سونی دوربین سینمایی فول فریم Venice را با Dual Native ISO عرضه می‌کند

دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی اعلام کرد که عرضه‌ی دوربین سینمایی فول‌فریم VENICE را با پشتیبانی از ایزو ۵۰۰ و ایزو ۲۵۰۰ آغاز کرده است.
تبلیغات

سونی روز گذشته اعلام کرد که فرآیند عرضه‌ی دوربین سینمایی جدید خود با نام VENICE را آغاز کرده است؛ ظاهرا ژاپنی‌ها پشتیبانی از قابلیت Dual Native ISO یا ایزو ۵۰۰ و ایزو ۲۵۰۰ را نیز به دوربین حرفه‌ای جدید خود اضافه کرده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که غول ژاپنی دنیای دوربین‌ها، قابلیت یادشده را به دوربین جدید A7sIII نیز اضافه کند. سونی احتمالا از این دوربین طی رویداد بعدی NAB Show پرده‌برداری خواهد کرد.

قابلیت‌های کلیدی دوربین سینمایی VENICE

  • فیلم‌برداری ۲۴×۳۶ میلی‌متری فول‌فریم بر مبنای استاندارد‌های عکاسی با قدمت ۱۰۰ ساله
  • سروو مکانیزم فیلتر کاهنده‌ی نور ۸ گام داخلی
  • حالت Dual Base ISO با ایزوی ۲۵۰۰ (High Base)
  • الگوریتم رنگ جدید برای نمایش جذاب‌تر رنگ پوست و هایلایت‌های زیباتر
  • آزادی عمل در انتخاب نسبت تصویر: فول‌فریم ۳:۲، ۴‌کی ۴:۳ آنامورفیک، کروی ۱۷:۹، ۱۶:۹
  • مانت لنز با عمق فلنج ۱۸ میلی‌متری که امکان استفاده از لنز‌های متنوع را فراهم می‌کند (در کنار مانت لنز PL)
  • بیش از ۱۵ محدوده‌ی اکسپوژر: گسترده‌ی دینامیکی فوق‌العاده بالا، صرف‌ نظر از شرایط نور محیطی
  • قابلیت تعویض ساده‌ی سنسور، تنها با باز کردن ۶ پیچ
  • رزولوشن 6K یا ۴۰۳۲×۶۰۴۸ پیکسل در حالت فول فریم

با توجه به بیانیه‌‌ی مطبوعاتی مربوط به آغاز عرضه‌ی دوربین ونیس، این محصول مورد انتظار در ماه فوریه به دست خریداران خواهد رسید. همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، قابلیت‌های نسخه‌ی ۱.۰ فرم‌ور دوربین ونیس، شامل پشتیبانی از فیلم‌برداری فول‌فریم ۲۴×۳۶ میلی‌متری می‌شود. حال سونی با توجه به بازخورد کاربران و به‌کارگیری نظرات آن‌ها در فرآیند توسعه‌ی دوربین، چندین قابلیت جدید از جمله حالت «Dual Base ISO» را نیز اضافه کرده است. VENICE با بیش از ۱۵ محدوده‌ی نوردهی (اکسپوژر)، به‌ لطف بهره‌گیری از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد سنسور خود، از ایزوی ۲۵۰۰ (High Base ISO) نیز پشتیبانی خواهد کرد؛ در این حالت، دوربین در محیط‌های تاریک، عملکردی فوق‌العاده با گستره‌ی دینامیکی بسیار مطلوب از خود به نمایش می‌گذارد.

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد VENICE، سروو مکانیزم فیلتر کاهنده‌ی نور ۸ گام داخلی آن است که نقاط عملکردی مختلف ایزو را در حالت ایزوی High Base شبیه‌سازی می‌کند و سطح نویز ونیس را در سطح بسیار پایینی نگه می‌دارد. الگوریتم رنگ موجود در پس VENICE، نمایش طبیعی‌تر رنگ پوست و حفظ گستره‌ی دینامیکی در هایلایت‌ها را ممکن می‌کند.

 سونی شبیه‌ساز رابط کاربری دوربین ونیس را نیز توسعه داده است که به‌ واسطه‌ی آن، کاربر می‌تواند پیش از کار با VENICE با عملکرد و روند کارکرد این دوربین آشنا شود. قابلیت‌های دیگری که سونی در سال جاری میلادی در قالب به‌روزرسانی رایگان نسخه‌ی ۲.۰ فرم‌ور به ونیس اضافه خواهد کرد، شامل مواردی همچون فیلم‌برداری ۲۵ فریم 6K و False Color خواهد بود. ظاهرا سونی دوربین‌های سینمایی VENICE CineAlta‌ را از ماه جاری (فوریه) روانه‌ی بازار خواهد کرد و نسخه‌ی دوم فرم‌ور این دوربین نیز از تابستان امسال در دسترس خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات