پنج خودروی برتر پورشه مجهز به پیشرانه هواخنک

سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
پورشه در جدیدترین قسمت سری ویدئویی تاپ فایو به پنج خودروی برتر مجهز به پیشرانه هواخنک اشاره می‌کند.
تبلیغات

اگر به پیشرانه‌ هواخنک در خودرو اشاره کنیم، کسانی که اطلاعات بیش‌تری دارند فوری به یاد پورشه می‌افتند. دیگر برندهای خودروسازی نیز در زمینه تولید خودروهای مجهز به پیشرانه هواخنک فعالیت کرده‌اند، اما هیچ کدام به اندازه پورشه تاریخ طولانی و خودروهای متنوع در این بخش ندارد. اگر یک گام پیش‌تر بگذاریم، می‌بینیم که خودروی نمادین پورشه 911 محصولی است که برای همیشه در یاد و خاطره طرفداران پیشرانه‌های هواخنک می‌ماند. مطمئنا پورشه 911 شناخته‌شده‌ترین خودروی هواخنک در سراسر جهان است، اما این شاهکار آلمانی تنها محصول موجود در این بخش نیست.

porsche 911 / پورشه 911

موضوع جدیدترین قسمت از سری ویدئویی Top 5 پورشه، این بار خودروهایی است که از پیشرانه‌ هواخنک در زیر کاپوت خود استفاده کرده‌اند. پنج خودروی برتر پورشه از ابتدا تاکنون که مجهز به سیستم هواخنک هستند، شامل خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای مورد اشاره قرار می‌گیرند. برای کمک به تکمیل لیست این خودروها، پورشه به سراغ راننده مشهور خود و ستاره مسابقات لمانز پاتریک لانگ رفته است تا به شمارش و معرفی این لیست بپردازد. لانگ که اکنون همراه با هاوی آیدلسون بنیانگذار شرکت Luftgenühlt است، یکی از علاقه‌مندان پروپاقرص خودروهای هواخنک پورشه محسوب می‌شود. 

porsche / پورشه

گمان می‌کنیم که طرفداران پورشه به طور معمول با این شمارش معکوس شگفت‌زده خواهند شد، زیرا تنها یک خودروی پورشه 911 در این لیست وجود دارد. اگر بخواهیم تعداد کاندیداهای پورشه 911 را شمارش کنیم، با لیستی بسیار طولانی مواجه می‌شویم و شاید همین باعث شده است تا لانگ از میان مدل‌های مختلف گلچین کند. از این میان دو مدل پورشه 911 یعنی کاررا RS متعلق به سال ۱۹۷۳ و ۹۳۰ توربو می‌توانستند در لیست جای بگیرند که انتخاب پورشه به مدل دومی اختصاص می‌یابد. پورشه 993 توربو S با قدرت ۴۵۰ اسب بخار به عنوان یکی از جذاب‌ترین خودروهای هواخنک، سال‌ها توانست عملکرد خوب خود را به رخ بکشد.

porsche / پورشه

دیدن مدل 356 در این لیست نیز از شگفتی‌های پورشه به شمار می‌رود. پورشه 356B 2000 GS کاررا کابریولت مجهز به پیشرانه ۲.۰ لیتری با ۱۵۵ اسب بخار قدرت است که با شاسی‌ بسیار سبک‌وزنی برای دوست‌داران عرضه شده بود. بعضی از خودروهای این لیست در مسابقات فرمول یک نیز شرکت کرده‌اند که می‌توان به پورشه 804 فورمل 1 اشاره کرد که با قهرمان سابق پورشه یعنی دن گورنی توانست عملکرد خارق‌العاده‌ای در مسابقات فرمول یک و لمانز از خود نشان دهد. این خودرو با پیشرانه مسطح هشت سیلندر و قدرت ۱۸۰ اسب بخار توانست در جایزه بزرگ فرانسه (سال ۱۹۶۲ میلادی) و رانندگی دن گورنی عنوان قهرمانی را از آن خود کند. رتبه دوم لیست به پورشه 908 اسپایدر می‌رسد که با پیشرانه هواخنک هشت سیلندر (در برخی مدل‌ها نیز ۶ سیلندر) مسطح با قدرت بیش از ۵۰۰ اسب بخار، به عنوان یکی از جذاب‌ترین خودروهای مسابقه‌ای مطرح می‌شود. 

 Porsche 917

رتبه نخست در لیست به خودروی پورشه 917 LH می‌رسد که با پیشرانه ۱۲ سیلندر مسطح هواخنک اواخر دهه هفتاد میلادی معرفی شد. پیروزی پورشه 917 در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز طی سال‌های ۱۹۷۰ و ۱۹۷۱ باعث شد تا به عنوان یکی از بهترین خودروهای مسابقه‌ای پورشه در خاطره‌ها ماندگار شود. پیشرانه ۵.۰ لیتری به این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای داد که باعث شد تا در زمان ۲.۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد. بیشینه سرعت پورشه 917 LH به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت محدود می‌شود و بیش‌ترین سرعتی که در مسابقات لمانز توانست به آن دست یابد ۳۶۲ کیلومتر بر ساعت ثبت شده است. 

در پایان شما را به دیدن این ویدئوی جذاب دعوت می‌کنیم. نظرات خود را با زومیت درباره این خودروها در میان بگذارید.

پنج خودروی برتر پورشه مجهز به پیشرانه هواخنک

 دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات