کوالکام مدل مرجع هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون 845 را معرفی کرد

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام امروز از یک طراحی مرجع برای هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون پرده برداشت.
تبلیغات

کوالکام به‌عنوان غول تراشه‌سازی دنیا، به‌تازگی طراحی مرجع هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۴۵ را معرفی کرده است. این هدست به دو نمایشگر با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۱۱۵۲ پیکسل با قابلیت نمایش ۱۲۰ فریم در ثانیه مجهز است. این ارقام در مقایسه با دیگر محصولات بالارده‌ی بازار چندان رقابتی به نظر نمی‌رسند؛ برای مثال هدست اچ‌تی‌سی وایو پرو به دو نمایشگر با رزولوشن ۱۴۰۰ در ۱۶۰۰ مجهز شده است.

هدست اسنپدراگون ۸۴۵

طبق اعلام کوالکام، این هدست از قابلیت «Foveated rendering» برای تغییر رزولوشن هوشمند استفاده می‌کند؛ به این معنی که با تشخیص نقطه‌ی فوکوس کاربر، هدست رزولوشن بخش پیرامون نقاط فوکوس را کاهش می‌دهد. به لطف این قابلیت، هدست رزولوشن بیشتری در منطقه‌ی فوکوس ارائه خواهد داد. این قابلیت عملکرد کلی هدست و مصرف انرژی آن را نیز بهبود می‌بخشد. این هدست طبق اعلام کوالکام به چهار دوربین مجهز شده است؛ دو دوربین برای ردیابی حرکات چشم به کار می‌روند و دو دوربین دیگر در خارج آن تعبیه شده‌اند. اطلاعات چندان زیادی از این هدست در دست نیست؛ اما نکات زیادی در مورد پلتفرم موبایل کوالکام رسانه‌ای شده است. استفاده از ردیابی ۶ درجه‌ی آزادی سر در مقیاس اتاق و انجام هم‌زمان موضع‌یابی و مپینگ از جمله ویژگی‌های این هدست محسوب می‌شود.

هدست اسنپدراگون ۸۴۵ بر پایه‌ی مدل‌های پیشین ساخته شده است و پلتفرم‌های ۸۳۵ و ۸۲۰ الگوی ساخت آن بوده‌اند. هدست واقعیت مجازی اسنپدراگون ۸۴۵ از نظر عملکرد گرافیکی ۳۰ درصد قوی‌تر از نسخه‌های پیشین است. علاوه بر توان عملیاتی دو برابری نمایشگر، نسخه‌ی جدید ۳۰ درصد از نظر مصرف انرژی بهینه شده است.

هدست اسنپدراگون ۸۴۵

هدست واقعیت مجازی جدید کوالکام با چند تغییر کوچک نیز همراه شده است؛ پردازنده‌ی Kyro 385، واحد گرافیکی آدرنو ۶۳۰، پردازنده‌ی دیجیتال سیگنال Hexagon، پردازنده‌ی سیگنال تصویر Spectra 280 تنها برخی از ویژگی‌های سخت‌افزاری این هدست هستند. طبق اعلام کوالکام این هدست از صدای سه‌بعدی نیز پشتیبانی می‌کند. کوالکام سال گذشته طراحی مرجع هدست ۸۳۵ را MWC معرفی کرد و رونمایی و عرضه‌ی آن را به تابستان موکول کرد؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که محصول جدید نیز طبق زمان‌بندی سال گذشته معرفی و عرضه شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات