هدست واقعیت ترکیبی ایسوس با قیمت ۴۲۹ دلار عرضه می‌شود

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
بالاخره پس از مدت‌ها انتظار، شرکت ایسوس از عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی HC102 با قیمت ۴۲۹ دلار خبر داد.
تبلیغات

یکی از شرکای مایکروسافت در زمینه‌ی ساخت هدست‌ واقعیت ترکیبی، شرکت ایسوس است. حال پس از مدت‌ها انتظار، بالأخره این شرکت آماده‌ی عرضه‌ی هدست واقعیت ترکیبی خود با نام HC102 و قیمت ۴۲۹ دلار شده که آن را در رده‌ی محصولات گران‌قیمت قرار می‌دهد. طبق گزارش این شرکت تایوانی، هدست یادشده فعلأ برای عرضه‌ در ایالات متحده آمریکا در نظر گرفته شده است.

هدست جدید ایسوس به‌واسطه‌ی طراحی خاص و جذابش، در مقایسه با رقبا متمایز است. اگر پس‌زمینه‌ی پیش‌فرض گلکسی اس ۵ سامسونگ را به یاد داشته باشید، مسلماً متوجه شباهت طراحی این دستگاه به آن خواهید شد. با این حال، مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه تفاوت چندانی با دستگاه‌های عرضه‌شده در سالِ گذشته ندارد. HC102 از رزولوشن ۱۴۴۰×۱۴۴۰ برای هر چشم بهره می‌برد و کاربران می‌توانند میدان دید ۱۰۵ درجه‌ای داشته باشند؛ همچنین به‌ لطف وجود سنسورها و جک هدفون، نیازی به استفاده از لوازم‌ جانبی ندارید.

صرف‌ نظر از نام واقعیت ترکیبی ویندوز (Windows Mixed Reality)، دستگاه‌های توسعه‌ داده‌شده بر مبنای این تکنولوژی را نمی‌توان متفاوت از واقعیت‌ مجازی دانست. در واقع تفاوت‌ها به توسعه‌دهنده‌ پلتفرم‌های یادشده و عدم نیاز هدست‌ واقعیت ترکیبی به سنسورها و دوربین‌های خارجی خلاصه می‌شود؛ همچنین برای موارد استفاده ساده از هدست‌های فوق، لزوماً نیازی به اتصال رایانه‌‌های شخصی نیست که همین موضوع کار با هدست‌ واقعیت ترکیبی را نسبت به نمونه‌های واقعیت مجازی آسان‌تر می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات