آیفون 10 با نمایشگر LCD و یک دوربین با قیمت ۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد

یک‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به‌ نظر می‌رسد اپل در حال توسعه‌ی نسخه‌ی ارزان‌قیمت‌تر آیفون ۱۰ است که با صفحه‌نمایش LCD و بریدگی در بالای نمایشگر عرضه خواهد شد.
تبلیغات

سال ۲۰۱۷، اپل سه مدل آیفون عرضه کرد؛ دو گوشی آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با صفحه‌نمایش LCD همراه هستند و گران‌قیمت‌ترین مدل، آیفون 10 است که از صفحه‌نمایش اولد بهره می‌برد. تغییرات اعمال‌شده روی آیفون X اپل، آن را به گران‌قیمت‌ترین آیفون اپل در بازار تبدیل کرده است؛ مدل ۶۴ گیگابایتی با برچسب قیمت ۹۹۹ دلار و مدل مجهز به ۲۵۶ گیگابایت حافظه با برچسب قیمتی ۱۱۴۹ دلار به فروش می‌رسد.

به همین جهت، بسیاری نمی‌توانند آیفون ۱۰ را به دلیل قیمت بالای آن خریداری کنند؛ همچنین آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس با وجود قیمت مناسب‌تر به دلیل ارائه‌ی طراحی تکراری و حاشیه‌های زیاد، شاید گزینه چندان جذابی نباشند. این‌طور که پیدا است، کوپرتینویی‌ها برای اینکه مشتریان خود را حفظ کنند؛ درنظر دارند مدل ارزان‌‌قیمت‌تر آیفون ۱۰ را در سال جاری میلادی ارائه دهند.

بر اساس گزارشی جدید، آیفون جدید اپل به صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی مجهز خواهد شد؛ با این‌حال از پنل LCD در این مدل استفاده می‌شود. نسخه ارزان‌قیمت آیفون ۱۰۰۰ دلاری اپل، حاشیه‌های بسیار باریکی خواهد داشت و از فریم آلومینیومی بهره می‌‌برد؛ ضمن اینکه یک پنل پشتی از جنس شیشه برای آن در نظر گرفته شده است. در صورت عرضه این مدل با پنل پشتی از جنس شیشه، امکان دارد قابلیت شارژ بی‌سیم برای آیفون ۷۰۰ دلاری اپل در نظر گرفته شود. آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس که با قیمت پایه ۶۹۹ دلار و ۷۹۹ دلار عرضه می‌شود، با برخورداری از پنل پشتی از جنس شیشه از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند.  ظاهرا در آیفون ارزان‌قیمت جدید اپل، قابلیت لمس‌ سه‌بعدی جای خود را به ویژگی دیگری با نام «تاچ‌فیت» می‌دهد و به‌منظور پایین ماندن قیمت، آیفون ۶.۱ اینچی به یک دوربین مجهز شده است. در سال ۲۰۱۷، دو مدل از گوشی‌های آیفون با دوربین دوگانه عرضه شدند و تنها آیفون ۸ از دوربین تکی استفاده می‌کند.

کوپرتینویی‌ها در نظر دارند آیفون جدید خود را با برچسب قیمتی ۴۴۰۰ یوآن (۶۹۹ دلار) در بازار چین عرضه کنند. البته انتظار می‌رود نسخه ارزان‌قیمت آیفون ۱۰ در بازارهای دیگر نیز به فروش برسد؛ اما کوپرتینویی‌ها آیفون جدید خود را با هدف کسب جایگاه بیشتر در بازار چین توسعه می‌دهند. جدا از آیفون ۷۰۰ دلاری اپل، شایعاتی مبنی بر عرضه نسخه رده‌بالای آیفون ۱۰ با صفحه‌نمایش اولد وجود دارد؛ به همین جهت، آیفون دیگری که کوپرتینویی‌ها عرضه خواهند کرد، احتمالاً قیمت بیشتری نسبت به آیفون رده‌بالای ۲۰۱۷ اپل خواهد داشت.

اطلاعات جدید در مورد آیفون ۶.۱ اینچی اپل با گمانه‌زنی‌های پیشین درباره‌ی گوشی‌های جدید این شرکت هم‌خوانی دارد؛ بسیاری مدعی هستند در سال جدید میلادی، حداقل یک گوشی آیفون معرفی خواهد شد که ضمن برخورداری از حاشیه‌های باریک، قیمت مناسب‌تری نسبت به آیفون ۱۰ دارد. مینگ‌چی کو در گزارش‌های مختلف، به عرضه این مدل اشاره کرده است. گمان می‌رود اپل برای توسعه نمایشگر آیفون جدید خود با شرکت ژاپن دیسپلی وارد همکاری شود و از نمایشگرهای کشیده جدید این شرکت با نسبت ابعاد ۲ به ۱ روی آیفون ۶.۱ اینچی استفاده کند. صفحه‌نمایش مدل‌های مجهز به پنل اولد توسط سامسونگ دیسپلی تأمین خواهد شد؛ همچنین دور از انتظار نیست که بخش کوچکی از تولید پنل‌های اولد برای آیفون ۵.۸ اینچی و آیفون ۶.۵ اینچی به ال‌جی دیسپلی واگذار شود؛ زیرا این شرکت کُره‌ای هنوز نتوانسته است بازدهی تولید پنل‌های اولد خود را به حداکثر مقدار ممکن برساند. مانند آیفون‌های ۲۰۱۷، احتمالاً تمامی گوشی‌های اپل برای سال جدید میلادی در ماه سپتامبر معرفی خواهند شد.

آیفون 10 / آیفون ایکس / iPhone X

برای مطالعه‌ی تمام مطالب مرتبط با گوشی‌های جدید اپل شامل مشخصات فنی، قیمت، تصاویر و ویدیوی نگاه نزدیک،به صفحه‌‌های آیفون ۱۰ / iPhone X یا آیفون ۸ یا آیفون ۸ پلاس مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات