گلکسی اس 9 از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی پشتیبانی خواهد کرد

سه‌شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ از یادگیری عمیق مبتنی بر شبکه‌ی عصبی برای تشخیص چهره‌ در تصاویر استفاده می‌کند و احتمالاً گلکسی اس ۹ به این قابلیت مجهز خواهد شد.
تبلیغات

در اواخر ماه جاری میلادی (اوایل اسفند)، گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس سامسونگ به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد؛ بسیاری منتظر رونمایی از گوشی‌های سری اس ۲۰۱۸ سامسونگ هستند و همین موضوع باعث شده است گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد آن‌ها وجود داشته باشد.

اکسینوس 9810

اگر به‌خاطر داشته باشید، سامسونگ از تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ به‌صورت رسمی در نمایشگاه CES 2018 رونمایی کرد. نسخه‌هایی از جانشین گلکسی اس ۸ که در اروپا و آسیا عرضه می‌شوند، به تراشه جدید شرکت کُره‌ای مجهز خواهند شد؛ در ایالات متحده، سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام استفاده می‌کند. بااین‌حال امروز مشخص شده است که تراشه جدید سامسونگ از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی خواهد کرد.

اکسینوس 9810

تراشه پرچم‌دار جدید کُره‌ا‌ی‌ها از فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری LPP بهره می‌برد؛ این پردازنده به چهار هسته رده‌بالا با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز مجهز شده است و چهار هسته کم‌مصرف از نوع Cortex A53، پردازش وظایف سبک را بر عهده خواهند داشت. واحد پردازش گرافیکی Mali-G72 MP18، رندر محتوای گرافیکی را در تراشه جدید سامسونگ بر عهده می‌گیرد. به لطف تغییرات اعمال‌شده در تراشه اکسینوس ۹۸۱۰، عملکرد تمامی هسته‌های پردازشی فعال تا ۴۰ درصد و عملکرد تک هسته پردازشی، تا دو برابر نسبت به نسل قبل ارتقاء پیدا کرده است.

آنچه بیشتر از همه در جانشین تراشه اکسینوس ۸۸۹۵ جلب‌توجه می‌کند، قابلیتی برای پردازش داده‌های مربوط به چهره‌ی کاربران است. این پردازنده، قابلیت «یادگیری عمیق (Deep Learning) مبتنی بر شبکه‌ی عصبی» ارائه می‌دهد که برای تشخیص چهره‌ی کاربران در تصاویر، ضروری است. به‌طور خلاصه، می‌توان گفت اکسینوس ۹۸۱۰، عرضه‌ی گوشی‌های سامسونگ را با پشتیبانی از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی نظیر فیس‌آی‌دی آیفون ۱۰ ممکن خواهد ساخت.

اکسینوس 9810

در حال‌حاضر، جزئیات بیشتری از این قابلیت ارائه نشده است؛ هرچند، می‌دانیم واحد پردازش امن، حفاظت از داده‌های بیومتریک را بر عهده دارد. مشخصات‌ فنی اکسینوس ۹۸۱۰ در ادامه آمده است:

مشخصات فنی تراشه اکسینوس ۹۸۱۰ سامسونگ

مودم

نسخه شخصی‌سازی CAT.18 LTE

دانلود: ۱.۲ گیگابیت‌ بر ثانیه / آپلود: ۲۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه

پردازنده‌ی مرکزی

چهار هسته اختصاصی اکسینوس M3 از نوع Cortex A73 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز

چهار هسته کم‌مصرف Cortex A55 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز

واحد پردازش گرافیکی

 Mali-G72 MP18

کمک پردازنده برای پردازش محتوای هوش مصنوعی

دارد؛ جزئیاتی از آن اعلام نشده است.

پردازشگر سیگنال تصویر

دوگانه (Dual-ISP)؛ نوع آن مشخص نشده است.

دوربین دوگانه‌ی ۱۶ مگاپیکسلی / دوربین تکی ۳۲ مگاپیکسلی

امنیت

واحد پردازش امن، 

Samsung KNOX

نمایشگر

4K یا 

WQUXGA با رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۴۰۰ پیکسل / ۶۰ فریم‌ بر ثانیه

ویدیو

ثبت و پخش ویدیوی 4K،

ا

۶۰ فریم‌ بر ثانیه، ۱۰ بیتی

اسلوموشن فول اچ‌دی، ۴۸۰ فریم‌ بر ثانیه

وای‌فای

Dual-Band Wi-Fi ac/b/g/n with MU-MIMO

صدا

تراشه نامشخص با خروجی صدای ۳۸۴ کیلوهرتز / ۳۲ بیت

بلوتوث

نسخه‌ی ۵

شارژ

Samsung Adaptive Fast Charge (شارژ سریع انطباق‌پذیر سامسونگ)

بر اساس شایعات، پرچم‌داران ۲۰۱۸ سامسونگ به قابلیتی با نام Intelligent Scan مجهز خواهند شد؛ سیستم مذکور برای رقابت با فیس آی‌دی آیفون ۱۰ توسعه یافته است و برای احراز هویت کاربران، به حسگر عنبیه و سیستم تشخیص چهره وابسته خواهد بود. بدین شکل در هر شرایطی، هویت کاربران قابل احراز است.

پرچم‌داران گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس با حسگر اثر انگشت در پنل پشتی همراه شده‌اند؛ برای دسترسی راحت‌تر، سنسور اثر انگشت به پایین دوربین اصلی منتقل شده است. 

گفته می‌شود قیمت برخی از کهکشانی‌های جدید سامسونگ به ۱۰۰۰ دلار خواهد رسید؛ مدل پلاس احتمالاً کمی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد و جانشین گلکسی اس ۸ با قیمت ۸۵۰ دلار در ایالات متحده عرضه خواهد شد. شرکت کُره‌ای، مدت کوتاهی پس از معرفی گوشی‌های جدید خود، پیش‌فروش آن‌ها را آغاز خواهد کرد؛ انتظار می‌رود گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس در نیمه مارس (اواخر اسفند) به بازار عرضه شود. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط ایوان بلس، رنگ‌بندی پرچم‌داران جدید سامسونگ به چهار رنگ مشکی، خاکستری، آبی و بنفش محدود خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات