پیش‌بینی‌های کانتار از میزان فروش هوم پاد

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
بررسی‌های کانتار نشان می‌دهند که تأخیر اپل برای ورود به بازار اسپیکرهای هوشمند، ممکن است در موفقیت هوم‌پاد تأثیرگذار باشد.
تبلیغات

اپل عرضه‌ی اسپیکر هوشمند هوم‌پاد را از امروز ۹ فوریه (۲۰ بهمن) آغاز کرد؛ اما مایه‌ی تعجب نیست که بیشترین میزان تمایل برای خرید این اسپیکر، بین افرادی باشد که از سرویس استریم موسیقی اپل موزیک استفاده می‌کنند. در این رابطه، نظرسنجی انجام‌شده از سوی مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانتار حکایت از آن دارد که احتمال خریداری هوم‌پاد توسط کاربران سرویس موسیقی اپل، ۹ برابر کاربران دیگر است.

نظرسنجی کانتار در انگلستان، نشان می‌دهد که ۱۳۰ هزار نفر از مردم این کشور، علاقه‌مند به خرید اسپیکر هوشمند جدید اپل هستند؛ در حالی که پیش‌تر، بررسی‌های انجام‌شده، حکایت از برنامه‌ریزی ۵۰۰ هزار نفر از بریتانیایی‌ها برای خرید اسپیکر هوشمند آمازون اکو داشتند.

اپل به‌شدت به جامعه‌ی کاربران فعلی خود وابسته خواهد بود؛ کاربران وفاداری که هم‌اکنون از سرویس‌ها و محصولات این شرکت استفاده می‌کنند. اپل در اسپیکر هوم‌پاد از سرویس‌های استریم موسیقی رقیب پشتیبانی نمی‌کند و این استراتژی ممکن است ثمربخش باشد. آن دسته از کاربرانی که اشتراک اپل موزیک را دارند، اصلی‌ترین جامعه‌ی هدف غول دنیای فناوری محسوب می‌شوند.

با این حال تأخیر اپل در ورود به بازار اسپیکرهای هوشمند، احتمالا به قیمت از دست‌رفتن برخی از مشتریان بالقوه‌ی این شرکت تمام شود.

تأخیر اپل در ورود به بازار [اسپیکرهای هوشمند]، فرصت معرفی موج دوم چنین محصولاتی را پیش از آنکه اپل قدم‌های ابتدایی را بردارد، در اختیار رقبای این شرکت قرار داد [...]۱۲.۶ درصد از کاربران اپل موزیک، هم‌اکنون از دستگاه‌های مبتنی بر دستیار دیجیتال استفاده می‌کنند؛ بنابراین جامعه‌ی هدف اپل کوچک‌تر از آن است که پیش‌تر تصور می‌شد.

با این حال، در نقطه‌ی مقابل، آن دسته از کاربرانی که از اسپیکرهای ارزان‌قیمت استفاده می‌کنند، ممکن است نسبت به ارتقاء اسپیکر خود و خریداری هوم‌پاد ترغیب شوند.

از تاریخ ۱۷ دسامبر ۲۰۱۷ (۲۶ آذر)، بدون در نظر گرفتن خریدهای انجام‌شده در فصل تعطیلات کریسمس، در بیش از ۳ میلیون خانه، به‌صورت فعال از اسپیکرهای آمازون اکو یا گوگل هوم استفاده می‌شده است. با توجه به استقبال کاربران از دستگاه‌های مبتنی بر دستیارهای دیجیتال،‌ چنانچه هوم‌پاد انتظارات را برآورده کند، ممکن است برخی از کاربران نسبت به خرید آن ترغیب شوند.

گزارش‌های حکایت از آن دارند که نخستین سفارش‌های مربوط به هوم‌پاد که امروز ارسا‌ل‌ شده‌اند، فردا به دست خریداران خواهند رسید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات