سنسور ضربان قلب اپل واچ در تشخیص علائم دیابت مؤثر است

جمعه ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نتیجه‌ی تحقیقات جدید شرکت کاردیوگرام نشان می‌دهد که سنسور ضربان قلب اپل واچ می‌تواند علائم اولیه‌ی دیابت را تشخیص دهد.
تبلیغات

اپلیکیشن شرکت کاردیوگرام در اپل واچ اجرا می‌شود و داده‌های جمع‌آوری شده توسط سنسور ضربان قلب این گجت را تجزیه‌وتحلیل می‌کند. این شرکت به‌تازگی نتیجه‌ی مطالعه‌ی جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد اپل واچ می‌تواند نشانه‌های بیماری دیابت را تشخیص دهد.

محققان کاردیوگرام با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، سان‌فرانسیسکو، با استفاده از شبکه عصبی Cardiogram DeepHeart به این نتیجه رسیدند که داده‌های ضربان قلب جمع‌آوری شده توسط اپل واچ، در تشخیص افراد مبتلا به دیابت و افراد سالم تا ۸۵ درصد دقیق بوده است.

کاردیوگرام در این تحقیقات از ۲۰۰ میلیون سنجش حسگر استفاده کرده است که توسط ۱۴۰۱۱ شرکت‌کننده‌ای که از اپل واچ یا دستگاه‌های پوشیدنی اندروید و اپلیکیشن کاردیوگرام استفاده می‌کردند، تهیه شده است. داده‌های دیگری از جمله ضربان قلب، تعداد گام‌ها و فعالیت‌های دیگر نیز جمع‌آوری شده است.

پری‌دیابت یا پیش دیابت حالتی است که اغلب نادیده گرفته می‌شود؛ چراکه در روش‌های تشخیص قدیمی باید از سخت‌افزار سنجش گلوکز استفاده شود. تشخیص این بیماری از طریق اپل واچ و الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مثل DeepHeart کاردیوگرام می‌تواند احتمال وجود دیابت را تشخیص و به کاربران هشدار بدهد.

به گفته‌ی شرکت کاردیوگرام، این تحقیق درواقع اولین مطالعه در مقیاس بزرگ است که نشان می‌دهد چطور یک سنسور ضربان قلب معمولی مثل سنسور موجود در اپل واچ و دستگاه‌های دیگر مثل فیت‌بیت می‌تواند نشانه‌های اولیه بیماری دیابت را تشخیص دهد. پانکراس از طریق سیستم عصبی به قلب متصل شده است؛ بنابراین اگر فردی علائم دیابت داشته باشد، تغییراتی در ضربان قلب او مشاهده خواهد شد.

شرکت کاردیوگرام و UCSF سال گذشته در زمینه‌ی سنسورهای ضربان قلبی که روی مچ بسته می‌شوند و توانایی آن‌ها در تشخیص حالت‌های جدید سلامتی تحقیق کردند. مطالعات قبلی نشان داده‌اند که سنسور ضربان قلب اپل واچ می‌تواند حالت‌هایی مثل فشار خون بالا، وقفه تنفسی در خواب و فیبریلاسیون دهلیزی را تشخیص دهد.

توانایی اپل واچ در تشخیص اولیه‌ی مشکلات سلامتی هنوز به اثبات نیاز دارد و باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود. بااین‌حال شرکت کاردیوگرام قصد دارد در آینده، ویژگی‌های جدیدی به‌منظور ترکیب مستقیم DeepHeart با اپلیکیشن کاردیوگرام اضافه کند. بدین ترتیب در صورتی‌که که نشانه‌های اولیه‌ی دیابت وجود داشته باشد،‌ به کاربران هشدار داده می‌شود.

اپل نیز با همکاری استنفورد تحقیقاتی در زمینه‌ی توانایی اپل واچ در تشخیص ریتم‌ غیر طبیعی قلب و سایر بیماری‌های قلبی رایج انجام داده است.

شما نیز می‌توانید با دانلود و نصب اپلیکیشن Apple Heart Study و پوشیدن اپل واچ در تحقیق Apple Heart Study شرکت کنید. اگر اپل واچ بتواند ریتم نامنظم قلب را تشخیص دهد، محققان با شما تماس می‌گیرند و احتمالا از شما می‌خواهند از ePatch استفاده کنید.

همچنین می‌توانید با نصب اپلیکیشن کاردیوگرام و پیوستن به مطالعه‌ی mRhythm در تحقیقات شرکت کاردیوگرام شرکت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات