نسخه ویژه لوتوس 3- الون 430 معرفی شد

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
برند بریتانیایی لوتوس که تحت مالکیت جیلی چین اداره می‌شود، از جدیدترین محصول سوخت در کلاس سوپراسپرت با تولید محدود به ۲۰ دستگاه، رونمایی کرد.
تبلیغات

لوتوس روی نسل جدیدی از خودروهای اسپرت کار می‌کند که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شوند. در عوض، مشتریان می‌توانند  نسخه‌ی ویژه از خودروی اسپرت جاودانه لوتوس 3-اِلِون (3-Eleven) را خریداری کنند. خودروساز بریتانیایی که در حال حاضر متعلق به جیلی (Geely) چین است، خودروی اسپرت 3-الون 430 را ارائه می‌دهد که یکی از جذاب‌ترین محصولات دنیا در کلاس" اسپرت سبک‌وزن" محسوب می‌شود. تنها ۲۰ نمونه از این نسخه ویژه ساخته خواهند شد که هر کدام تقریبا  ۱۴۲،۰۰۰ دلار قیمت خواهند داشت.

زیر کاپوت این خودروی قدرتمند اسپرت یک پیشرانه ۳.۵ لیتری خورجینی ۶ سیلندر قرار دارد که ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. لوتوس وعده داده است که با بهره‌گیری از این پیشرانه‌ی قدرتمند، 3-الون در زمان ۳.۲ ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که بیشینه سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این ارقام در مقایسه با قوی‌ترین خودرو در نسل پیشین لوتوس 3-اِلِون، بهبود ۰.۲ ثانیه‌ای در زمان شتاب‌گیری و ۱۰ کیلومتر بر ساعت در بیشینه‌ی سرعت را نشان می‌دهد.

Lotus 3-Eleven / لوتوس 3-اِلِون
Lotus 3-Eleven / لوتوس 3-اِلِون
Lotus 3-Eleven / لوتوس 3-اِلِون
Lotus 3-Eleven / لوتوس 3-اِلِون

قدرت از پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر توسط جعبه دنده دستی ۶ سرعته به چرخ‌ها هدایت می‌شود، در حالی که از دیفرانسیل لغزش محدود از نوع تورسن همراه با سیستم کنترل کشش متغیر ۶ وضعیتی برای کشش بهتر چرخ‌ها بهره می‌برد؛ هر دو سیستم به طور مستقیم به ECU خودرو مرتبط هستند و با همکاری یک‌دیگر با توجه به شرایط، بهترین کارکرد را فراهم می‌کنند.

Lotus 3-Eleven / لوتوس 3-اِلِون

لوتوس برای اثبات سرعت این خودروی اسپرت آن را در پیست آزمایش هِثِل (Hethel) در اطراف کارخانه امتحان کرده است. زمان یک دقیقه و ۲۴ ثانیه نسخه ویژه لوتوس 3-اِلِون 430 در دور کامل پیست رکورد جدیدی محسوب می‌شود که ۰.۸ ثانیه سریع‌تر از خودروی اگزیج کاپ 430 (Exige cup 430) و دو ثانیه نیز سریع‌تر از مدل پیشین 3-اِلِون است.

لوتوس که در ساخت خودروهای عجیب تبحر خاصی دارد، توضیح می‌دهد که نسخه ویژه برای افزایش سرعت نه تنها در قدرت پیشرانه اصلاح شده، بلکه از نظر آیرودینامیکی نیز با تغییراتی مواجه شده است. باله عقب بزرگ‌تر با ورق‌های فولادی بازسازی شده است، در حالی که اسپلیتر بزرگ‌تر جلو و اسپویلر کناری در ترکیب با دیفیوزر عقب نیروی رو به پایین را در حداکثر سرعت به میزان ۴۴ کیلوگرم افزایش می‌دهد تا به ۲۶۵ کیلوگرم برسد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات