فرمول یک استرالیا ۲۰۱۸ با قهرمانی فتل به پایان رسید

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اولین مسابقه از فصل جدید مسابقات فرمول یک جهانی در ملبورن استرالیا برگزار شد و در عین ناباوری، قهرمانی سباستین فتل را به همراه داشت.
تبلیغات

لوئیس همیلتون، قهرمان فصل گذشته و امید اول قهرمانی امسال، بهترین زمان‌گیری را در تعیین خط ملبورن به نمایش گذاشت. راننده‌ی بریتانیایی تیم مرسدس بنز، از خط اول آغازگر جایزه بزرگ استرالیا بود؛ اما در دورهای پایانی با کمی بدشانسی و البته چند اشتباه، سکوی اول را به رقیب مستقیم خود در تیم فراری واگذار کرد. البته، حضور خودروی ایمنی مجازی (VSC) در میانه‌ی مسابقه، کمک بزرگی برای فتل بود.

F1 Australia 2018

کشور استرالیا از سال ۱۹۲۸ و پیست فرمول یک ملبورن از سال ۱۹۵۳ پذیرای مسابقات سرعت در شاخه‌های گوناگون است. این محل، واقع در آلبرت پارک شهر ملبورن، مسیر ۵.۳ کیلومتری فراهم می‌کند که چندان بلند و دارای خطوط مستقیم نیست. با این اوصاف، خودروهای شرکت‌کننده در جایزه بزرگ استرالیا به نهایت سرعت نمی‌رسند و باید بر مانورهای سریع تمرکز داشته باشند. طول کل مسیر پس از طی کردن ۵۸ دور، ۳۰۷.۵ کیلومتر است.

F1 Australia 2018

در لحظه‌ی شروع مسابقه، لوئیس همیلتون در خط یک، کیمی رایکونن در خط دو و سباستین فتل در خط سه حضور داشتند. رانندگان ردبول، شامل مکس ورشتاپن و دنیل ریکیاردو هم به ترتیب از خطوط ۴ و ۵ آغازگر جایزه بزرگ مبلورن بودند. تا دور دوازدهم، تغییر خاصی میان رانندگان جلودار اتفاق نیفتاد و سه راننده‌ی اول، مطابق لحظه‌ی استارت حرکت می‌کردند؛ اما با پیت استاپ رایکونن و همیلتون، طبیعتا فتل به راننده‌ی اول در میانه‌ی مسابقه تبدیل شد.

چند دور بعد، هر ۲ راننده‌ی تیم هاس، شامل مگنوسن و گروژان از رقابت خارج شدند و طبق قانون خودروی ایمنی مجازی (Virtual safety car) سرعت مسابقه کاهش پیدا کرد. این زمان، بهترین شانس برای فتل بود که وارد پیت استاپ شود و بعد از عملکرد عالی تیم فراری، باز هم جلوتر از همیلتون به مسابقه بازگردد. این شرایط تا پایان ادامه داشت و منجر به قهرمانی سباستین فتل شد.

F1 Australia 2018

یکی از جذاب‌ترین اتفاقات در جایزه بزرگ استرالیا ۲۰۱۸، رانندگی خوب و قابل قبول فرناندو آلونسو بود. مک‌لارن امسال با پیشرانه‌ی رنو و کمک فنی این برند فرانسوی در مسابقات شرکت می‌کند و از اردوی این تیم شنیده می‌شود که راننده‌ها بسیار باانگیزه‌ هستند. امروز آلونسو از سوی تماشاگران و کارشناسان به‌عنوان راننده‌ی برتر پیست رسید و با مقام پنجم، ۱۰ امتیاز در آغاز فصل کسب کرد. دنیل ریکیاردو از تیم ردبول با ثبت زمان یک دقیقه و ۲۵.۹۵۴ ثانیه، رکورددار سریع‌ترین دور در پیست ملبورن شد.

F1 Australia 2018

در پایان جایزه بزرگ استرالیا، فتل با زمان یک ساعت و ۲۹ دقیقه و ۳۳.۲۸۳ ثانیه اول شد. هملیتون با ۵ ثانیه اختلاف به مقام دوم رسید و کیمی رایکونن تنها با ۱.۳ ثانیه زمان بیشتر نسبت به همیلتون، جایگاه سوم را در اختیار گرفت. دنیل ریکیاردو از تیم ردبول، کمتر از یک ثانیه کندتر از رایکونن عمل کرد و به جایگاه چهارم رسید. مقام‌های پنجم تا هشتم فرمول یک ملبورن ۲۰۱۸، به ترتیب در اختیار آلونسو از تیم مکلارن، مکس ورشتاپن از تیم ردبول، نیکو هاکنبرگ از تیم رنو و والتری بوتاس از تیم مرسدس قرار گرفت.

با این اوصاف و به لطف رتبه‌ی ششم بوتاس همراه با سومی رایکونن، تیم فراری موفق به کسب ۳۵ امتیاز با ارزش از جایزه بزرگ استرالیا شد و بالاتر از مرسدس با مجموع امتیاز ۲۲ ایستاد. ردبول و مک‌لارن با امتیازات ۲۰ و ۱۲، فعلا به رتبه‌های تیمی سوم و چهارم رسیدند.در پایان مطلب، پبشنهاد می‌کنیم تماشای تیزر مسابقات فرمول امسال همراه با اجرای موسیقی سمفونیک اختصاصی این رقابت‌ها را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات