رئیس هیئت مدیره سامسونگ به فرار مالیاتی ۷.۵ میلیون دلاری محکوم شد

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پلیس کره‌ی جنوبی اعلام کرد که لی کان هی، رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ الکترونیکس، متهم به فرار مالیاتی ۷.۵ میلیون دلاری شده است.
تبلیغات

پلیس کره‌ی جنوبی اعلام کرد لی کان هی، رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ الکترونیکس، محکوم به فرار مالیاتی ۷.۵ میلیون دلاری شده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط پلیس کره‌ی جنوبی، رئیس هیئت مدیر‌ه‌ی سامسونگ برای فرار مالیاتی از حساب‌های بانکی کارمندانش استفاده کرده است.

در ماه‌های اخیر شاهد این موضوع هستیم که حواشی منفی زیادی برای سامسونگ در حال اتفاق افتادن است. رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ در حالی محکوم به فرار مالیاتی شده که تنها چند روز از آزادی مدیر سامسونگ الکترونیکس گذشته است. جی وای لی به‌عنوان رهبر سامسونگ الکترونیکس سال گذشته به جرم پرداخت رشوه به رئیس جمهور پیشین کره‌ی جنوبی راهی زندان شد؛ ولی دادگاه تجدید نظر رأی به بخشش وای لی داد و وی طی هفته‌ای که گذشت از زندان خارج شد.

لی کان هی به دلیل سکته‌ی قلبی، از سال ۲۰۱۴ دیگر امور مدیریتی را به جی وای لی جوان سپرده بود؛ از این‌رو پلیس اعلام کرده است که رئیس هیئت مدیره‌ی سامسونگ به خاطر مشکلات جسمانی مورد بازجویی و سؤال قرار نخواهد گرفت. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط پلیس، فرار مالیاتی از طریق ایجاد بیش از ۲۶۰ حساب بانکی به اسم بیش از ۷۲ متخصص این کمپانی انجام شده است.

سامسونگ در ماه‌های اخیر مشکلات زیادی تجربه کرده است؛ اما گزارش مالی این کمپانی نشان از رشد بالای عملکرد مالی این کمپانی دارد؛ به‌طوری‌که بر اساس آخرین گزارش مالی سامسونگ برای پاییز ۲۰۱۷، این کمپانی کره‌ای بالاترین سود خود را کسب کرده است.

البته در کنار مشکلات مربوط به پرداخت رشوه و فرار مالیاتی، روز گذشته سامسونگ در کشورمان نیز وارد حاشیه شد. انتشار خبر مربوط به ممانعت کمیته‌ی برگزاری المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ از اهدای گوشی‌ سامسونگ به ورزشکاران ایرانی، باعث شد بسیاری از کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی انگشت اتهام را به سوی سامسونگ نشانه بروند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات