جدیدترین قطار فوق سریع ژاپن رونمایی شد

چهارشنبه ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
قطار N700S نسخه‌ی ویژه‌ای از مدل پیشین خود است که با طراحی مجدد دماغه و صندلی‌های راحت‌تر برای مسافران، سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت.
تبلیغات

ژاپن از نسخه‌ی آزمایشی و ویژه‌ی قطار پرسرعت بین شهری، موسوم به شینکانسن رونمایی کرد. این قطار نسبت به نسخه‌ی معمولی خود به دماغه‌ای تیزتر، پریزهای برق برای تمام صندلی‌ها و روشنایی برای محل قرار دادن چمدان‌ها مجهز شده است. به نقل از نشریه‌ی آساهی، قطارهای سری N700S راه‌آهن مرکزی ژاپن در سال ۲۰۲۰ در ایستگاه هوکایدو شینهاسن به بهره‌برداری خواهند رسید و در مسیر توکیو به شین‌اوزاکا مورد استفاده قرار خواهند گرفت. این قطارها در انتهای نام خود حرف S دارند که نشانگر برتری آن‌ها است. راه‌اندازی آزمایشی این قطارها در ماه جاری صورت می‌پذیرد.

صندلی‌های این قطار جدید دارای روکش‌های جدید هستند و با ۱۵ درصد جای پای بیشتر، می‌توانند بیشتر به عقب بروند و به حالت تختخواب دربیایند. برخلاف مدل قبلی که تنها برای صندلی مجاور پنجره سوکت برق دارد، در این مدل تمامی صندلی‌ها سوکت برق مجزا خواهند داشت. در هر ایستگاه، چراغ‌ها قسمت قرارگیری چمدان‌ها را روشن می‌کنند تا مسافران بتوانند وسایل خود را به‌راحتی پیدا کنند.

قطار ژاپن

این قطار از ۱۶ واگن شامل دو واگن راننده و ۱۴ واگن مسافری ساخته شده است و می‌تواند مجموعا ۱۳۲۳ مسافر را در خود جای دهد. به گزارش گزت، دماغه‌ی قطار مجددا طراحی شده و دو سمت آن حالت باله‌ای‌شکل پیدا کرده است که ظاهرا باعث بهبود عبور هوا و کاهش صدای ناشی از آن هنگام عبور از تونل می‌شود. این قطار سریع‌السیر قادر است در خط آهن توکایدو شینکانسن با سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت و در خط آهن سانیو شینکانسن با سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند که از این جهت تفاوتی با قطارهای پیشین ندارد.

N700S

ماسایوکی اونو، رئیس بخش عملیاتی شینکانسن، به آساهی گفت سری N700S با تجهیزات نوآورانه، کاملا بازطراحی شده است. او می‌گوید: «ما قطاری تولید کرده‌ایم که نمادی از عصری جدی در خط آهن توکایدو شینکانسن به‌حساب می‌آید.»

هرچند لغت بازطراحی کامل به کار رفته است؛ اما باید خاطرنشان کرد که سری N700S همچنان وام‌دار قطارهای نسل پیشین خود یعنی 700، N700 و N700A است.

این محصول جدید در کنار مدل معمول ۱۶ واگنی در دو حالت هشت واگنی و ۱۲ واگنی ساخته شده است و مسئولین امر می‌توانند بر اساس نیاز خود از هر کدام از دو حالت استفاده کنند. در مقایسه با قطارهای مدل N700A که ۱۶ واگنی بودند، قطار جدید یازده تن یعنی ۲۰ درصد وزن کمتر دارد و مصرف سوخت آن هفت درصد پایین‌تر است.

این قطار قرار است در سال ۲۰۲۰ و کمی پیش از بازی‌های المپیک توکیو شروع به فعالیت و مسافربری کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات