اسپاتیفای اسپیکر هوشمند تولید می‌کند

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
استخدام متخصصان حوزه‌ی سخت‌افزار باعث شده است اخباری در رابطه با احتمال تولید اسپیکر هوشمند توسط اسپاتیفای منتشر شود.
تبلیغات

اسپاتیفای بیشتر به‌عنوان یک سرویس استریم موسیقی که در واقع یک عرضه‌‌کننده‌ی محتوا است، شناخته می‌شود. البته این کمپانی اخیرا با استفاده از Spotify Connect امکان استفاده از اسپیکر‌ و سیستم‌های پخش موسیقی را برای پخش موسیقی توسط اسپاتیفای فراهم کرده است. البته اسپاتیفای کانکت بیشتر یک راهکار نرم‌افزاری است و از این‌رو نمی‌توان این سرویس را یک فعالیت در حوزه‌ی سخت‌افزار خواند؛ حال آنکه آخرین اقدامات اسپاتیفای برای استخدام متخصصانی در حوزه‌ی سخت‌افزار نشان از این دارد که این کمپانی سوئدی درصدد عرضه‌ی اسپیکر هوشمند به بازار است.

گاردین با انتشار گزارشی اعلام کرده که اسپاتیفای درصدد استخدام یک مدیر سخت‌افزار است و اولین چیزی که در نتیجه‌ی این استخدام به ذهن متبادر می‌شود، تولید اولین محصول سخت‌افزاری است که توسط اسپاتیفای راهی بازار خواهد شد. هرچند جزئیاتی در رابطه با اینکه محصول سخت‌افزاری اپل چه خواهد بود، ارائه نشده است؛ اما به نظر می‌رسد این استارتاپ سوئدی به‌عنوان پیشروی سرویس‌های استریم، در پی آن است تا اسپیکر هوشمند خود را راهی بازار کند. به طور حتم تولید اسپیکر هوشمند را باید نزدیک‌ترین و بهترین راه برای ورود به حوزه‌ی تولید سخت‌افزار توسط اسپاتیفای خواند.

باید به انتظار بنشینیم و ببینیم اسپیکر هوشمند اسپاتیفای در صورت عرضه به بازار چه تفاوتی با سایر اسپیکرهای هوشمند مدعی بازار داشته است و در واقع چه امتیازاتی در مقایسه با این اسپیکرها خواهد داشت. یکی دیگر از احتمالات مطرح‌شده، عرضه‌ی یک گجت اختصاصی برای اسپاتیفای به‌منظور گسترش قلمرو و جذب هر چه بیشتر کاربران به سمت این سرویس استریم موسیقی است. شاید گجت مورد نظر نه یک اسپیکر هوشمند بلکه یک دستگاه پخش موسیقی نظیر آیپاد اپل البته با قیمت بسیار پایین‌تر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات