در این شرایط تقاضای افزایش حقوق نکنید

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
همه‌ی ما از تقاضای افزایش حقوق خود استقبال می‌کنیم اما باید قبول کنیم که بعضی مواقع این درخواست قابل دفاع نیست.
تبلیغات

درک این موضوع که آیا زمان درخواست افزایش حقوق فرا رسیده است بیشتر از آن که یک راه حل علمی داشته باشد یک هنر است! در حالی که خیلی از کارکنان تازه کار از این هنر بی‌بهره هستند. به بیانی دیگر آن‌ها نمی‌دانند که درخواست افزایش حقوق، مانند هر چیز دیگری در زندگی به زمان‌ مناسب نیاز دارد.

در ادامه به بیان سه حالتی پرداخته‌ایم که به شما پیشنهاد می‌کند، در این شرایط تقاضای افزایش حقوق ندهید:

۱- کم‌تر از یک سال است که فارغ‌التحصیل شده‌اید

تقاضای افزایش حقوق از طرف کارکنانی که تازه از دانشگاه وارد صنعت شده‌اند موضوع شوکه‌کننده‌ای است! زیرا یک نیروی تازه‌کار بیش از هر چیز باید به اثبات توانمندی‌هایش بپردازد تا بی‌تجربه بودنش بهانه‌ای بر علیه او نباشد.

چنانچه در این شرایط قرار دارید، حتی اگر تجربه‌ای هم کسب کرده‌اید، برای درخواست افزایش حقوق دست نگه دارید. البته استثنائاتی در این خصوص وجود دارد اما در ابتدای کار تمرکز خود را بر حسن انجام کار معطوف کنید.

۲- کار شما تغییری نکرده است

تصور غلط دیگر این است که اغلب کارکنان فکر می‌کنند چون در جایگاه فعلی خود به خوبی کار می‌کنند، باید حقوق آن‌ها افزایش پیدا کند. چنانچه از پس سمت فعلی خود به خوبی برآمده‌اید به دنبال این باشید که چه تمایز مثبتی در عملکرد خود ایجاد کرده‌اید؟ یکی از راهکارهای حل این موضوع این است که شرح وظایف ابتدایی خود را در نظر بگیرید و با اقدامات کنونی خود مقایسه کنید. چنانچه تغییر قابل توجهی ملاحظه می‌کنید، موضوع افزایش حقوق را با کارفرمای خود مطرح کنید.

۳- هیچ‌گونه سودآوری برای شرکت نداشته‌اید

سودآوری برای هر شرکت معنای متفاوتی می‌تواند داشته باشد. با این حال، اگر بتوانید سودآوری خود را به شکل کمیت‌وار نشان دهید، می توانید تقاضای افزایش حقوق دهید.

فقط مراقب باشید که هنگام مطرح کردن این موضوع، نقش خود را همه کاره عنوان نکنید و خود را عضوی از یک تیم بدانید. زیرا واضح است که تلاش‌های شخص شما به تنهایی باعث افزایش سودآوری سازمان نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات