یو 12 پلاس تنها گوشی رده‌بالای اچ‌تی‌سی در سال 2018 خواهد بود

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس اطلاعات به‌دست آمده، اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس تنها پرچم‌دار شرکت تایوانی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود که نمایشگر ۶ اینچی دارد.
تبلیغات

سال گذشته، شرکت اچ‌تی‌سی از دو گوشی رده‌بالا رونمایی کرد؛ پرچم‌دار یو ۱۱ در ماه می (اردیبهشت ۹۶) معرفی شد و با گذشت مدتی در ماه نوامبر (آبان ۹۶)، این سازنده تایوانی از پرچم‌دار دیگری با نام یو ۱۱ پلاس رونمایی کرد. باوجود عملکرد قابل‌قبول دوربین پرچم‌دار نیمه اول ۲۰۱۷ اچ‌تی‌سی و تبعیت مدل «پلاس» از آخرین تِرِندهای بازار از جمله طراحی بدون حاشیه و صفحه‌نمایش کشیده با نسبت ابعاد ۱۸:۹، هیچ‌یک از این دو مدل نتوانستند فروش خوبی داشته باشند. به همین جهت، شرکت اچ‌تی‌سی درنظر دارد تا استراتژی متفاوتی را در پیش بگیرد.

آن‌طور که اعلام شده است، گوشی اچ‌تی‌سی یو 12 پلاس به عنوان تنها پرچم‌دار امسال این شرکت معرفی خواهد شد. به‌نظر می‌رسد گوشی یو ۱۲ در سال ۲۰۱۸ رونمایی نمی‌شود و شرکت تایوانی، تنها مدل «پلاس» آن‌را ارائه خواهد داد. البته یک مدل میان‌رده از سری «یو ۱۲» نیز معرفی خواهد شد؛ این گوشی با پسوند «لایف» عرضه خواهد شد که یک دستگاه مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شود و به عنوان جانشین یو ۱۱ لایف وارد بازار خواهد شد.

انتظار داریم جدیدترین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی اوایل ماه می (نیمه دوم اردیبهشت) در بازارهای زیادی از جمله ایالات متحده عرضه شود. گفته شده است که گوشی یو ۱۲ پلاس اچ‌تی‌سی، قیمت رقابتی خواهد شد؛ انتظار داریم تایوانی‌ها برای این مدل، قیمتی نزدیک به گلکسی اس ۹ سامسونگ را درنظر بگیرند و به همین جهت، جانشین اچ‌تی‌سی یو ۱۱ احتمالاً ۷۰۰ دلار قیمت خواهد داشت. با وجود اینکه پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌تی‌سی قیمتی نزدیک به گلکسی اس ۹ دارد، مشخصات سخت‌افزاری در حد گلکسی اس ۹ پلاس خواهد داشت که بالای ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. البته در حال‌حاضر، نمی‌توان به این مشخصات استناد کرد و باید با دیده شک و تردید به آن نگریست.

اچ تی سی یو 12 پلاس

تصویر فاش شده از گوشی یو 12 پلاس اچ‌تی‌سی

گوشی اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس به صفحه‌نمایش ۶ اینچی مجهز خواهد بود؛ نمایشگر این مدل از نوع Super LCD است و رزولوشن Quad HD+ خواهد داشت. تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام نیز برای جانشین یو ۱۱ پلاس درنظر گرفته شده است؛ از این پردازنده در گوشی‌های پرچم‌دار زیادی استفاده می‎شود. دیزایر ۱۲ پلاس که اخیراً معرفی شده است، دوربین دوگانه دارد؛ هرچند طی چند سال گذشته، اچ‌تی‌سی گوشی‌های پرچم‌دار خود را با دوربین دوگانه عرضه نکرده است. انتظار داریم مدل «یو ۱۲ پلاس» مجهز به دوربین دوگانه باشد؛ احتمالاً از دوربین اصلی دوگانه استفاده خواهد شد و برای عکاسی سلفی نیز دوربین دوگانه درنظر گرفته می‌شود.

جدیدترین پرچم‌دار اچ‌تی‌سی که از سری «یو» عرضه خواهد شد، شش گیگابایت رم دارد و با حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه در دسترس قرار می‌گیرد. جانشین یو ۱۱ از سیستم تشخیص چهره اختصاصی بهره خواهد برد؛ ضمن اینکه قابلیت «اج سنس ۲.۰» برای آن درنظر گرفته شده است که می‌توانید با فشردن لبه‌های گوشی، دستورات خاصی را اجرا کنید. گوشی پرچم‌دار ۲۰۱۸ اچ‌تی‌سی، باتری ۳۴۲۰ میلی‌آمپر ساعت خواهد داشت و همچنین بدنه ضدآب دارد؛ این مدل موفق به دریافت گواهی IP68 شده است که مقاومت گوشی را در برابر نفوذ آب تا عمق ۱.۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه تضمین می‌دهد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات