نسل جدید مرسدس بنز کلاس A معرفی شد

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
پس از آگهی‌های متعدد، سرانجام نسخه‌ی نهایی مرسدس بنز A کلاس ۲۰۱۹ رونمایی شد. این خودرو، تنها مدل هاچبک در سبد پرفروش‌ترین برند لوکس دنیا خواهد بود و امکانات کم‌نظیری در این کلاس بدنه ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

با توجه به ساختار برند مرسدس بنز و اصالت آن، معمولا توجه زیادی به تولید خودروهای کوچک و خصوصا هاچبک ندارد. اولین سری خودروهای کلاس A، در سال ۱۹۹۷ تولید شدند و شباهت زیادی به ون‌های کوچک شهری داشتند. به‌جرئت می‌توان گفت نسل اول و دوم این محصولات تا سال ۲۰۱۱، مدل‌های موفقی در سبد مرسدس بنز نبودند و استقبال چندانی از آن‌ها نشد. با معرفی نسل سوم در سال ۲۰۱۲، تغییراتی بنیادین A کلاس آغاز و با بدنه‌ی هاچبک اسپرت، متحول شد. این محصول، خصوصا در نسخه‌ی AMG A45 با توانایی‌های فنی جذابی همراه بود و برای مدتی هرچند اندک، به‌عنوان سریع‌ترین هاچبک دنیا شناخته می‌شد.

نسل چهارم مرسدس کلاس A، ساعاتی قبل و طی مراسمی رسمی معرفی شد. این مدل، نه‌تنها چهره‌ی اسپرت و متفاوتی نسبت به گدشته دارد، بلکه با ۳ پیشرانه‌ی جدید قابل خرید خواهد بود. از سویی دیگر، امکانات رفاهی و فناوری‌های مدرنی در هاچبک جدید مرسدس بنز دیده می‌شود که آن را متمایز از رقبا نشان خواهد داد.

Mercedes-Benz A-Class

مدل ۲۰۱۹، دارای ۳۰ میلی‌متر افزایش طول محور چرخ‌ها است که باعث می‌شود کابین جادارتری داشته باشد. عرض خودرو هم ۱۴ میلی‌متر بیشتر شده است. شاید اعداد فوق چندان زیاد به نظر نرسند؛ اما در مجموع، تأثیر زیادی بر راحتی سرنشینان در ناحیه‌ی شانه‌ها و بالای سر، خصوصا در قسمت عقب داشته‌اند؛ ضمن اینکه صندوق بار بزرگ‌تری فراهم شده است. مرسدس ادعا می‌کند که نسل جدید، تغییرات گسترده‌ای در قسمت سیستم تعلیق و فنربندی داشته است تا آرامش بیشتری برای سرنشینان فراهم کند. علاوه بر این، فناوری فنربندی فعال (Active damper) به‌صورت آپشن برای خریداران کلاس A قابل انتخاب خواهد بود تا در شرایط مختلف رانندگی، بهترین عملکرد حاصل شود.

Mercedes-Benz A-Class

در مقایسه با گذشته، خطوط شکسته و زاویه‌دار بیشتری در کلاس A دیده می‌شود. نسل جدید، با الهام از آخرین مدل سدان لوکس مرسدس بنز CLS که چند هفته پیش معرفی شد، به تولید خواهد رسید. چهره‌ی این هاچبک مدرن، تهاجمی‌ و کاملا اسپرت به نظر می‌رسد؛ ضمن اینکه با دماغه‌ی روبه‌پایین و چراغ‌های متمایل به مرکز ارائه می‌شود. برای علاقه‌مندان به مدل‌های گران‌تر، امکان سفارش نسل جدید فناوری‌ نورپردازی مرسدس بنز، موسوم به مولتی بیم (Multibeam) در کلاس A وجود دارد و می‌تواند دارای ۱۸ عدد LED با عملکرد متفاوت در چراغ‌ها باشد.

Mercedes-Benz A-Class

تولید هاچبک مرسدس بنز برای سال ۲۰۱۹ با سه پیشرانه برنامه‌ریزی شده است. حتی ارزان‌ترین نسخه‌ی بنزینی از A کلاس، خودروی کم‌شتابی نیست و با پیشرانه‌ی ۱.۴ لیتری توربوشارژ، قدرت ۱۶۱ اسب بخار، همراه گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. این نمونه با کد M282 شناخته می‌شود و می‌تواند گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته با کلاچ دوبل یا جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته داشته باشد. دیگر مدل A کلاس، دارای پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ با کد M260 است که قدرت ۲۲۱ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر دارد. این محصول، فعلا قوی‌ترین نسخه‌ از هاچبک مرسدس بنز محسوب می‌شود و صرفا با گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته همراه کلاچ دوبل، تولید خواهد شد. از سویی دیگر، پیشرانه‌ی توربودیزل و اقتصادی ۱.۵ لیتر، برای علاقه‌مندان این نوع خودروها در اروپا قابل خرید خواهد بود. کم‌مصرف‌ترین و ارزان‌ترین نسخه‌ی مرسدس بنز کلاس A، قدرت ۱۱۴ اسب بخار و گشتاور ۲۶۰ نیوتن‌متر دارد.

Mercedes-Benz A-Class

هاچبک مرسدس بنز، اولین خودروی این برند خواهد بود که با نسل جدید سیستم‌های سرگرمی MBUX ارائه می‌شود. خریداران A کلاس 2019 می‌توانند، نمایشگر عریض و تمام دیجیتال نیز به‌صورت آپشن در اختیار داشته باشند. این فناوری، با ۲ نمایشگر‌ ۷ اینچ یا ۲ نمایشگر عریض ۱۰.۲۵ اینچ، قابل خرید خواهد بود. علاوه بر این، سه رنگ آبی، سفید و قرمز برای سایه‌روشن‌ها در نظر گرفته شده است؛ ضمن اینکه صفحه‌ی لمسی زیر دستی، در قسمت دسته دنده نیز قابل سفارش است. سیستم فرمان صوتی، دیگر فناوری انتخابی A کلاس محسوب می‌شود که به جمله‌ی «هی مرسدس» پاسخ می‌دهد. در ادامه‌ی مطلب می‌توانید با تماشای فیلمی کوتاه، فضای داخلی و فناوری‌های به کار گرفته‌شده در کابین  A کلاس را مشاهده کنید.

در کمال تعجب، سیستم‌های کمک راننده‌ی کلاس S، در هاچبک مرسدس بنز هم وجود دارند. فناوری کنترل فاصله‌ی خودرو با اجسام (Active Distance Assist) که منجر به کاهش و افزایش خودکار سرعت می‌شود، در کلاس A دیده می‌شود. فرمان‌پذیری هوشمند (Active Steering Assist) هم در این خودرو قابل استفاده است و نوعی سیستم خودران برای کلاس A فراهم می‌کند.

قیمت نهایی این محصول در نسخه‌های مختلف، نامشخص است؛ اما مرسدس بنز قول داده نمونه‌ای قدرتمندتر، نظیر AMG A45 را تا چند ماه دیگر معرفی کند.

Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
Mercedes-Benz A-Class
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات