودرو غیر قابل انکار است؛ زیرا رانندگی سرگرم‌کننده و اسپرت همراه با ترفندهای بصری استفاده‌شده در آن، وجهه خودرو را به شکل مناسبی بهبود می‌بخشند. این خودرو هنوز هم برخی مزایای مدل معمولی پاسات مانند صندوق عقب و صندلی راننده جادار را با خود یدک می‌کشد؛ بنابراین برای خانواده‌ای که عاشق سرعت هم هستند، پاسات GT می‌تواند گزینه خوبی باشد.

منبع motor1

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید