مایکروسافت میخی دیگر بر تابوت ویندوزفون کوبید

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گوشی‌های هوشمندی که از سیستم‌عامل ویندوزفون ۷.۵ یا ۸ استفاده می‌کنند، از این پس دیگر قادر به دریافت اعلانات نخواهند بود.
تبلیغات

بر هیچکس پوشیده نیست که تجارت موبایل مایکروسافت و جاه‌طلبی این شرکت برای حضور در این حوزه به پایانِ راه رسیده است. آخرین نسخه‌ی موبایلی سیستم‌عامل ویندوز که با نام ویندوز ۱۰ موبایل شناخته می‌شود، اکنون تنها به دریافت به‌روزرسانی‌هایی با محوریت وصله‌های امنیتی بسنده کرده است.

با این وجود، مایکروسافت در مطلبی جدید، از حذف یکی از ویژگی‌های کلیدی تلفن‌های هوشمند از سیستم‌عامل‌های ویندوزفون ۷.۵ و ۸ خبر داد. براساس پست منتشرشده در وبلاگ مایکروسافت، از این پس نسخه‌های نام‌برده از ویندوزفون قادر به دریافت اعلانات نخواهند بود؛ همچنین ویژگی «Find my phone» که اکثراً برای یافتن گوشی‌های مسروقه از آن استفاده می‌‌شد، دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

اگرچه اقدام فوق تنها قشر خاصی از کاربران این سیستم‌عامل را هدف قرار داده است؛ اما نمی‌توان منکر این قضیه شد که ردموندی‌ها با تصمیمِ اخیرِ خود، میخی دیگر بر تابوت این سیستم‌عامل کوبیدند. ویندوزفون ۷.۵ سال ۲۰۱۱ عرضه شد و به فاصله‌ی یک‌ سال، نسخه‌ی هشتم این سیستم‌عامل در دسترس قرار گرفت. فارغ از نحوه‌ی نام‌گذاری، این دو نسخه به‌طور کل با یکدیگر تفاوت داشتند و کاربرانی که از گوشی‌هایی با سیستم‌عامل ویندوزفون ۷.۵ استفاده می‌کردند، امکان به‌روزرسانی به نسخه‌ی هشتم را نداشتند. اگرچه این اتفاق همراه با ریزش بسیاری از کاربران قدیمی از این سیستم‌عامل همراه شد؛ اما در آن زمان ویندوزفون ۸ توانست توجه قشر زیادی از کاربران را جلب کند و به موفقیتی نسبی دست یابد.

طبق گفته‌ی مایکروسافت، این موارد تنها کاربران نسخه‌ی ۷.۵ و ۸ را هدف قرار می‌دهند و کاربران ویندوزفون ۸.۱ همچنان می‌توانند مانند گذشته از گوشی‌ خود استفاده کنند. با این وجود، اتفاق فوق زنگ خطری را برای کاربران این پلتفرم به صدا در آورد؛ از این‌ رو ممکن است در آینده‌ی نه‌چندان دور، چنین اتفاقی برای دیگر نسخه‌های این سیستم‌عامل نیز رخ دهد.

اکنون، ویندوز ۱۰ موبایل که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، هیچ‌گونه ویژگی جدیدی را دریافت نخواهد کرد. مایکروسافت در اکتبر سال گذشته اعلام کرد که به‌روزرسانی‌های آتی این سیستم‌عامل تنها به بهبودهای جزئی و وصله‌های امنیتی خلاصه می‌شود.

در ماه‌های اخیر شایعات و اخبار گوناگونی درباره‌ی ورود دوباره‌ی مایکروسافت به‌عرصه‌ی گوشی‌های هوشمند شنیده شد. به باور بسیاری از رسانه‌ها، ردموندی‌ها روی دستگاهی تاشو کار می‌کنند که ویژگی‌های کلاس دسکتاپ را در کنار قابلیت‌های موبایلی ارائه می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات