هواوی پی 20 در تصاویر واقعی به نمایش درآمد

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر نمونه آزمایشی هواوی پی ۲۰ فاش شده است که عرضه این مدل را با حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر تأیید می‌کند.
تبلیغات

هواوی با رونمایی از فبلت میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو، توانایی‌ خود را در ساخت محصولات جذاب و قدرتمند به رخ کشید؛ مدل «پرو» مطابق با تِرِند ۲۰۱۷، نمایشگر کشیده ۱۸:۹ داشت و هر دو مدل  با حاشیه‌های باریک نمایشگر ارائه شده بودند. به همین جهت، انتظارات از شرکت چینی برای معرفی پرچم‌داران پی ۲۰ (پی ۱۱) و پی ۲۰ پلاس بسیار بالا است. 

به‌تازگی وب‌سایت Android Authority، موفق شده است تصاویری از نمونه آزمایشی جانشین پی ۱۰ هواوی به‌ دست آورد. این‌طور که در این تصاویر پیدا است، شرکت چینی درنظر دارد تغییراتی در زبان طراحی محصولات خود اعمال کند؛ حاشیه‌های بالا و پایین صفحه‌نمایش، نازک‌تر از قبل شده است و در لبه‌های نمایشگر گوشی خبری از حاشیه نیست.

ادعا می‌شود که نمونه فاش‌شده، فاقد کلید یکپارچه تنظیم صدا است. در لبه‌ی سمت راست گوشی، تنها دکمه‌ی پاور قرار دارد و به‌ نظر می‌رسد که نشانگرهای لمسی در بالای آن قرار گرفته است. هنوز به‌صورت دقیق مشخص نیست این ویژگی چگونه عمل خواهد کرد؛ اما احتمالاً مانند یک دکمه مجازی است و می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین، صدای خروجی را کنترل کنید. ظاهرا هواوی موفق به توسعه ویژگی جدیدی شده است که می‌تواند طراحی پی ۲۰ را از نسل قبل متمایز کند.

هواوی پی 20

هواوی در نسل‌های قبلی، دوربین را از بدنه متمایز کرده و قسمتی از گوشی که دوربین در آن گنجانده شده است، طراحی متفاوتی نسبت به سایر بدنه دارد. بااین‌حال در جانشین پی ۱۰، این موضوع دستخوش تغییر شده و طراحی پنل پشتی، کاملاً یکنواخت و از جنس شیشه است. پرچم‌دار ۲۰۱۷ سری «پی» هواوی پنل فلزی دارد و تغییر جنس پنل پشتی به شیشه، می‌تواند به‌عنوان نقطه قوت پی ۲۰ محسوب شود؛ هرچند هنوز نمی‌دانیم هدف از به کار بردن پنل شیشه‌ای چیست و آیا پرچم‌دار جدید چینی‌ها از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد یا مانند میت ۱۰، فاقد این ویژگی است.

در لبه‌ی پایین عضو جدید سری «پی»، بلندگوی دوگانه گنجانده شده است و به‌ نظر می‌رسد پرچم‌دار نیمه اول ۲۰۱۸ هواوی با بلندگوی دوگانه ارائه خواهد شد. با این‌حال در رابطه با این موضوع تا ارائه‌ی جزئیات بیشتر، نمی‌توان با اطمینان صحبت کرد. در نسل قبل، تنها یک بلندگو در لبه‌ی پایین گوشی گنجانده شده است. اضافه شدن بلندگوی دوگانه به پی ۲۰، معایبی نیز به همراه دارد  که از آن‌ جمله می‌توان به حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری اشاره کرد. پی ۱۰ از جک هدفون بهره می‌گیرد؛ اما میت ۱۰ پرو که در اواخر سال گذشته معرفی شد، فاقد جک صدا است.

هواوی پی 20

یکی از شایعات در مورد پرچم‌داران پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس هواوی، عرضه آن‌ها با دوربین اصلی سه‌گانه است؛ البته هنوز نمی‌دانیم دوربین سه‌گانه چه مزیتی ارائه خواهد داد. در مدل فاش‌شده، خبری از سه دوربین نیست و تنها دو دوربین دیده می‌شود؛ بااین‌حال ادعا شده است که مدل «پلاس» یا «پرو» به دوربین سه‌گانه مجهز خواهد شد. ضمن اینکه هواوی پیش‌تر با انتشار دعوت‌نامه، تأیید کرده بود پرچم‌دار جدیدش را با سه دوربین ارائه خواهد داد؛ به همین جهت، محتمل به‌ن ظر نمی‌رسد که تنها یک گوشی از سری «پی» از دوربین سه‌گانه استفاده کند.

ایوان بلس، افشاگر معروف توئیتر، چندین ماه پیش با انتشار یک تصویر تبلیغاتی به امکان ثبت تصاویر ۴۰ مگاپیکسلی با دوربین پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس اشاره کرده بود. ضمن اینکه دوربین سلفی نیز احتمالاً می‌تواند عکس‌های خیره‌کننده ۲۴ مگاپیکسلی به ثبت برساند. علاوه‌ براین ادعا می‌شود تراشه کرین ۹۷۰ و واحد پردازش عصبی (NPU) بر عملکرد دوربین تأثیر خواهد گذاشت؛ به‌عنوان مثال، قابلیت‌هایی مبتنی بر هوش مصنوعی مانند فریم‌بندی خودکار تصاویر یا تشخیص خودکار حالت عکاسی ارائه می‌شود. 

هواوی پی 20

یکی از مواردی که در تصاویر اشاره نمی‌شود، حسگر اثر انگشت است. به‌ نظر می‌رسد هواوی نمونه آزمایشی را به حسگر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز کرده است. بدین شکل، کافی است بخشی از صفحه‌نمایش را لمس کنید تا هویت شما احراز شود. البته مشخص نیست قابلیت‌های دیگر از جمله دوربین Point Cloud Depth به همراه پی ۲۰ ارائه خواهد شد یا خیر؛ در حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش، خبری از سنسورهای اضافه نیست و تنها یک سنسور برای دوربین سلفی دیده می‌شود.

هواوی پرچم‌داران جدیدش را در نمایشگاه MWC 2018 معرفی نخواهد کرد و با تعدادی میان‌رده جدید به نمایشگاه بارسلون قدم می‌گذارد. باین‌حال شرکت چینی برنامه‌ریزی کرده است تا رویداد اختصاصی را در تاریخ ۲۷ مارس (۷ فروردین ۹۷) در شهر پاریس برگزار کند. انتظار داریم اعضای جدید سری «پی» در ماه آینده میلادی به‌صورت رسمی معرفی شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات