فصل 2018 فرمول یک آغاز شد؛ رانندگان، تیم‌ها، جدول زمانی و هرآنچه باید بدانید

شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
انتظارها به پایان رسید و فردا رأس ساعت ۹:۳۰، خودروهای فرمول یک در اولین مرحله به رقابت خواهند پرداخت.
تبلیغات

پس از پایان وقفه‌ی بین فصلی و همچنین اتمام تمرینات پیش‌فصل، روز گذشته رانندگان و تیم‌های فرمول یک با حضور در پیست آلبرت پارک استرالیا، به‌طور رسمی فصل جدید را استارت زدند. 

فصل جدید فرمول یک تغییرات زیادی به خود ندیده است. شاید بتوان اضافه شدن بخش هیلو به‌عنوان محافظ ایمنی رانندگان را بزرگ‌ترین تغییر خودروها دانست. بااین‌حال استفاده‌ی مک‌لارن از پیشرانه‌های رنو، تجهیز خودروهای تورو روسو به پیشرانه‌ی هوندا و اضافه شدن آلفارومئو و شراکت با تیم سائوبر، برخی از مهم‌ترین تغییرات در ترکیب خودرو و تیم‌های فصل جدید فرمول یک هستند.

تیم های فرمول یک

از طرفی دیگر در بخش راننده‌ها نیز تغییرات بزرگی شاهد نبودیم و تیم‌های بزرگ همان ترکیب سال گذشته‌ی خود را حفظ کرده‌اند. خداحافظی فیلیپه ماسا و اضافه شدن سرگی سیروتکین به این تیم، جدایی پاسکال ورلاین از سائوبر و پیوستن چارلز لکلرک فرانسوی و حفظ ترکیب پیر گسلی و برندن هارتلی تیم تورو روسو، تنها تغییرات اندک رانندگان در فصل ۲۰۱۸ فرمول یک بودند. 

رانندگان فرمول یک

فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک در ۲۱ مرحله برگزار می‌شود که اولین مرحله آن ۴ فروردین در استرالیا و مرحله‌ی نهایی آن ۴ آذرماه در امارات متحده برگزار می‌شود. 

جدول زمانی و تاریخ مسابقات فرمول یک 2018

نیم‌فصل اول

نیم‌فصل دوم

کشور

تاریخ

زمان

کشور

تاریخ

زمان

استرالیا

۵ فروردین

۹:۴۰

بلژیک

۴ شهریور

۱۷:۴۰

بحرین

۱۹ فروردین

۱۹:۴۰

ایتالیا

۱۱ شهریور

۱۷:۴۰

چین

۲۶ فروردین

۱۰:۴۰

سنگاپور

۲۵ شهریور

۱۶:۴۰

آذربایجان

۹ اردیبهشت

۱۶:۴۰

روسیه

۸ مهر

۱۴:۴۰

اسپانیا

۲۳ اردیبهشت

۱۷:۴۰

ژاپن

۱۵ مهر

۸:۴۰

موناکو

۶ خرداد

۱۷:۴۰

آمریکا

۲۹ مهر

۲۱:۴۰

کانادا

۲۰ خرداد

۲۲:۴۰

مکزیک

۶ آبان

۲۲:۴۰

فرانسه

۳ تیر

۱۸:۴۰

برزیل

۲۰ ابان

۲۱:۴۰

اتریش

۱۰ تیر

۱۷:۴۰

امارات

۴ آذر

۱۶:۴۰

انگلستان

۱۷ تیر

۱۷:۴۰

آلمان

۳۱ تیر

۱۷:۴۰

مجارستان

۷ مرداد

۱۷:۴۰

تمرینات پیش فصل فرمول یک که در شهر بارسلون برگزار شد، کم و بیش شرایط مشابهی با سال گذشته داشت. باز هم در آخرین مرحله فراری و کیمی رایکونن سریع‌ترین زمان را به نام خود ثبت کردند و تیم ردبول و رنو نیز عملکرد بسیار خوبی به نمایش گذاشتند. اما نکته‌ی جالب توجه این بخش از فصل ۲۰۱۸ فرمول یک، پیشرفت ۳.۵ ثانیه‌ای خودروهای مک‌لارن نسبت به تمرینات سال گذشته بود تا آن‌ها رکورد بیشترین بهبود در عملکرد را به نام خود ثبت کنند. 

اما بالاخره انتظارها به پایان رسید و روز گذشته با برگزاری مراحل تمرینی و زمان‌گیری، فصل ۲۰۱۸ مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک رسما آغاز به کار کرد. مورد مشهود در دورهای زمان‌گیری، عملکرد عالی و همیشگی مرسدس بنز بود. همیلتون در هر سه دور تمرینی بهترین زمان را به خود اختصاص داد. قرارگیری راننده‌های فراری و ردبول نیز در جایگاه بعدی، نوید فصلی کم و بیش مشابه سال ۲۰۱۷ می‌دهد. 

اما در دورهای زمان‌گیری شاهد پیشتازی فراری و رانندگان این تیم بودیم؛ اما در مرحله‌ی سوم همیلتون با ثبت رکورد فوق‌العاده‌ی ۱:۲۱.۱۶۴، پل‌پوزیشن را از آن خود کرد. اختلاف نزدیک ۰.۷ ثانیه‌ای همیلتون با رایکونن در جایگاه دوم باعث شد بسیاری رانندگان اعم از فتل و ریکیاردو اذعان کنند خودروهای مرسدس بنز از حالت ویژه‌ یا دکمه‌ی خاصی برخوردار هستند که به آن‌ها در شرایط خاص و دور‌های زمان‌گیری کمک زیادی می‌کند. 

گرندپری استرالیا فرمول یک

این صحبت‌ها حتی به کنفرانس مطبوعاتی نیز کشیده شد تا جایی که شاهد اولین تنش فصل بین فتل و همیلتون بودیم. در کنفرانس مطبوعاتی زمانی‌که خبرنگاری از همیلتون در رابطه با این کلید مرموز سؤال کرد، شاهد جر و بحث کوچکی بین وی و فتل بودیم:

خبرنگار: لوئیس واقعا کلید مرموزی تو خودروهای مرسدس بنز وجود داره؟همیلتون: ما کلید مرموز یا حالت خارق‌العاده‌ای نداریم. من از همون تنظیمات Q2 در Q3 استفاده کردم. پس کلید یا حالت خاصی وجود نداره.فتل: پس قبلش چیکار می‌کردی؟همیلتون: سعی می‌کردم زمان خوبی رو ثبت کنم و البته لبخند رو از صورت تو بردارم.

حتی پیش از آغاز اولین مسابقه‌ی فصل، رقابت فراری و مرسدس بنز به اوج خود رسیده است و شاهد رقابت داغی در طول فصل خواهیم بود. البته امیدوار هستیم تیم‌های ردبول، رنو و مک‌لارن نیز با بهبود توانایی پیشرانه‌های رنو، به این رقابت داغ بپیوندند.

مرسدس بنز فرمول یک

پس از همیلتون و رایکونن، فتل، وشتاپن، ریکیاردو در جایگاه‌های سوم تا پنجم خط استارت قرار خواهند داشت. والتری بوتاس به‌دلیل تصادف در Q3، از جایگاه آخر مسابقه را آغاز خواهد کرد تا فردا شاهد رقابت داغ بین رانندگان فراری و همیلتون باشیم.  جایگاه ششم و هفتم رانندگان هاس بهترین خط استارت تاریخ این تیم در مسابقات فرمول یک را رقم زده است. 

گرندپری استرالیا فرمول یک

گرندپری استرالیا فردا رأس ساعت ۹:۴۰ برگزار خواهد شد و شبکه‌ی ورزش برای پخش زنده‌ی این مسابقه، اقدامات لازم را تدارک دیده است. 

در پایان مطلب، پبشنهاد می‌کنیم تماشای تیزر مسابقات فرمول امسال، همراه‌با اجرای موسیقی سمفونیک اختصاصی این رقابت‌های را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات