کارلمان کینگ، گران‌ ترین شاسی بلند دنیا، معرفی شد

جمعه ۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
خودروسازی IAT که مقر اصلی آن در چین قرار دارد، یک شاسی‌بلند لوکس و همه‌جارو به نام کالمان کینگ تولید کرده است که با آستانه‌ی قیمت ۲.۲ میلیون دلار، فروخته خواهد شد.
تبلیغات

در جهان امروز که سرشار از تضادها و تفاوت‌ها است، دیدن ابرخودروهای جذاب و میلیون دلاری در سراسر دنیا طبیعی به نظر می‌رسد. نباید فراموش کرد، سرمایه‌های عظیم در اختیار ثروتمندان می‌تواند دلیل خلق آثار هنری یا صنعتی جالب توجه باشد. ساختمان‌های بلند، کشتی‌های عظیم و حتی خودروهای سوپرلوکس، به سفارش سرمایه‌داران متولد می‌شوند. از سویی دیگر، پول‌ بادآورده و فاقد مدیریت صحیح، می‌تواند منجر به ساخت پروژه‌های عجیب و شکست‌های تجاری شود.

Karlmann King

درحالی‌که برندهای مختلف تلاش زیادی برای ساخت ابرخودروهای فوق سریع دارند، شرکت IAT چین بر طراحی یک شاسی‌بلند همه‌فن‌حریف تمرکز داشته است. به نظر می‌رسد که این شرکت با نظارت و سرمایه‌گذاری ثروتمندان عرب در کشور امارات متحده عربی، اقدام به تولید کارلمان کینگ کرده باشد؛ چرا که دفتر اصلی فروش این محصول را در دوبی قرار داده است. پیشرانه و بسیاری از تجهیزات فنی این ابرشاسی‌بلند، با وانت فورد F550 مشابهت دارد. موتور ۱۰ سیلندر ۶.۸ لیتری با قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۸۵ نیوتن‌متر، محرک کارلمان کینگ خواهد بود؛ هرچند برای این محصول با وزن خالص ۴.۵ تا ۶ تن، ایده‌آل به نظر نمی‌رسد. نهایت سرعت کارلمان کینگ ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت برآورد می‌شود.

Karlmann King

در تبلیغات محصول نهایی، توجه زیادی به توانایی‌های این خودرو در عبور از مسیرهای سخت و ناهموار شده است، اما به نظر می‌رسد که سازندگان این مدل، بر لوکس بودن کابین و راحتی سرنشینان عقب تمرکز بیشتری داشته‌اند. عرض خودرو، ۲.۵ متر است و فضای داخلی، یادآور قایق‌های سوپرلوکس یا نشیمن هتل ۵ ستاره خواهد بود. حجم زیادی از چرم، فلز براق و چراغ‌های LED در کارلمان کینگ وجود دارد؛ ضمن اینکه به سلیقه‌ی مشتری و با رنگ‌بندی دلخواه او تزئین خواهد شد. از تصاویر منتشرشده می‌توان فهمید که دید مناسبی برای سرنشینان عقب پیش‌بینی نشده است و پنجره‌ی مورد نیاز، در این قسمت وجود ندارد. به‌جای سقف پانورامیک یا سانروف هم از چراغ‌های کوچک LED با نمای درخشان استفاده شده است که شبیه به تکنیک آسمان شب و ستاره‌ها در خودروهای رولزرویس عمل می‌کند. امکانات رفاهی متعدد، نظیر تلویزیون با ابعاد خانگی، کنسول بازی پلی‌استیشن، یخچال و بسیاری دیگر از این قبیل هم به سفارش خریدار نصب خواهند شد.

طراحان کارلمان کینگ ادعا می‌کنند که از بمب‌افکن جاسوسی F-117 ملقب به شاهین شب یا استیلت (Stealth) در ساخت شاسی‌بلند لوکس خود الهام گرفته‌اند؛ اما به نظر می‌رسد که حاصل کار آن‌ها به خفاشی غول‌آسا شبیه باشد. تنها ۱۲ دستگاه از این خودرو با آستانه‌ی قیمت ۲.۱۶ میلیون دلار تولید خواهد شد؛ اما با شخصی‌سازی خریدار، می‌تواند تا ۳.۸ میلیون دلار هزینه داشته باشد. رونمایی رسمی از کارلمان کینگ، در نمایشگاه خودروی دوبی ۲۰۱۸ خواهد بود. باید دید چند نفر در دنیا حاضر به پرداخت این مبلغ نجومی برای یک فورد ۴۰ هزار دلاری و تجهیزات اضافه آن خواهند شد.

Karlmann King
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات