هواوی پی 20 با دوربین دوگانه و دکمه‌ی فیزیکی هوم عرضه می‌شود

شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هواوی پی 20 در رگولاتوری چینی TENNA موفق به دریافت تأییدیه شده و به همراه این گواهی، تصاویری از آن به‌ دست آمده است.
تبلیغات

شایعات مختلفی در مورد پرچم‌داران سری «پی» هواوی منتشر می‌شود؛ در ابتدا، گمان می‌رفت چهار مدل پی ۲۰، پی ۲۰ پلاس، پی ۲۰ پرو و پی ۲۰ لایت در حال توسعه باشند و مدتی بعد، اعلام شد که مدل پرو به بازار عرضه نمی‌شود. این‌طور که پیدا است، این خانواده شامل سه مدل پی ۲۰، پی ۲۰ پلاس و پی ۲۰ لایت خواهد بود و تنها دو نسخه به‌عنوان پرچم‌دار ۲۰۱۸ هواوی معرفی می‌شود.

با اینکه گمان می‌رود پی ۲۰ در اوایل امسال عرضه شود، برخی شواهد به معرفی پی ۱۱ به‌عنوان جانشین پی ۱۰ اشاره دارند؛ در وب‌سایت هواوی، صفحات آزمایشی برای دو گوشی پی ۱۱ و پی ۱۲ ایجاد شده و نام تجاری «هواوی پی ۱۱» به ثبت رسیده است.

به‌ نظر می‌رسد دوربین سه‌گانه وجه‌تمایز پرچم‌داران بعدی چینی‌ها از نسل قبل باشد؛ در دعوت‌نامه هواوی سه حرف O و سه دایره وجود دارد و این موضوع به گمانه‌زنی‌های گذشته مبنی بر عرضه‌ی پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس با دوربین سه‌گانه اعتبار می‌بخشد. با این‌ حال، تصاویری که اخیراً از اعضای ۲۰۱۸ سری «پی» به دست آمده است؛ نشان از این موضوع دارد که تمامی مدل‌ها به دوربین سه‌گانه مجهز نخواهند شد و برخی از دوربین دوگانه استفاده می‌کنند.

هواوی پی 20

نمونه آزمایشی هواوی پی ۲۰

مدتی پیش، تصویر نمونه‌ی آزمایشی هواوی پی ۲۰ توسط وب‌سایت Android Authority منتشر شد؛ این تصویر به عرضه‌ی این مدل با دو دوربین در پنل پشتی اشاره داشت. ضمن اینکه به‌ نظر می‌رسد پرچم‌دار جدید هواوی فاقد دکمه‌ی فیزیکی هوم باشد.

به‌تازگی این گوشی از TENNA تأییدیه دریافت کرده و به همراه آن، تصاویری از جانشین پی ۱۰ به‌ دست آمده است. آنچه در این تصاویر به نمایش گذاشته می‌شود، با شایعات گذشته و به‌خصوص مدل آزمایشی هم‌خوانی ندارد. با توجه به اینکه کلید فیزیکی هوم در پایین نمایشگر جای گرفته است، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش باریک نخواهد بود؛ ضمن اینکه دو دوربین در پنل پشتی گنجانده شده و چینش آن‌ها عمودی است. به‌ نظر می‌رسد سنسورهای مورد استفاده در دوربین اصلی، دهانه‌ی لنزی متفاوتی دارند یا زاویه‌ی دید آن‌ها از یکدیگر متمایز است. 

نمونه به‌ثبت‌رسیده در TENNA

از آنجایی‌ که‌ صفحه‌نمایش خاموش است، نمی‌دانیم آیا در بالای نمایشگر بریدگی وجود دارد یا خیر؛ بااین‌حال پیش‌‌تر تصاویر رندر جانشین پی ۱۰ به‌ دست آمده بود و به‌ نظر می‌رسید که این مدل با طراحی مشابه آیفون ۱۰ اپل به بازار عرضه خواهد شد. ضمن اینکه منبع انتشار تصاویر رندر، مدعی بود که پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس به دوربین سه‌گانه مجهز خواهند شد؛ اما همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، در تصاویر جدید تنها دو دوربین در پنل پشتی دیده می‌شود.

با توجه به تصاویر مختلفی که از پرچم‌داران بعدی هواوی به‌دست آمده است، انتظار داریم شرکت چینی نمونه‌های متفاوتی را توسعه داده باشد؛ این موضوع، افشای طراحی‌های مختلف برای جانشین پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس را منطقی جلوه می‌دهد.

هواوی پی 20

نمونه به‌ثبت‌رسیده در TENNA

با تمام این شایعات، باید اشاره کرد که پرچم‌داران ۲۰۱۸ هواوی در نمایشگاه MWC 2018 معرفی نخواهند شد؛ به‌جای ارائه پی ۲۰، پی ۲۰ پلاس و پی ۲۰ لایت، گمان می‌رود تبلت MediaPad M5 10 و نسخه‌ی ۸ اینچی آن تا چند روز آینده رونمایی شود. ضمن اینکه ممکن است هواوی از تعدادی گوشی میان‌رده و ارزان‌قیمت رونمایی کند.

با توجه به دعوت‌نامه‌ی منتشرشده، پرچم‌داران بعدی هواوی در رویداد خبری اختصاصی در تاریخ ۷ فروردین ۹۷ در شهر پاریس معرفی خواهند شد. انتظار داریم مدل‌های رده‌بالا به تراشه‌ی کرین ۹۷۰ با هشت هسته‌ی پردازشی و واحد پردازش عصبی (NPU) برای پردازش محتوای مبتنی بر هوش مصنوعی، مجهز شده باشند و مدل «لایت» از یک تراشه‌ی ضعیف‌تر استفاده خواهد کرد.

از جمله شایعات موجود در مورد اعضای جدید سری «پی» گوشی‌های هواوی، می‌توان به امکان ثبت تصاویر سلفی ۲۴ مگاپیکسلی اشاره کرد؛ ضمن اینکه دوربین اصلی می‌تواند تصاویری خیره‌کننده با رزولوشن ۴۰ مگاپیکسل به ثبت برساند. هوش مصنوعی در دوربین، نقش مهمی ایفا خواهد کرد و قابلیت‌هایی ارائه می‌دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به فریم‌بندی خودکار یا تشخیص صحنه‌های عکاسی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات