اپل به لطف آیفون 10 مبتکرترین شرکت دنیا شناخته شد

چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مجله‌ی فست‌ کامپانی که‌ هرساله فهرست ۵۰ شرکت مبتکر دنیا را منتشر می‌کند، امسال اپل را به لطف آیفون ۱۰، نسل سوم اپل واچ و ایرپاد‌ در صدر این فهرست قرار داده‌ است.
تبلیغات

مجله‌ی آمریکایی فست کامپانی روز گذشته فهرست مبتکرترین شرکت‌های دنیا را برای سال ۲۰۱۸ منتشر کرد و اپل از نگاه این مجله به‌عنوان مبتکرترین شرکت دنیا شناخته شد. کوپرتینونشین‌ها سال گذشته در جایگاه چهارم این فهرست قرار داشتند؛ اما امسال به لطف آیفون ۱۰، کیت واقعیت افزوده (ARKit) و دیگر محصولات متنوع توانستند جایگاه نخست را از آن خود کنند.

فست کامپانی توضیح می‌دهد که سال ۲۰۱۷ برای اپل با عرضه‌ی ایرپاد‌، نسل سوم اپل واچ، کیت واقعیت افزوده و آیفون ۱۰ که هر کدام در شاخه‌ی خود به محبوب‌ترین محصولات تبدیل شده‌اند، همراه بود:

برای شرکتی که پس از عرضه‌ی آیپد در سال ۲۰۱۰ تاکنون موفقیت چشمگیری به‌دست نیاورده است، ۲۰۱۷ سال پرشکوهی محسوب می‌شود. ایرپاد‌ بی‌سیم این شرکت در سراسر کشور همه‌گیر و نسل سوم اپل واچ به یک محصول پرفروش تبدیل شده است؛ توسعه‌دهندگان از ARKit، بسته‌ی واقعیت افزوده‌ی اپل استقبال کرده‌اند و آیفون ۱۰ حتی منتقدان را شگفت‌زده کرده است.

علاوه بر این، اپل برای پروژه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری جاه‌طلبانه‌ی خود، از توسعه‌ی تراشه‌ی اختصاصی تا دوربین‌های آیفون و بسیاری دیگر تحسین شده است. هوش مصنوعی نیز یکی از نقاط قوت اپل محسوب می‌شود و فست کامپانی درباره‌ی آن می‌گوید: «اپل با وجود رقابت با گوگل و آمازون، قدم‌های بلندی در این راه برداشته است.» فست کامپانی همچنین به رویکرد مبتنی بر حریم شخصی اپل در حوزه‌ی هوش مصنوعی اشاره می‌کند:

برای مثال، اپل از تکنیک‌های هوش مصنوعی به‌منظور افزایش حداکثری عمر باتری آیفون استفاده می‌کند. از آنجا که این شرکت رویکردی مبتنی بر حریم شخصی در پیش گرفته، حجم داده‌هایی را که در فضای ابری ذخیره و تحلیل می‌کند، محدود کرده است و بسیاری از امور مربوط به هوش مصنوعی را به‌جای بهره‌گیری از حجم عظیم سرورها، روی خود دستگاه‌ها انجام می‌دهد.

جایگاه دوم در فهرست مبتکرهای فست کامپانی متعلق به نت‌فلیکس است. آمازون سال گذشته در جایگاه نخست این فهرست قرار داشت؛ اما امسال پس از شرکت‌های اسکوئر و تنسنت به جایگاه پنجم تنزل یافته است. پشت سر آمازون، شرکت‌های پاتاگونیا، سی‌وی‌اس هیلت، واشنگتن پست، اسپاتیفای و ان‌بی‌ای به‌ترتیب در رتبه‌های ششم تا دهم قرار دارند.

برای مشاهده‌ی فهرست کامل ۵۰ شرکت مبتکر دنیا می‌توانید به این نشانی مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات