کاهش قیمت در پیشرانه‌ی ۷۰۷ اسب بخاری هلکت

یک‌شنبه ۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت موپار که وظیفه‌ی تولید موتورهای قدرتمند برای محصولات دوج را دارد، پیشرانه‌ی ۶.۲ لیتری و ۷۰۷ اسب بخاری هلکت را به قیمت ۱۵ هزار دلار عرضه می‌کند.
تبلیغات

پائیز سال گذشته، موپار در نمایشگاه SEMA از پیشرانه‌ی V8 دوج هلکت با ۶.۲ لیتر حجم، قدرت ۷۰۷ اسب بخار و گشتاور ۸۸۰ نیوتن‌متر رونمایی کرد. سری هلکت یکی از برترین و وسوسه‌کننده‌ترین محصولات موجود در بازار است؛ به‌خصوص اینکه دوج این خودرو را با گارانتی ۳ ساله بدون محدودیت کیلومتر به فروش می‌رساند. معمولا پیشرانه‌ی هلکت در دو مدل چارجر و چلنجر وجود داشت؛ اما حالا در قلب جیپ چروکی Trackhawk نیز به بازار عرضه می‌شود.

موتور دوج

اما امسال نیز موپار خبر خوبی برای طرفداران خود دارد. این برند مستقر در کارولینای جنوبی قیمت این موتورها را با ۴۵۰۰ دلار کاهش به ۱۴ هزار و ۹۹۸ دلار رسانده است. البته این قیمت پیش از پرداخت مالیات و البته هزینه‌ی ۲ هزار و ۱۹۵ دلاری کیت جانبی، شامل واحد کنترل الکترونیکی موتور، واحد تقسیم نیرو، سیم‌کشی داخلی، پمپ بنزین و سنسورهای کنترلی است. در حقیقت شما برای راه اندازی و مورد استفاده قرار دادن این پیشرانه در یک خودرو به این کیت لوازم جانبی نیاز پیدا خواهید کرد. 

موتور دوج

موتور تولیدشده توسط موپار در مقایسه با اصلی‌ترین رقیب آن یعنی پیشرانه‌ی LS7 مرکوری مارین، نه‌تنها قیمتی تقریبا نصف دارد بلکه گارانتی‌ آن ۳ برابر بیشتر است. البته باید به این نکته اشاره کرد که پیشرانه‌ی V8 ساخته‌شده توسط مرکوری به همراه قطعاتی همچون آلترناتور، پمپ ایرکاندیشنر و تمامی تسمه‌های به فروش می‌رسد و این در حالی است که در پیشرانه‌ی هلکت گروه فیات کرایسلر باید تمامی این موارد را به‌صورت جداگانه خریداری کنید.

کاهش قیمت پیشرانه از سوی موپار، احتمالا نشانه‌ی اتمام تولید نسخه‌ی کنونی در آینده‌ی نزدیک است و به‌زودی پیشرانه‌ی دیگری بر اساس نمونه‌ی ۸۰۰ اسب بخاری دوج دیمون، برای استفاده در محصولات گروه فیات کرایسلر، ساخته و معرفی خواهد شد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات