اپل خواستار قانون‌های حفاظت از حریم شخصی سخت‌گیرانه‌تری است

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رسوایی اخیر فیسبوک و کمبریج آنالیتیکا واکنش های بسیاری را در پی داشته است. تیم کوک چه واکنشی نشان داده است؟
تبلیغات

اپل مدت‌ها است که خود را یکی از پیشروان حریم شخصی می‌داند؛ اما اکنون با توجه به رسوایی فیس‌بوک و کمبریج آنالیتیکا، فرصتی برای اپل فراهم شده است تا بیشتر بر این ویژگی خود تاکید کند. تیم کوک، در گفتگویی در انجمن توسعه‌ی چین گفته است که با توجه به بحران فیس‌بوک، قوانین هوشمندانه‌تر و سخت‌گیرانه‌تری در مورد اطلاعات شخصی لازم است. کوک گفته است که قابلیت دسترسی به جزییات بسیار خصوصی زندگی شما از طریق سابقه‌ی اینترنتی شما و مخاطبانتان، «نباید وجود داشته باشد».

تیم کوک باور دارد که اپل مدت‌ها است در مورد چنین افشای اطلاعاتی نگران بوده است. او می‌گوید که مردم بدون آگاهی، اطلاعات خود را در اختیار شرکت‌ها قرار داده‌اند و شرکت‌ها نیز حساب‌های کاربری ایجاد می‌کردند که در صورت افشا شدن، اقدامی نامحترمانه نسبت به مردم محسوب می‌شد. کوک می‌افزاید که این اتفاق بیش از یک بار رخ داده است.

فیس‌بوک از سال ۲۰۱۱، برای جمع‌آوری و به اشتراک‌گذاری اطلاعات شما از طریق رضایت نامه FTC، اجازه‌ی شما را کسب می‌کند. با توجه به اتفاقی که در مورد کمبریج آنالیتیکا افتاده است؛ ممکن است مقامات رسمی تصمیم بگیرند که رضایت‌نامه‌های این چنینی برای جلوگیری از نقض حریم شخصی کافی نیستند.

هیچ اطمینانی وجود ندارد که دولت آمریکا به پیام تیم کوک توجه کند. دیدگاه های او همواره هزینه‌بر هستند. با این حال ممکن است واکنش مدیرعامل اپل، استراتژی حریم شخصی این شرکت را در طولانی‌مدت مشخص کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات