اینتل در پی تصاحب برودکام است

شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
وال استریت ژورنال با انتشار گزارشی اعلام کرده که اینتل در حال بررسی شرایط به منظور ارائه‌ی پیشنهاد خرید برودکام است.
تبلیغات

به گزارش وال استریت ژورنال، اینتل در واکنش به سیاست‌های اخیر برودکام که بارزترین آن تلاش برای تصاحب کوالکام است، در نظر دارد تا با در پیش گرفتن استراتژی‌هایی به مقابله با این خطر جدید برود. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که اینتل در حال مانیتور کردن شرایط و رقابت کمپانی‌ها برای تصاحب یکدیگر است. اینتل امیدوار است تا برودکام در مسیر تصاحب کوالکام با شکست روبه‌رو شود، چراکه ترکیب دو کمپانی برودکام و کوالکام می‌تواند تهدید بسیار بزرگی برای اینتل باشد.

منابع نزدیک به اینتل اعلام کرده‌اند که در صورت موفقیت برودکام برای تصاحب کوالکام، اینتل پا به میدان گذاشته و پیشنهاد خود را برای تصاحب برودکام ارائه خواهد کرد. به نقل از منابع نزدیک به اینتل این کمپانی از اواخر سال گذشته‌ی میلادی با مشاوران متعددی در این رابطه گفتگو کرده و احتمال ارائه‌ی پیشنهاد تصاحب برودکام توسط کوالکام بسیار بالا است. در صورتی که اینتل چنین پیشنهادی را ارائه کند باید شاهد بزرگ‌ترین خرید حوزه‌ی تکنولوژی باشیم، چراکه ارزش بازار برودگام بیش از ۱۰۴ میلیارد دلار برآورد شده است.

زنجیره تصاحب در دنیای تراشه ها

علاوه بر ارائه‌ی پیشنهاد خرید برودکام توسط اینتل، به نظر می‌رسد این کمپانی در نظر دارد تا کمپانی‌های دیگری را نیز تصاحب کند. همانطور که می‌دانید در ماه‌های اخیر برودکام تلاش‌های زیادی را به کار بسته تا بتواند کوالکام را تصاحب کند. اینتل و کوالکام را نیز باید دو رقیب بسیار جدی خواند که در زمینه‌ی تولید تراشه‌های وای‌فای رقابت سنگینی با یکدیگر دارند حال آنکه اینتل موفق شده تا جایگاه خود را در برابر کوالکام تثبیت کند. برای مثال می‌توان به تولید تراشه‌های وای‌فای مورد نیاز اپل برای استفاده در گوشی‌های هوشمند آیفون اشاره کرد که اینتل موفق شده تا جایگاه کوالکام را مال خود کند. کوالکام و اپل در یک سال اخیر وارد مجادله‌ای پتنتی شده‌اند که همین موضوع راه را برای خودنمایی اینتل باز کرده است.

البته مشخص نیست که پس از ارائه‌ی پیشنهاد اینتل به برودکام و قبول آن از سوی برودکام، آیا سازمان‌های رگولاتوری چنین ادغامی را قبول خواهند کرد. یا خیر. ارزش بازار اینتل در حال حاضر بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار است. این کمپانی سعی کرده تا در سال‌های اخیر تنوع محصولات خود را افزایش دهد و تنها در حوزه‌ی تولید پردازنده‌های پی‌سی فعالیت نکند که هسته‌‌ی اصلی فعالیت این کمپانی بوده است.

در سال‌های اخیر اینتل در جهت افزایش تنوع ولید محصولات خود کمپانی‌های دیگری را تصاحب کرده است. برای مثال این کمپانی در سال ۲۰۱۵ میلادی با پرداخت ۱۵.۳ میلیارد دلار Mobileye NV فعال در حوزه‌ی خودروهای هوشمند را تصاحب کرد. همچنین باید به تصاحب ۱۶.۷ میلیارد دلاری الترا نیز اشاره کرد که حضور اینتل در حوزه‌ی تراشه‌ها برنامه‌ریزی کرده و همچنین دیتاسرور و ارتباطات را بیش از پیش افزایش می‌دهد.

در صورت تصاحب کوالکام توسط برودکام و تکمیل شدن زنجیره‌ی تصاحب با قبول پیشنهاد برودکام توسط اینتل، این کمپانی کهنه‌کار غول بزرگ دنیای فناوری می‌شود که انواع تراشه‌ها شامل تراشه‌های پردازشی مورد استفاده در رایانه‌های شخصی و سرور، تراشه‌های وای‌فای و رادیویی و جی‌پی‌اس را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. باید دید که آیا این پیش‌بینی‌ها رنگ واقعیت به خود خواهند گرفت یا خیر؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات