پشت فرمان بی‌ام‌و M760Li و پورشه پانامرا توربو S هیبرید

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در یک ویدئوی تماشایی، تجربه رانندگی پشت فرمان بی ام و M760 و پورشه پانامرا توربو S هیبرید در شتاب‌گیری و رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، با هم مقایسه شده است.
تبلیغات

قبلا نیز اشاره کرده بودیم که هم اکنون در عصر طلایی خودروهای قدرتمند با عملکرد بالا بسر می‌بریم. تا پیش از این هیچگاه دسترسی به خودروهای سدان لوکس با قدرت بیش از ۶۰۰ اسب بخار و با قابلیت دستیابی به حداکثر سرعت بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت امکان پذیر نبود. اما حالا خودروهای زیادی در بازار جهانی هستند که این توانایی‌ها را در کنار کیفیت‌، راحتی و امکانات لوکس به سرنشینان خود هدیه می‌دهند. دیگر انحصار تولید خودروهای سریع در اختیار ابرخودروسازان ایتالیایی نیست و امروزه خودروهای سدان لوکس نیز در بازار وجود دارند که از نظر شتاب و سرعت می‌توانند با یک فراری رقابت کنند.

در این بین دو مدل از خودروهای لوکس هستند که فروش بالایی دارند و در مقایسه با سایر خودروهای سدان لوکس و سریع نیز عملکرد بهتری را به نمایش می گذارند. این خودروها بی‌ام‌و M760Li xDrive و پورشه پانامرا S  هیبریدی هستند. این دو خودرو را باید از سریع‌ترین سدان‌های موجود در جهان دانست. اما در ادامه به این مساله خواهیم پرداخت که کدام یک  سریع‌تر است و توانایی بالاتری دارد؟

بی ام و

در ویدیویی که انتهای مطلب، قایل مشاهده است، شتاب‌گیری دو خودرو در یک مسیر بزرگراهی مقایسه می‌شود. بی‌ام‌و M760Li xDrive مجهز به یک پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر Vشکل به حجم ۶.۶ لیتر و از نوع توربوشارژردار است که می‌تواند ۶۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند، گرچه برند سازنده ادعا می‌کند که قدرت واقعی این خودرو حتی عددی بیشتر از این است. با چنین قدرتی و برخلاف وزن بسیار بالا، بی‌ام‌و M760Li xDrive قادر است در عرض ۳.۷ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. 

در سمت دیگر نیز پورشه پانامرا اس E هیبرید قرار دارد که خودروی فوق العاده‌ای است. این سدان لوکس دارای راندمان بالا، در کنا مصرف سوخت و آلایندگی پایین، همراه با قدرت و توانایی‌های حرکتی یک سوپراسپرت  است. پیشرانه‌ی پورشه از نوع هشت سیلندر Vشکل توربو با حجم ۴ لیتر است که به یک موتور برقی نیز اتصال دارد. این پیشرانه‌ها روی هم توانایی تولید قدرت  ۶۸۰ اسب بخار و گشتاور ۸۴۸ نیوتن متر دارند که پورشه پانامرا را قادر می‌سازد در عرض ۳.۲ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. 

پورشه پانامرا

اطلاعات روی کاغذ نشان می‌دهند که پورشه به راحتی می‌تواند بی‌ام‌و M760Li xDrive را در زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شکست دهد زیرا به طور کاملا ملموسی سریع‌تر است. با این وجود بی‌ام‌و به لطف قدرت بالای موتور ۱۲ سیلندر خود تا سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را پا به پای پورشه پانامرا حرکت می‌کند اما در بحث حداکثر سرعت این بی‌ام‌و است که عملکرد بهتری دارد و حداکثر سرعت ۳۱۰ کیلومتر بر ساعتی آن بیشتر از حداکثر سرعت پورشه پانامرا است. بنابراین اگر محدودیت مسافت نداشته باشیم در یک مسابقه‌ی خط مستقیم، بی‌ام‌و M760Li xDrive پیروز میدان خواهد بود. اما اگر دو خودرو را به پیست مسابقه ببریم به احتمال زیاد پورشه برنده می‌شود. 

در ادامه پیشنهاد می‌کنیم، تماشای ویدیوی انتهای مطلب را از دست ندهید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات