سه‌شنبه ماموت خودرو؛ رویکردی متفاوت و جذاب برای جلب رضایت مشتریان

چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
ماموت خودرو با همکاری فولکس‌واگن استاندارد‌های جدیدی در حوزه‌ی فروش و جلب رضایت مشتریان در کشور عملیاتی کرده است.
تبلیغات

در حال حاضر کمتر کسی از حال وخیم بازار خودروی کشور بی‌خبر است. عرضه‌ی خودروهای نه‌چندان جذاب و افزایش مداوم محصولات طی سال‌های گذشته باعث شده است تا بسیاری از خریداران دیگر امیدی به بهبود این روند نداشته باشند. بااین‌حال برخلاف شرکت‌های بزرگ خودروسازی، برخی شرکت‌های خصوصی با کمک شرکای خارجی خود قدم‌های بسیار جذابی برای بازتعریف استانداردهای بازار خودروی کشور برداشته‌‌اند. یکی از این شرکت‌ها ماموت خودرو است که چندی پیش با دریافت نمایندگی رسمی فولکس‌واگن، محصولات این نام بزرگ دنیای خودرو را در ایران عرضه خواهد کرد. 

درحالی‌که پیش از این شرکت‌های زیادی خواهان شراکت و عرضه‌ی خودروهای فولکس‌واگن در ایران بودند که هیچ یک موفق به کسب رضایت مدیران این شرکت نام‌دار آلمانی نشدند؛ ماموت خودرو با رعایت استاندارد‌ها و تأمین پیش‌نیاز‌های لازم موفق به جلب نظر طرف آلمانی و اخذ نمایندگی رسمی این برند در ایران شد.

مراسم تحویل خودرو ماموت خودرو

اما فعالیت ماموت‌ خودرو به‌عنوان نماینده‌ی رسمی فولکس‌واگن در کشور چه معنایی دارد؟ شاید بسیاری از کاربران، ورود برندی مانند فولکس‌واگن به کشور را مشابه فعالیت سایر برند‌های آسیایی بدانند. اما قطعا ورود رسمی این برند نام‌دار به کشور موجبات پیشرفت استاندارد‌های فعلی بازار خودرویی ایران را فراهم خواهد کرد. یکی از این زمینه‌ها، فروش خودرو خواهد بود که با ضعف‌های بسیار گسترده‌ای در ایران مواجه است. جایی که خودروها با تأخیر، افزایش قیمت و رفتار‌های ناپسند کارکنان بخش فروش نمایندگی‌ها (به‌خصوص شرکت‌های داخلی) در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد و بدین ترتیب از همان آغاز نارضایتی خریداران را به همراه دارد.

روند متفاوت ماموت خودرو در تحویل خودروها به خریداران به قدری جذاب است که می‌تواند الگویی برای خودروسازان و عاملیت‌های فروش کشور شود. درحالی‌که خریداران محل تحویل خودروی خود را در مرکز اصلی ماموت خودرو انتخاب کنند، توری ویژه انتظار آن‌ها را می‌کشد. این مراسم که هر سه‌شنبه و با نام سه‌شنبه ماموت خودرو شناخته می‌شود، پس از حضور خریداران و از ساعت ۹ آغاز می‌شود؛ جایی که در اولین قدم استاندارد‌های بی‌نظیر فولکس‌واگن خود را در همان قدم اول نشان می‌دهد. درحالی‌که دغدغه‌ی‌ بسیاری از خریداران خودروهای صفر شرایط پیش از تحویل و روند خودرو پس از خروج از خط تولید تا رسیدن به دست مشتری است؛ جایی که کیلومتر‌های بالا، ضربه‌های موجود روی بدنه یا استفاده از بخش‌های مختلف خودرو منجر به اعتراض‌های گسترده‌ی خریداران خودروهای صفر کیلومتر بوده است. اما محصولات فولکس واگن در مقابل مشتری و برای اولین‌بار از حالت Sleep خارج شده و به اصطلاح فنی Wake Up می‌شوند تا مشتری با خیالی راحت از صفر بودن خودروی خود اطمینان حاصل کند.

مراسم تحویل خودرو ماموت خودرو
مراسم تحویل خودرو ماموت خودرو
مراسم تحویل خودرو ماموت خودرو
مراسم تحویل خودرو ماموت خودرو
مراسم تحویل خودرو ماموت خودرو

در مرحله‌ی بعد و پیش از تحویل خودروها، تمامی خریداران به تور تماشای محیط کارخانه‌ی ماموت خودرو خواهند رفت تا بدین ترتیب ماموت خودرو زمینه‌ی آشنایی بیشتر خود و خریداران را فراهم کند. درادامه تست درایو تمامی محصولات ماموت خودرو در محیطی محیا شده، انتظار میزبانان این شرکت را می‌کشد. بدین ترتیب خریداران رانندگی با تمامی محصولات این شرکت اعم از فولکس واگن تیگواین و پاسات را تجربه خواهند کرد.

مراسم تحویل خودرو ماموت خودرو

درادامه پس از تست خودروهای ماموت خودرو، خریداران آماده‌ی تحویل خودروهای خود خواهند شد. تمامی خودروها تزئین شده و در محیطی جذاب آماده‌ی تحویل به مشتری بودند. در این مرحله مدیر گروه ماموت خودرو، شخصا برای تحویل کلید‌ها به مشتریان اقدام کرد که شایسته‌ی تقدیر است. وی شخصا با تک‌تک مشتریان خوش‌و‌بش کرده و پس از تحویل کلید، عکسی به یادگار با آن‌ها ثبت کرد. این تصویر توسط دوربین‌های عکاسی چاپ سریع ثبت می‌شد تا عکس نهایی به‌عنوان یادگاری در اختیار خریداران قرار بگیرد. در نهایت نیز پس از تحویل خودروهای تمامی خریداران و پیش از خروج از مجموعه، به صرف ناهار با مدیران ماموت خودرو دعوت شدند.

مراسم تحویل خودرو ماموت خودرو

تمامی اقدام‌های ماموت خودرو در اولین مواجهه جدی خود با خریداران، شایان توجه و بسیار جذاب بود. این روز با توجه به سیاست‌های ماموت خودرو و فولکس واگن بسیار خاص و مهم است. زیرا از یک جهت مشتری وارد خانواده‌ی بزرگ فولکس واگن شده و در طرف دیگر محصولات این شرکت اکنون عضوی از خانواده‌ی خریدار خواهند بود. ماموت‌ خودرو در این رویداد، روزی خاطره‌انگیز برای خریداران رقم می‌زند و ورود آن‌ها به خانواده‌ی بزرگ خود را جشن می‌گیرد. این حرکت جذاب می‌تواند توسط بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی داخلی و واردکننده‌های محصولات خارجی مد نظر قرار بگیرد تا با ارایه‌ی سطح بالایی از استاندارد‌های فروش در اولین قدم خاطره‌ی بسیار خوبی از خود نزد مشتریان ایجاد کنند. متاسفانه با بررسی کوتاهی از شرایط تحویل خودرو در بسیاری از عاملیت‌های فروش سایر خودروسازان و واردکنندگان، می‌توان به دلیل و اهمیت ورود برند‌های بزرگی مانند فولکس واگن به بازار کشور و تأثیر آن بر شرایط موجود پی برد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات