کیا اپتیما هیبرید؛ ۲۶۷ میلیون تومان علی‌الحساب

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نسخه‌ی هیبرید (غیر پلاگین) کیا اپتیما ۲۰۱۷، با قیمت علی‌الحساب ۲۶۷ میلیون تومان و موعد تحویل ۹۰ روزه پیش‌فروش می‌شود
تبلیغات

کیا اپتیما هم از روند افزایش قیمت خودروهای وارداتی بازنمانده است و حالا در دو نمونه‌ی تمام بنزینی فول آپشن موسوم به JF GT line و مدل JF هیبرید، گران‌تر از گذشته خواهد بود. بر اساس اعلامیه‌ی رسمی شرکت اطلس خودرو، نماینده‌ی فروش محصولات کیا در ایران، نیمی از مبلغ پیش‌بینی شده برای این خودروها به هنگام ثبت نام دریافت می‌شود و هزینه‌ی باقی‌مانده‌، زمان صدور دعوت‌نامه، همراه با احتساب ۱۸ درصد سود مشارکت از خریدار اخذ خواهد شد.

نوع خودرو

مدل

قیمت علی‌الحساب (بدون مالیات بر ارزش افزوده)

پیش‌پرداخت

اقساط

جمع کل پرداخت‌های نقد و اقساط

موعد تحویل

کیا اپتیما JF GT Line

۲۰۱۶

۲۱۶ میلیون تومان

۲۱۶ میلیون تومان

-

۲۳۴ میلیون تومان

 ۳۰  روزه

کیا اپتیما JF GT Line

۲۰۱۶

۲۱۶ میلیون تومان

۱۰۸ میلیون تومان

۱۲ ماه

۲۵۳ میلیون تومان

 ۳۰  روزه

کیا اپتیما JF GT Line

۲۰۱۶

۲۱۶ میلیون تومان

۱۰۸ میلیون تومان

۲۴ ماه

۲۵۷ میلیون تومان

 ۳۰  روزه

کیا اپتیما JF هیبرید

۲۰۱۸

۲۴۶ میلیون تومان

۱۲۳ میلیون تومان

-

۲۶۷ میلیون تومان

 ۹۰ روزه

مشخصات فنی و بررسی جامع کیا اپتیما

نکته‌ی جالب در پیش‌فروش شرکت اطلس خودرو، مدل ۲۰۱۶ برای اپتیما بنزینی و ۲۰۱۸ برای نسخه‌ی هیبرید است. از سویی دیگر، اختلاف قیمت قابل توجهی بین این محصولات وجود دارد که با توجه به قوی‌تر بودن پیشرانه‌ در نسخه‌ی بنزینی و قیمت نسبتا ارزان سوخت ایران برای قشر متمول، خرید مدل هیبرید را توجیه نمی‌کند.

Kia Optima GT line

اپتیما JF GT line بنزینی، همچنان از پیشرانه‌ی ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌‌کند که ۶ سیلندر، با قدرت ۱۷۲ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن‌متر است. این محصول در زمانی حدود ۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت خواهد داشت. جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک ۶ سرعته، تفاوتی با گیربکس مدل قبلی ندارد و همچنان می‌توان آن را به‌طور دستی تعویض کرد. طبق ادعای کیا، مصرف سوخت اپتیمای جدید نسبت به مدل پیشین آن در حدود نیم لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش یافته و به میانگین ۸.۵ لیتر رسیده است. همچنین در صورت رانندگی با سرعت ثابت در اتوبان، پایین‌ترین حد مصرف سوخت خودرو ۶.۷ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

Kia Optima Hybrid

اپتیما هیبرید در نمونه‌ی واردشده به ایران، با پیشرانه‌ی ۲ لیتری همراه است. این مدل بنا به اطلاعات موجود در سایت اطلس خودرو، قدرت ۱۵۶ اسب بخار تولید می‌کند؛ اما با پیشرانه‌ای مشابه ولی به قدرت ۱۹۲ اسب بخار و آستانه‌ی قیمت ۲۷ هزار دلار، در بسیاری کشورهای دنیا از جمله آمریکا دیده می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات