پست بانک اولین ارز دیجیتالی ایران را توسعه می‌دهد

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه با انتشار توییتی خبر از توسعه‌ی اولین ارز دیجیتالی کشور داد که بصورت آزمایشی توسط پست‌بانک توسعه می‌یابد.
تبلیغات

ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزنگاری شده در کنار فناوری بلاک‌چین این روزها به بخش انکار نشدنی از حوزه‌ی دیجیتال تبدیل شده‌اند. بسیاری از بزرگ‌ترین کمپانی‌های جهان نظیر IBM یا SAP نیز در پی استفاده از فناوری بلاک‌چین در کاربردهای مختلف و تعریف سیستم‌های جدیدی مبتنی بر فناوری بلاک‌چین هستند. همان‌طور که می‌دانید علاوه بر اینکه ارزهای دیجیتال یکی از بهترین روش‌ها برای انتقال پول در سطح بین‌الملل بدون نیاز به وجود یک نهاد مرکزی است، فناوری بلاک‌چین نیز پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به بستری دارد که می‌توان در هر زمینه‌ای از آن استفاده کرد.   اهمیت بالای بلاک‌چین در کنار توجه بیش‌ازپیش به این فناوری باعث شده تا مدیران داخلی نیز درصدد استفاده از این فناوری باشند. 

در جلسه‌ای که با هیئت مدیره پست بانک در خصوص ارزهای دیجیتال مبتنی بر زنجیره بلوکی داشتم، مقرر شد این بانک اقدامات لازم برای پیاده‌سازی آزمایشی اولین ارز دیجیتالی کشور را با استفاده از ظرفیت نخبگان کشور به عمل آورد. مدل آزمایشی برای بررسی و تأیید به نظام بانکی کشور ارائه خواهد شد.— MJ Azari Jahromi (@azarijahromi) February 21, 2018

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات کشور با انتشار توییتی اعلام کرده که پست بانک وظیفه‌ی توسعه‌ی اولین ارز دیجیتالی کشور مبتنی بر فناوری بلاک‌چین را با تکیه بر دانش نخبگان داخلی توسعه خواهد داد. بنابر آنچه که جهرمی در توییت خود گفته، اولین ارز دیجیتالی کشور در کنار فناوری بلاک‌چین توسعه یافته در قالب یک مدل آزمایشی برای تأیید به نظام بانکی  ارائه خواهد شد. 

چندی پیش، ونزوئلا نیز به عنوان یکی از کشور‌های غنی از نظر داشتن ذخایر نفتی خبر از توسعه‌ی ارز دیجیتالی خود داد. در هفته‌ای که گذشت، نیکولاس مادورو اعلام کرد که ارز دیجیتالی پِترو این کشور موفق شده تا در اولین روز از پیش‌فروش، سرمایه‌ای ۷۳۵ میلیون دلاری را عاید این کشور کند. Petro یا ارز دیجیتال ونزوئلا با پشتوانه‌ی ۵ میلیارد بشکه نفت توسعه یافته است. براساس اطلاعات موجود بیش از ۱۰۰ میلیون توکن پترو منتشر می‌شود که ارزش کل آن ۶ میلیارد دلار خواهد بود. ونزوئلا جزئیاتی در رابطه با اینکه این پول رمزنگاری شده چه ساختاری دارد، ارائه نکرده است. 

باید دید که ارز دیجیتالی ایران نیز با چه رویکردی توسعه یافته و چه نقشی را در سیستم بانکی کشور بر عهده خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات