خودروی جدید فرمول یک ردبول ریسینگ رونمایی شد

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
ردبول ریسینگ از خودروی جدید خود در فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک رونمایی کرد. اسپانسر جدید ردبول، استون مارتین خواهد بود.
تبلیغات

تیم فرمول یک ردبول بعد از تیم‌های هاس (HAAS) و ویلیامز (Williams)، سومین تیمی است که از خودروی جدید خود برای فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک رونمایی می‌کند.

RedBull RB14 / ردبول

خودروی جدید ردبول موسوم به RB14 در فصل ۲۰۱۸ میزبان مکس ورشتاپن و دنیل ریکاردو خواهد بود که در فصل گذشته در مجموع، سه قهرمانی گرن‌پری به دست آوردند. علاوه بر محافظ اجباری هیلو (Halo)، پوشش آبی رنگ و سیاه خودروی جدید ردبول جایگزین طرح آشنای آبی و قرمز ردبول در دو فصل گذشته شده است. البته مقامات ردبول ریسینگ صراحتاً اعلام کردند که این طرح، فقط یک نسخه‌ی ویژه است و طرح نهایی خودروی فصل ۲۰۱۸، در تمرینات پیش از فصل که در پیست بارسلونا-کارتالونیا برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد.

RedBull RB14 / ردبول

با این‌حال این نسخه‌ی ویژه در جریان روز فیلمبرداری پیش از فصل در پیست سیلوراستون انگلستان توسط ریکاردو، هر چند به دلیل قوانین در محدودیت مسافت ۱۰۰ کیلومتری، به نمایش درآمد. نشان شرکت خودروساز بریتانیایی استون مارتین در بخش‌هایی از بدنه، به‌خصوص باله‌ی عقب جلب توجه می‌کند. استون مارتین هدف جدی خود برای شرکت در مسابقات فرمول یک را با اسپانسری تیم ردبول در فصل ۲۰۱۸ آغاز کرده است.

RedBull RB14 / ردبول
RedBull RB14 / ردبول
RedBull RB14 / ردبول
RedBull RB14 / ردبول
RedBull RB14 / ردبول

مدیران تیم ردبول ریسینگ معمولا‌ً تا قبل از فاصله‌ی کمی به آغاز تست‌های زمستانی، از خودروی جدید فصل آینده رونمایی نمی‌کردند؛ اما امسال خیلی زودتر این عمل انجام شد. در بیانیه‌ی رسمی ردبول آمده است:

الگوی ما در فصل‌های گذشته، رونمایی خودروی جدید در آخرین لحظات ممکن بود. این کار به تیم طراحی و مهندسی حداکثر زمان لازم برای ساخت بهترین خودروی ممکن را می‌داد. بارها تیم ما خودوی جدید را در آخرین روز مجاز تمکیل کرده و در همان روز برای تست‌های پیش از فصل به اسپانیا ارسال کرده است.این عمل ما بی‌دلیل نبوده است و اگر مجبور نباشیم این‌کار را انجام نمی‌دهیم؛ امسال ما مجبور به این‌کار نبودیم. بهتر است که طراحی و مهندسی خودروی جدید زودتر به اتمام برسد و از زمان باقی‌مانده جهت رفع ایرادات جزئی استفاده کرد تا اینکه ۸ روز ارزشمند تست‌های پیش از فصل در اسپانیا صرف بررسی و رفع مشکلات خودرو شود.

RB14 ردبول در این فصل از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر v شکل توربوشارژ هیبرید ساخت رنو استفاده می‌کند؛ علاوه بر این برای سومین سال متوالی حمایت برند ساعت سوئیسی تگ هویر (TAG Heuer) شامل حال ردبول خواهد شد. احتمالاً خودروی فصل ۲۰۱۸، آخرین خودروی فرمول یک ردبول است که از پیشرانه‌ی رنو استفاده می‌کند. از سویی دیگر، مک‌لارن هم در فصل پیش روبرو، از پیشرانه‌ی ساخت رنو به جای هوندا، استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات