مقایسه‌‌ی دیدنی نیسان GT-R با آکورا NSX

پنج‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
یک وب‌سایت مشهور، اخیرا اقدام به برگزاری آزمون‌هایی بین دو برترین سوپراسپرت‌ ژاپنی، نیسان GT-R و آکورا NSX کرده است.
تبلیغات

در رقابتی که اخیرا برگذار شده و ویدیوی آن نیز منتشر شده است، آکورا NSX در مقابل نیسان GT-R قرار گرفته است. نیسان GT-R نزدیک به یک دهه است که در بازار حضور دارد ولی آکورا NSX یک خودروی نسبتا جدید محسوب می‌شود. در این رقابت که ویدیوی آن‌ در انتهای مطلب قابل مشاهده است، سه مرحله وجود دارد.

مرحله نخست، مسابقه درگ یک‌چهارم مایل (۴۰۰ متر) است. رقابت دوم، مسابقه درگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت و رقابت نهایی، مقایسه مسافت توقف خودروها از سرعت ۱۱۳ کیلومتر بر ساعت است.

نیسان GT-R

نیسان GT-R از زمانی که عرضه شد انقلابی در خودروهای سوپراسپرت محسوب می‌شد. این خودرو از پیشرانه‌ی تویین توربوی V6 و یک سیستم چهارچرخ محرک بسیار پیچیده بهره‌مند است. با این وجود امروزه استفاده از سیستم‌های توربوشارژر یا سوپرشارژر در خودروهای سریع و قدرت‌مند کاملا متداول شده است. همچنین خودروسازانی همانند بی‌ام‌و که اسرار زیادی به تولید خودروهای دیفرانسل عقب داشتند، امروزه به سمت استفاده از سیستم‌های چهارچرخ محرک روی آورده‌اند که بارزترین مثال آن را می‌توان بی‌ام‌و M5 نسل جدید دانست که به سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و حتی  نسل آینده‌ی بی‌ام‌و M3 نیز به گمان بسیاری به سیستم چهارچرخ محرک مجهز خواهد شد.

آکورا NSX

خودروی بعدی آکورا NSX هیبریدی است که از یک پیشرانه‌ی تویین‌توربو V6 استفاده می‌کند و بر خلاف نیسان GT-R که موتور آن در جلو است، در هوندا شاهد نصب موتور در پشت سر راننده هستیم و آکورا NSX یک خودروی موتوروسط به شمار می‌آید. این خودروی کوپه نیز از نوع هیبریدی است با این تفاوت که موتورهای برقی آن روی اکسل‌ها سوار شده‌اند و دیگر در میانه‌ی مسیر انتقال نیرو بین پیشرانه‌ی احتراق داخلی و چرخ‌ها قرار ندارند و از این نظر، آکورا NSX خودروی کاملا متفاوت با GT-R است.

از نظر قدرت خروجی دو خودرو اعداد بسیار نزدیک به هم دارند؛ به‌طوری که جدیدترین مدل GT-R دارای قدرت ۵۶۵ اسب بخار و گشتاور ۶۳۳ نیوتن‌متر است. صفر تا صد نیسان تنها ۲.۷ ثانیه و وزن آن ۱۷۸۴ کیلوگرم است. در سمت دیگر آکورا NSX با قدرت ۵۷۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۵ نیوتن‌متری قرار دارد که برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به ۳ ثانیه زمان نیازمند است. آکورا NSX با وجود اینکه موتورهای برقی و باتری اضافه بر نیسان دارد، دارای وزن مناسب ۱۷۲۵ کیلوگرم وزن است. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم که ویدیوی زیر را حتما تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات