کامپیوترهای همیشه متصل مایکروسافت و کوالکام به‌زودی روانه بازار می‌شوند

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بنا بر اعلام مایکروسافت و کوالکام، خرده‌فروشان بین‌المللی برای دریافت موجودی کامپیوترهای همیشه متصل نام‌نویسی کرده‌اند و سفارش این دستگاه‌ها به‌زودی امکان‌پذیر خواهد شد.
تبلیغات

مایکروسافت و کوالکام، دو غول دنیای فناوری روز چهارشنبه در کنگره‌ی جهانی موبایل در بارسلون اسپانیا اعلام کردند که طیفی از کامپیوترهای ویندوز ۱۰ همیشه متصل که مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون کوالکام هستند، به‌زودی در فروشگاه‌ها موجود خواهند شد.

این طیف از کامپیوترها در ایالات متحده از طریق آمازون و فروشگاه‌های مایکروسافت، در استرالیا از طریق فروشگاه‌های مایکروسافت و در چین از طریق وب‌سایت JD.com قابل خرید خواهند بود. در ایتالیا مشتریان می‌توانند این دستگاه‌ها را از طریق خرده‌فروشی یونیرو سفارش دهند.

علاوه بر این، خرده‌فروشان فرانسوی Boulanger و Fnac و برخی از فروشگاه‌ها در بریتانیا از جمله فروشگاه‌های ایسوس، بی‌تی شاپ، جان لوئیس، فروشگاه‌های مایکروسافت و پی‌سی ورلد اقدام به فروش این کامپیوترها خواهند کرد. این فروشگاه‌ها هم از طریق اینترنتی و هم حضوری این دستگاه‌ها را به فروش خواهند رساند.

متیو بارلو، نائب‌ رئیس بخش ویندوز و دستگاه‌ها در مایکروسافت، می‌گوید:

مایکروسافت و کوالکام تکنولوژیز در همکاری نزدیک با تولیدکنندگان برجسته‌ی کامپیوتر، از محدودیت‌های کامپیوترهای ویندوزی و توانایی آن‌ها فراتر رفته‌اند و در عین حال قابلیت‌ها و تجربه‌های خلاقانه‌ای که کاربران ویندوز ۱۰ انتظار دارند، ارائه کرده‌اند. ما مفتخر هستیم که مشتریان در سراسر جهان اکنون می‌توانند به تجربه‌ی استفاده از کامپیوترهای همیشه متصل دست یابند و از عمر باتری فوق‌العاده و عملکرد بی‌نظیر آن‌ها لذت ببرند.

اپراتورهایی که از اتصال نسل چهارم شبکه‌ی موبایل کامپیوترهای همیشه متصل پشتیبانی می‌کنند شامل سی‌ام‌سی‌سی چین، ترنزاتل فرانسه، تلکام آلمان، تلفونیکا، سوئیسکام، EE، ورایزن، اسپرینت، تی-موبایل و AT&T هستند.

پیتر برنز، مدیر ستاد بخش بازاریابی بی‌سیم در کوالکام، به وب‌سایت ZDNet گفت:

در اروپا، نرخ آگاهی از [دستگاه‌های متصل] بسیار بالاتر است. در ایالات متحده میزان آگاهی پایین‌تر اما تقاضا در حال افزایش است.

وی در ادامه افزود:

بزرگ‌ترین مانع در پذیرش [دستگاه‌های متصل]، بسته‌های مقرون‌به‌صرفه‌ی دیتا بود. در اروپا، قیمت‌گذاری و انعطاف‌پذیری بسته‌ها بسیار بیشتر است. من معتقدم که شاهد بروز تغییراتی در ایالات متحده و همچنین نحوه‌ی افزودن این دستگاه‌ها به بسته‌های دیتا خواهید بود. بازار برای این تغییر آماده است.

کوالکام در دسامبر ۲۰۱۷ ویندوز ۱۰ روی پلتفرم موبایل پی‌سی را معرفی کرد. کامپیوترهای همیشه متصل کوالکام و مایکروسافت قصد دارند اتصال آنی و لحظه‌ای را که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها شاهد هستیم، روی لپ‌تاپ‌ها و دستگاه‌های هیبریدی ارائه دهند.

کامپیوترهای فعلی برای اتصال به اینترنت، نیازمند جستجو و یافتن شبکه‌های وای‌فای هستند. این مسئله موجب بروز وقفه در بهره‌وری کاربر و اتلاف وقت او می‌شود؛ اما طیف جدید کامپیوترهای مایکروسافت و کوالکام قصد دارند از طریق ایجاد دسترسی به شبکه‌های همراه از طریق اتصال نسل چهارم پرسرعت موبایل، این مشکل را برطرف کنند و اتصال پایدار و همیشگی در اختیار کاربر قرار دهند.

برنز می‌گوید:

اکنون در دوران متفاوتی نسبت به ۵ سال قبل به‌سر می‌بریم. سرعت این شبکه‌ها به طرز نامحدودی بالا است. ما در عصر گیگابیت به‌سر می‌بریم و این فناوری به‌صورت جهانی در بازارهای مختلف در حال انتشار است. از نظر ظرفیت، این شبکه‌ها آنجا موجود هستند.

میگوئل نونس، مدیر ارشد تولید در کوالکام می‌گوید این شرکت «آنچه می‌توانست، از یک گوشی موبایل گرفته و آن را درون یک پوسته‌ی بزرگ‌تر قرار داده است.» این پوسته شامل دستگاه‌هایی نازک و بدون فن با ابعاد بالا می‌شوند تا سخت‌افزار لازم از جمله مودم‌های پرسرعت کوالکام داخل آن‌ها قرار بگیرد.

مدل‌های موجو کامپیوترهای همیشه متصل شامل ایسوس NovaGo و اچ‌پی Envy x2 هستند. در جریان نمایشگاه CES 2018، لنوو نیز با معرفی تبلت هیبریدی Miix 630 به جمع سازندگان این کامپیوترها اضافه شد.

کوالکام ابتدای ماه جاری میلادی، از مودم جدید اسنپدراگون X24 LTE با امکان پشتیبانی از 5G رونمایی کرد. این مودم که بر پایه‌ی معماری ۷ نانومتری FinFET توسعه یافته است، تا حداکثر سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات