مایکروسافت از PWA در مرورگر اج و ویندوز استور پشتیبانی می‌کند

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اعلام کرده که با به‌روزرسانی رداستون ۴ ویندوز ۱۰ پشتیبانی از اپلیکیشن‌های PWA به ویندوز استور و همچنین مرورگر اج اضافه خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت روز گذشته برنامه‌ی خود برای پشتیبانی از PWA یا وب اپلیکیشن‌های پیشرو را در ویندوز ۱۰ و مرورگر مایکروسافت اج معرفی کرد. مایکروسافت با انتشار در وبلاگ رسمی این کمپانی اعلام کرده که اپلیکیشن‌های موسوم به PWA با انتشار به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ موسوم به رداستون ۴ در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. وب اپلیکیشن‌های پیشرو هم در ویندوز ۱۰ و هم در مرورگر مایکروسافت اج ردموندی‌ها پشتیبانی خواهد شد.

براساس اطلاعات ارائه شده مایکروسافت به زودی اقدام به بررسی کیفی وب‌اپلیکیشن‌های پیشرو می‌کند تا آن‌ها را با انتخاب با کیفیت‌ترین گزینه‌ها در مایکروسافت استور قرار دهد. هرچند توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را برای قرار گرفتن در استور ویندوز ثبت کنند، اما باید این نکته را نیز در نظر داشت که ردموندی‌ها خود اقدام به اضافه کردن خودکار اپلیکیشن‌های PWA به استور ویندوز خواهند کرد.

مایکروسافت اعلام کرده که در هفته‌های آینده به ترتیب این اپلیکیشن‌ها به ویندوز استور اضافه خواهند شد. ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که بیش از ۱۵ میلیون PWA تا امروز مورد بررسی قرار گرفته است. توسعه‌دهندگان می‌توانند قابلیت‌هایی را نظیر اعلانیه‌های تعاملی، کاشی‌های زنده و سایر ویژگی‌ها را برای پشتیبانی از PWA به اپلیکیشن‌های مورد نظر خود اضافه کنند.

به طور حتم پشتیبانی از PWA می‌تواند همچنان به توسعه‌ی هر چه بیشتر اپلیکیشن‌های یونیورسال کمک کند. توسعه‌دهندگان با تولید اپلیکیشن‌های PWA به راحتی می‌توانند تا پلتفرم‌های مختلف توسعه یافته توسط کمپانی‌های گوگل، اپل و مایکروسافت را پوشش دهند. امید است مایکروسافت با اپلیکیشن‌های PWA سرعت بیشتری را در سر و سامان دادن به استور خود داشته باشد، چراکه ویندوز استور در حال حاضر از کاستی‌های متعددی رنج می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات