مشخصات احتمالی ویژگی‌ سوپر اسلوموشن گلکسی اس 9

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یکی از ویژگی‌های جذاب مجموعه‌ی 9 اس و 9 اس پلاس قابلیتی به نام سوپر اسلوموشن است که توانایی‌های آبسیار فراتر از ضبط کردن ویدئو اسلوموشن عادی دارد.
تبلیغات

طبق گفته‌ی سامسونگ، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس قادر خواهند بود ویدئوهای «سوپر اسلوموشن» بگیرند و بر اساس شایعاتی که تاکنون شنیده شده است، انتظار می‌رود این ویژگی بتواند فقدان دوربین دوگانه در اس ۹ معمولی را جبران کند. این ویژگی اولین بار با انتشار تصویری از جعبه‌ی اس ۹ فاش شد و به لطف برخی منابع، اطلاعاتی از نحوه عملکرد ویژگی سوپر اسلوموشن به دست آمده است.

نحوه‌ی عملکرد ویژگی‌ سوپر اسلوموشن گلکسی اس ۹

این ویژگی دو روش تصویربرداری خواهد داشت. یک روش معمولی که دکمه شاتر را فشار می‌دهید تا همان لحظه که می‌خواهید در حالت اسلوموشن فیلم‌برداری کنید، شروع به ضبط کند. در روش دوم، کاربر دکمه شاتر را فشار می‌دهد؛ اما دوربین تنها زمانی که چیزی در قاب تصویر به حرکت درمی‌آید، ویدئو اسلوموشن ضبط می‌کند. این حالت به ویژگی سلفی دوربین عقب در گوشی‌های سامسونگ شبیه خواهد بود که وقتی دوربین، چهره را در قاب قابل تنظیم منظره‌یاب تشخیص دهد به‌صورت خودکار عکس می‌گیرد.

روش دوم برای موقعیت‌هایی است که می‌خواهید از پیش آماده شوید تا یک لحظه را به‌خوبی ثبت کنید. شاید الگوریتم دوربین به آن اجازه‌ی تشخیص سناریوهای مختلف  بدهد؛ به‌عنوان مثال وقتی می‌خواهید از اسکیت‌سواری فیلم بگیرید که قصد اجرای حرکات نمایشی دارد. شما فقط باید دوربین را روی اسکیت‌سوار نگه دارید و گوشی باقی کارها را انجام خواهد داد. البته تمام این‌ها فقط فرضیه هستند؛ اما چنین عملکردی می‌تواند بسیار جالب توجه باشد.

ویژگی اسلوموشن سامسونگ از سونی اکسپریا ایکس زد هم الهام می‌گیرد

ویژگی اسلوموشن سامسونگ از سونی اکسپریا ایکس زد هم الهام می‌گیرد و حالتی ارائه می‌دهد که کاربر می‌تواند شروع به ضبط ویدئوی عادی کند و در در لحظاتی خاص، دکمه‌ی ضبط اسلوموشن را لمس کند. در اکسپریا ایکس زد، دوربین در هنگام ضبط عادی با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری می‌کند و زمانی که کاربر دکمه ضبط اسلوموشن را می‌زند، سرعت ضبط تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه می‌رسد؛ به نظر می‌رسد عملکرد سامسونگ به همین صورت باشد. طبق اطلاعات موجود، در این حالت تا ۲۰ لحظه‌ی اسلوموشن می‌توان گرفت.

در حال حاضر کیفیت و سرعت فیلم‌برداری اس ۹ و اس ۹ پلاس در حالت اسلوموشن مشخص نیست. از مشخصات رسمی حسگر دوربین ISOCELL جدید سامسونگ اینطور به نظر می‌رسد که گوشی‌ها با کیفیت فول اچ‌دی (1080p) می‌توانند تا ۴۸۰ فریم بر ثانیه و با کیفیت ۷۲۰p تا ۹۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کنند. کاربران به‌درستی اشاره کردند که ضبط با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه باید در تراشه‌های اکسینوس و اسنپدراگون که سامسونگ برای اس ۹ و اس ۹ پلاس به کار می‌گیرد، توسط حسگرهای تصویر پشتیبانی شوند؛ اما به احتمال زیاد در این زمینه مشکلی وجود نخواهد داشت؛ چرا که اسنپدراگون ۸۳۵ در اکسپریا ایکس زد قادر به انجام این کار است.

البته اکسپریا ایکس زد به‌صورت لحظه‌های کوتاه و متوالی از این قابلیت استفاده می‌کند و همینجا است که محدودیت ۲۰ لحظه‌ی اسلوموشن اهمیت پیدا می‌کند. در حال حاضر چیزی مشخص نیست؛ اما با توجه به استفاده‌ی سامسونگ از عبارت «سوپر اسلوموشن»، اس ۹ و اس ۹ پلاس در هنگام فیلم‌برداری اسلوموشن باید نتایج خیره‌کننده‌ای داشته باشند؛ البته اگر دیافراگم متغیر دوربین نکته‌ی برجسته اصلی باشد، باز هم برای حمایت از ادعای بزرگ سامسونگ که گوشی‌های جدید آن‌ها مجهز به دوربین‌هایی کاملا نوین هستند، کافی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات