گلکسی اس 9 همراه با نسل جدید داک DeX فاش شد

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ایوان بلس با انتشار تصاویر جدید، DeX Pad را به نمایش گذاشته است؛ این داک، گوشی گلکسی اس ۹ را به رایانه شخصی تبدیل می‌کند.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۷، پرچم‌داران گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس به همراه Samsung DeX عرضه شده بودند؛ این داک، گوشی را با اتصال به یک نمایشگر بزرگ مانند مانیتور یا تلویزیون، به رایانه شخصی تبدیل می‌کند و تجربه کار با یک رایانه‌ رومیزی را ارائه می‌دهد. نسل اول داک DeX واکنش‌های مختلفی را از سوی منتقدان دریافت کرد؛ با این‌حال، مدتی بعد اعلام شد که نسل جدید این داک در دست توسعه قرار دارد و با نام تجاری DeX Pad به همراه پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ، به بازار عرضه خواهد شد. سامسونگ نام تجاری مذکور را برای عرضه نسل جدید داک DeX Station به ثبت رسانده است.

پیش‌تر اعلام شده بود طراحی نسل جدید داک DeX به گونه‌ای است که کاربر را از همراه داشتن ماوس و صفحه‌کلید بی‌نیاز خواهد کرد؛ گمان می‌رود سطح داک، صاف باشد و گوشی به صورت افقی روی DeX Pad قرار بگیرد. بدین شکل، نمایشگر گوشی به تاچ‌پد تبدیل خواهد شد؛ این قابلیت در سیستم‌عامل اندروید اوریو معرفی شده است. به‌تازگی نیز، ایوان بلس، افشاگر معروف توئیتر تصاویری را منتشر کرده است که نسل دوم داک DeX را فاش می‌کند؛ این داک شامل خنک‌کننده، دو پورت USB، یک پورت HDMI و یک پورت USB نوع C برای اتصال منبع برق است.

داک DeXPad

در مقایسه با نسل قبل، باید گفت DeX Pad فاقد درگاه Ethernet است؛ البته ضخامت داک بسیار کم است و احتمالاً همین موضوع باعث شده تا درگاه Ethernet حذف شود. در نسل اول داک DeX، تنها دو درگاه USB 2.0 وجود داشت؛ با این‌حال، مشخص نیست نسل جدید از درگاه USB 3.0 استفاده خواهد کرد یا به درگاه قدیمی‌تر USB 2.0 بسنده کرده است. 

از تصاویر ارائه شده توسط ایوان بلس، طراحی جدید بلندگو در لبه‌ی پایین گوشی گلکسی اس 9 تأیید می‌شود؛ ضمن اینکه پرچم‌دار جدید سامسونگ در هنگام اتصال به داک DeX Pad، فضای مناسبی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت تا بتوانند گوشی را از طریق جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون به یک بلندگو متصل کنند.

سامسونگ با ارسال دعوت‌نامه، به صورت رسمی تأیید کرده است جانشین گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس را در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) معرفی خواهد کرد. انتظار می‌رود پرچم‌داران جدید شرکت کُره‌ای در نیمه ماه مارس (اواخر اسفند)، وارد بازار شوند؛ ضمن اینکه گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر پیش‌فروش آن‌ها در نخستین روز از ماه مارس وجود دارد که این موضوع، هنوز تأیید نشده است.

از نظر طراحی، گلکسی اس ۹ تفاوت چشمگیری با نسل گذشته نخواهد شد؛ حاشیه‌های باریک در بالا و پایین صفحه‌‌نمایش حفظ شده است. با این وجود، پرچم‌دار ۲۰۱۸ سامسونگ ضخامت بیشتری نسبت به نسل قبل خواهد داشت؛ گمان می‌رود ضخامت کهکشانی‌های جدید این شرکت، نزدیک به ۰.۴ میلی‌متر نسبت به نسل گذشته افزایش پیدا کند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از عدم افزایش ظرفیت باتری است؛ به همین جهت، نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار سری «گلکسی اس» به باتری ۳۰۰۰ و ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز خواهند شد. مدل ۶.۲ اینچی از دوربین دوگانه استفاده می‌کند؛ این در حالی است که گلکسی اس ۹ با تنها یک دوربین همراه شده است. آنچه پرچم‌داران جدید سامسونگ را در زمینه عکاسی به محصولاتی شایسته مبدل خواهد ساخت، تجهیز هر دو مدل به سنسوری مجهز به لنز F1.5 است

انتظار می‌رود قیمت کهکشانی‌های ۲۰۱۸ شرکت کُره‌ای نسبت به نسل قبل، بیشتر باشد؛ گلکسی اس ۹ با قیمت پایه ۸۵۰ دلار به بازار عرضه خواهد شد و بعید نیست مدل «پلاس» بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد. در بازارهای اروپایی نیز، اختلاف قیمت میان پرچم‌داران جدید سامسونگ در مقایسه با نسل قبل، به ۱۰۰ پوند خواهد رسید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات