نسل جدید کیا K900 معرفی شد

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
سدان لوکس کیا، با نام K900 شناخته می‌شود و فراتر از مدل کادنزا است. نسل جدید این خودرو، فعلا با کد K9 و مخصوص بازار کره جنوبی پیش‌فروش می‌شود.
تبلیغات

از همان ابتدای عرضه‌ی کیا K900 در سال ۲۰۱۳، سرمایه‌گذاری و تبلیغات سنگینی برای فروش این محصول در آمریکا شکل گرفت. کیا K900 در بازارهای شرق آسیا، K9 نام گرفته است و تفاوت خاصی با نمونه‌ی اصلی ندارد. دیگر محصول لوکس ساخت کرده، هیوندای جنسیس G90 هم شرایطی مشابه کیا K900 دارد و در بعضی کشورها با کد EQ900 شناخته می‌شود. از نظر پلت‌فرم و بسیاری از جزئیات فنی، کیا K900 و جنسیس G90 دارای مشخصات مشابه هستند.

نسل جدید کیا K900 تا چند هفته‌ی دیگر در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی (دیترویت) رونمایی خواهد شد. مشابه مدل جدید هیوندای سانتافه، کیا K900 هم پیش‌ از عرضه در بازار جهانی برای پیش‌فروش در کره جنوبی معرفی شده است. با این حساب، علاقه‌مندان K900 می‌توانند با مراجعه به بروشور این خودرو از جزئیات فنی و امکانات رفاهی در جدیدترین سدان لوکس ساخت کیا، باخبر شوند.

KIA  K9

مهم‌ترین تفاوت ظاهری کیا K9 جدید با نسخه‌ی قبلی، استفاده از ۲ نوار LED در کاسه چراغ است. حجم زیادی از کروم و فلزات براق هم در جلوپنجره، سپر و رکاب دیده می‌شود. قاب پنجره‌ها و پایه‌ی آینه‌بغل هم دارای پهنای قابل توجهی از کروم است. در نمای جانبی، کشیدگی کاپوت جلو و کوتاه بودن صندوق عقب، سبک طراحی مدرن در خودروهای لوکس امروزی را فراهم می‌کند. در نمای پشت، چراغ‌های نسبتا کوچک با فرم مربعی دیده می‌شوند که مشابه نمونه‌های جلو، دارای ۲ نوار LED هستند. قاب چراغ‌ها، سپر عقب و خروجی اگزوز کیا K9 هم با فلز کروم تزئین شده است. در مجموع می‌توان به طراحی لوکس‌ترین محصول کیا، امتیاز بالایی داد؛ هرچند به شکلی هوشمندانه، در طراحی جزئیات از مرسدس کلاس S و در فرم بدنه از بی‌ام‌و سری 7 الهام گرفته است.

KIA  K9

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، در نمای داخلی کیا K9 شاهد چرم و چوب با رنگ‌بندی روشن هستیم که مسلما به سلیقه‌ی مشتری قابل تغییر هستند. نمایشگر عریض ۱۲.۳ اینچ و یک ساعت آنالوگ لوکس در میان داشبورد، خودنمایی می‌کنند. دکمه‌های داخل کابین و دستگیره‌ها، تماما فلزی و براق هستند. مشابه سدان‌های آلمانی، کلید گردان در مرکز کنسول طراحی شده است تا دسترسی راننده به امکانات خودرو، ساده‌تر و بی‌نیاز از لمس نمایشگر باشد.

KIA  K9

قدرت دقیق پیشرانه‌های قابل سفارش برای کیا K9 مشخص نشده است؛ اما بنا به اعلام رسمی شرکت سازنده، قابل انتخاب با نمونه‌های ۳.۳ لیتر، ۳.۸ لیتر و ۵ لیتر خواهد بود. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که نسل جدید کیا K900 همچنان از پیشرانه‌های گذشته‌ی خود استفاده می‌کند. نسل فعلی در آمریکا، با موتور ۳.۸ لیتری؛ قدرت ۳۱۱ اسب بخار و زمان سرعت‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۶.۲ ثانیه دارد. مدل ۸ سیلندر کیا K900 با پیشرانه‌ی ۵ لیتری، ۴۲۰ اسب بخار قدرت فراهم می‌کند و در زمان ۵.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. پیش‌بینی می‌شود که نسل جدید این خودرو، مجهز به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل هوشمند باشد.

KIA  K9

جالب است بدانید که تبلیغات سنگین و پرهزینه‌ی کیا برای مدل کیا K900، چندان موفق نبوده است و این خودرو، تا حدودی به‌عنوان یک شکست تجاری برای شرکت سازنده شناخته می‌شود. هرچند ستاره‌های هالیوود و بسکتبالیست‌های طراز اول NBA مثل لبرون جیمز، در آگهی‌های بازرگانی K900 حضور دارند؛ اما در سال ۲۰۱۷ تنها ۴۵۵ و سال ۲۰۱۶، دقیقا ۸۳۴ دستگاه از این خودرو در سراسر آمریکا فروخته شد. قیمت پایه‌ی K900 با پیشرانه‌ی ۳.۸ لیتری در بازار جهانی، ۵۰ هزار دلار و با قوای محرک ۵ لیتر، ۶۰ هزار دلار است. فراموش نکنیم، مردم آمریکا استقبال خوبی از نسل فعلی کیا کادنزا داشته‌اند و این احتمال وجود دارد که مدل جدید K900 هم به موفقیت‌های تازه‌ای دست پیدا کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات