اجرای خودکار اپلیکیشن‌ها با اندروید P ممکن می‌شود

پنج‌شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با توجه به کد‌ منبع نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید P، احتمالا امکان اجرای خودکار اپلیکیشن‌ها در این سیستم‌عامل وجود دارد.
تبلیغات

بر اساس کد‌ منبع SystemUI APK نخستین نسخه‌ی پیش‌نمایش سیستم‌‌عامل اندروید P، احتمالا گوگل با این به‌روزرسانی، امکان اجرای خودکار اپلیکیشن‌ها را فراهم خواهد کرد. کد‌ یادشده به اجرای همیشگی یک اپلیکیشن حین متصل‌ بودن گوشی به یک دستگاه به‌خصوص اشاره دارد. کد SystemUI جزئیات مربوط به اپلیکیشن‌‌ها یا نوع دستگاهی را که باید به گوشی متصل شود، مشخص نمی‌کند؛ اما ظاهرا چنانچه کاربر دستگاهی خارجی را به گوشی خود متصل کند، اپلیکیشن خاصی به‌صورت خودکار اجرا خواهد شد.

خاطرنشان می‌کنیم در حال حاضر مشخص نیست که کاربر چگونه می‌تواند قابلیت اجرای خودکار اپلیکیشن‌ها را شخصی‌‌سازی کند؛ اما می‌توان حدس زد که به‌ کمک آن، می‌توان اجرای خودکار اپلیکیشنی مانند Google Play Music، حین اتصال یک اسپیکر یا هدفون بلوتوث را برنامه‌ریزی کرد و همچنین می‌توان از قابلیت یادشده برای اجرای خودکار اپلیکیشنی مانند Netflix یا Hulu حین اتصال به شبکه‌ی وای‌فای به‌خصوصی بهره برد.

اکنون قابلیت اجرای خودکار اپلیکیشن‌ها تنها در کد مذکور به‌ چشم می‌خورد و در حال حاضر، امکان استفاده از این قابلیت وجود ندارد؛ اما احتمالا در نسخه‌های بعدی اندروید P شاهد اضافه‌ شدن آن خواهیم بود. باید در نظر داشته باشید که ممکن است گوگل از ارائه‌ی این قابلیت در نسخه‌ی نهایی اندروید پی صرف‌ نظر کند یا تغییراتی در سازوکار آن به‌وجود آورد؛ از این رو چنانچه تمایل دارید چنین قابلیتی را به‌صورت Native در سیستم‌عامل اندروید تجربه کنید، باید در انتظار نسخه‌ی رسمی اندروید P بنشینید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات