سامسونگ اولین حافظه‌ SSD جهان با ۳۰ ترابایت ظرفیت را معرفی کرد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ نخستین حافظه‌ی SSD جهان با ۳۰ ترابایت حافظه را در سایز ۲.۵ اینچی معرفی کرده است که امکان ذخیره‌ی ۵۷۰۰ فیلم فول اچ‌دی را دارد.
تبلیغات

سامسونگ حافظه‌ی اس‌اس‌دی جدیدش را با ظرفیت ۳۰ ترابایت تولید کرد؛ این میزان بیشترین ظرفیتی به شمار می‌رود که تاکنون برای یک حافظه ۲.۵ اینچی در نظر گرفته شده است. این حافظه برای مشتریان سازمانی طراحی شده است.

این مدل که PM1643 نام دارد، از ۳۲ قطعه حافظه‌ی NAND یک ترابایتی تشکیل شده که هر کدام حاوی ۱۶ لایه چیپ‌ ۲۵۶ گیگابیتی V-NAND است. این حافظه فضای کافی برای ذخیره‌سازی ۵۷۰۰ فیلم فول اچ‌دی یا امکان تماشای ۵۰۰ روز ویدیو را بدون وقفه فراهم می‌کند. این حافظه از نظر فضای ذخیره‌سازی، نسبت به نسل قبل دو برابر بزرگ‌تر شده است. البته در نظر داشته باشید که سامسونگ یک حافظه‌ی ۶۰ ترابایتی در سایز ۳.۵ اینچ تولید کرده است که هنوز وارد بازار نشده و ظاهرا فقط در حد تبلیغات است.

حافظه اس‌اس‌دی جدید سامسونگ سرعتی خواندن و نوشتن به ترتیب ۲۱۰۰ و ۱۷۰۰ مگابایت در ثانیه را ارائه می‌دهد. این سرعت حدود ۳ برابر سریع‌‌تر از SATA SSD است که در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی است.

قیمت و تاریخ عرضه‌ی این محصول مشخص نیست اما سامسونگ قصد دارد محصولات SAS SSD خود را با ظرفیت‌های ۱۶.۳۶ ترابایت، ۷.۶۸ ترابایت، ۳.۸۴ ترابایت، ۱.۹۲ ترابایت، ۹۶۰ گیگابیت و ۸۰۰ گیگابیت، اواخر سال جاری میلادی راهی بازار کند. 

انتظار نمی‌رود که حافظه‌ی SSD جدید سامسونگ در آینده‌ی نزدیک در لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های رومیزی مورد استفاده قرار گیرد. 

نظر شما در مورد این حافظه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات