مایکروسافت به دنبال افزایش توانایی‌های کورتانا است

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت قصد دارد با به‌کارگیری تیمی با نام انستیتو هوش کورتانا، توانایی‌های این دستیار دیجیتال را افزایش دهد.
تبلیغات

در جریان گزارش مالی سه‌ماهه‌ی نخست ۲۰۱۸، مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، با اشاره به دستیار صوتی کورتانا، از توانایی‌ها و برتری‌های این دستیار دیجیتال در مقایسه با رقبایی چون الکسا، گوگل اسیستنت و... صحبت کرد. نادلا باور دارد که حضور و دسترسی این دستیار به پلتفرم‌ها و منابعی چون ویندوز ۱۰، آفیس ۳۶۵ و ایکس‌باکس، برگ برنده‌ای است که دیگر رقبا از آن محروم هستند.

با این حال، بر خلاف دفاع مدیرعامل مایکروسافت از این دستیار صوتی، تاکنون اقدامات کمی برای رشد توانایی‌های کورتانا صورت گرفته است. روند رو‌به‌رشد توانایی‌های گوگل‌ اسیستنت و الکسا به هیچ‌عنوان قابل مقایسه با کورتانا نیست. درست مانند آنچه در ویندوزفون مشاهده کردیم، کورتانا نیز تعامل خوبی با اپلیکیشن‌های شخص‌ ثالث ندارد؛ این در حالی است که الکسا توانایی مثال‌زدنی‌ در این حوزه دارد. باتوجه به شنیده‌ها از منابع داخلی مایکروسافت، به‌ نظر می‌رسد که ردموندی‌ها کورتانا را به چشم رقیب الکسا نگاه نمی‌کنند و تنها روی ساخت بهترین دستیار دیجیتال برای اهالی کسب‌و‌کار تمرکز دارند.

با تمامِ این اوصاف، دیروز این شرکت از برپایی تیمی تحت عنوان انستیتو هوش کورتانا خبر داد؛ این انستیتو که حاصل همکاری واحد تحقیقات مایکروسافت، واحد تحقیقات کورتانا و دانشگاه RMIT در استرالیا است، قصد توسعه‌ی نسل جدیدی از توانایی‌ها برای کورتانا را دارد.

هدفِ این تیم، وارد‌کردن پژوهش‌های جدید به کورتانا است؛ در واقع آن‌ها قصد دارند پا را فراتر از سؤالات معمولی که درباره‌ی وضعیت آب‌و‌هوا و ترافیک پرسیده می‌شود، بگذارند و به این دستیار توانایی‌ بدهند که به‌صورت متن‌آگاهی (‌آگاهی از پرسش‌های قبلی و ارائه‌ی پاسخ با توجه به‌ آن‌ها) با کاربران گفتگو داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات