تخفیف‌ بیمه ثالث خودرو کاهش یافت

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بر اساس ماده ۶ آیین‌نامه جدید، تخفیف عدم خسارت سالانه از ۱۰ درصد به ۵ درصد کاهش خواهد یافت و حداکثر تخفیف همان ۷۰ درصد خواهد بود که در یک دوره ۱۴ ساله به حداکثر تخفیف می‌رسد.
تبلیغات

از روز سه‌شنبه (۱۷ بهمن‌ماه) تخفیف‌های عدم خسارت بیمه ثالث تغییر کرد. این تغییرات بر اساس آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون بیمه شخص ثالث اعمال می‌شود. بر اساس ماده ۶ آیین‌نامه جدید، تخفیف عدم خسارت سالانه از ۱۰ درصد به ۵ درصد کاهش خواهد یافت و حداکثر تخفیف همان ۷۰ درصد خواهد بود که در یک دوره ۱۴ ساله به حداکثر تخفیف می‌رسد.

هر چند در نگاه اول این موضوع می‌تواند یک نکته منفی تلقی می‌شود؛ اما باید خاطرنشان کرد بیمه ایران به‌منظور جلوگیری از ضرر و زیان مالکان، دوره انتظاری را در نظر گرفته است تا قیمت بیمه افزایش پیدا نکند. به‌عنوان مثال: تخفیف یک بیمه‌نامه با ۵ سال تخفیف در آیین‌نامه قدیم ۴۰ درصد بود که در آیین‌نامه جدید ۳ سال دوره انتظار در نظر گرفته شده است تا بیمه با ۶ سال عدم خسارت تمدید شود.

اما این آیین‌نامه جدید یک امتیاز ویژه نیز برای بیمه‌گذاران دارد. در گذشته بیمه‌گذاران اعتراض داشتند که با یک بار خسارت نباید تمام تخفیفات سال‌های گذشته از بین برود. این دغدغه مردم در آیین‌نامه جدید بر طرف شده است و از این پس در صورت خسارت، تمام تخفیفات بیمه‌گذار به یک‌باره از بین نمی‌رود؛ بلکه این کاهش تخفیفات پلکانی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات