سرمایه گذاری ۷.۵ میلیارد دلاری پورشه در خودروهای الکتریکی

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
خودروهای الکتریکی به‌سرعت در حال فتح بازارها هستند. پورشه نیز به جهت اهمیت موضوع، میزان سرمایه‌‌گذاری در این صنعت را به دو برابر افزایش داده است.
تبلیغات

به دلیل پاک و سازگار بودن با محیط زیست، شرکت های متعددی درحال سرمایه‌‌گذاری گسترده روی خودروهای برقی هستند تا در آینده، قدرت رقابت خود را حفظ کنند. در چند روز گذشته پورشه با اشتیاق فراوان از خودروی الکتریکی خود که تحت عنوان مدل E در دست توسعه قرار دارد، صحبت کرد. این مدل کاملاً با محیط‌ زیست سازگار است و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در سال ۲۰۱۹ معرفی خواهد شد.

علاوه بر این، تولید و توسعه مدل‌های هیبریدی جدید هم در دستور کار قرار دارد. مقامات ارشد پورشه در اشتوتگارت با دو برابر کردن سرمایه‌ی مورد نیاز به ۶ میلیارد یورو (۷.۵ میلیارد دلار)، برای انجام این پروژه‌ها چراغ سبز نشان دادند.

porsche E

این تصمیم در آخرین جلسه هیئت‌مدیره شرکت پورشه گرفته شد. همچنین در این جلسه مقرر شد که به‌سرعت، مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو (۶۲۳ میلیون دلار) برای انجام دو هدف بسیار مهم پرداخت شود. این دو هدف شامل طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز برای پروژه مفهومی E مانند یک مدل چرخ‌دنده و همچنین توسعه فناوری‌هایی برای رساندن میزان آلایندگی خودروها به صفر است.

porsche 918 hybrid

 مبلغ ۱.۲۴ میلیارد دلار نیز برای هیبریدی و الکتریکی کردن مدل‌های موجود این شرکت و ۸۷۲ میلیون دلار برای استفاده بهینه از فناوری‌های جدید هیبریدی و فناوری شارژ الکتریکی همراه با سیستم‌های متحرک هوشمند هزینه خواهد شد. چند صد میلیون دلار نیز برای گسترش امکانات پورشه به‌عنوان یک برند آماده و کامل برای خودروهای الکتریکی در نظر گرفته شد.

پورشه پانامرا توربو S هیبرید

این سرمایه‌گذاری عظیم شامل ساخت یک مرکز رنگ جدید در زوفن هاوسن همراه با کارخانه مونتاژ اختصاصی برای مدل مفهومی E خواهد بود. پورشه همچنین به یک‌ نوار نقاله بزرگ برای انتقال بدنه‌های رنگ‌شده به کارخانه مونتاژ جهت نصب دیگر تجهیزات و تکمیل خودرو نیاز دارد تا این سدان‌های الکتریکی وارد زندگی خود شوند.

خط تولید پورشه E

پورشه اعلام کرده است که برنامه‌ریزی خود را برای تولید ۲۰ هزار دستگاه در سال به همراه اضافه کردن ظرفیت تولید جهت پاسخ به نیاز مشتریان احتمالی تدوین کرده است.

پورشه

 کارخانه‌ی فعلی تولید پیشرانه نیز دچار تغییرات بزرگی خواهد شد تا آماده جایگزینی قوای محرکه الکتریکی در خودروها باشد. خط تولید بدنه به همراه مرکز تحقیق و توسعه Weissach نیز کمک‌های مالی دریافت خواهند کرد.

 پروژه مفهومی و بلندپروازانه E به‌تنهایی ۱۲۰۰ شغل جدید ایجاد کرده است. واقعیت این است که دهه آینده متعلق به خودروهای الکتریکی خواهد بود. طبق برآوردها پورشه 911 هیبریدی نیز در سال ۲۰۲۳ معرفی خواهد شد. در ده سال آینده، اسطوره شرکت پورشه موتور احتراق داخلی خود را از دست خواهد داد.

پورشه ۹۱۱

در گزارش‌ پورشه مشخص‌ شد که مدل مفهومی E دارای ۶۰۰ اسب بخار قدرت و زمان صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۳.۵ ثانیه است. همچنین طبق گفته این شرکت، هیچ‌گونه افت عملکردی در سرعت‌ بالا و ترمزگیری‌ مکرر اتفاق نمی‌افتد.

با یک‌ بار شارژ کامل باتری‌ها، این خودروی الکتریکی می‌تواند مسافت ۵۰۰ کیلومتر را طی کند. البته استاندارد NEDC دقیق‌ترین تست چرخه مسافت طی‌شده نیست؛ چراکه این استاندارد بیشتر بر پایه‌ی تست‌های آزمایشگاهی عمل می‌کند و با واقعیت فاصله دارد، برای مشخص شدن میزان دقیق مسافت طی‌شده خودرو، باید منتظر نتایج مرکز آزمون خودروهای سبک WLTP بمانیم.

 البته نگران نباشید؛ چراکه این خودرو انرژی الکتریکی مورد نیاز برای مسافت ۴۰۰ کیلومتر را از طریق ایستگاه‌های شارژ ۸۰۰ ولتی فقط در ۱۵ دقیقه دریافت می‌کند.

porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
porsche c-concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات