نوکیا 8 پرو به جای نوکیا 10 سه‌ماهه سوم 2018 معرفی می‌شود

سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اطلاعات ارائه شده به زمان عرضه‌ی نوکیا ۱۰ با نام تجاری «نوکیا ۸ پرو»، تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ و دوربین مجهز به پنج لنز اشاره دارد.
تبلیغات

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال در حال توسعه گوشی پرچم‌دار جدید خود تحت عنوان «نوکیا 8 پرو» است؛ یک منبع نامشخص به وب‌سایت NPU گزارش داده است که این مدل اواخر سال‌جاری میلادی (ماه آگوست - سپتامبر) معرفی خواهد شد. گوشی جدید فنلاندی‌ها به‌عنوان جانشین نوکیا 8 ارائه می‌شود.

گفته می‌شود شایعات گذشته مبنی بر عرضه «نوکیا ۱۰» صحت ندارد و اچ‌ام‌دی گلوبال، محصولی را با این نام تجاری در سال جدید میلادی ارائه نخواهد داد؛ در واقع، شایعات به‌دست آمده از نوکیا ۱۰ به نوکیا ۸ پرو مرتبط است. احتمال می‌دهیم این مدل با آخرین تراشه پرچم‌دار کوالکام ارائه شود. زایس پتنتی با عنوان Miniature Zoom Camera به ثبت رسانده است که چندین لنز مختلف را با چینش مدور نشان می‌دهد؛ این لنزها قادر به چرخش هستند و سیستم متشکل از آن، تصویربرداری با فاصله‌های کانونی مختلف و زوم واید را امکان‌‏پذیر می‌کند. انتظار داریم پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ اچ‌ام‌دی به این فناوری مجهز شده باشد.

نوکیا ۱۰ با پنج دوربین

پتنت نوکیا ۱۰ (یا نوکیا ۸ پرو) با دوربین مجهز به پنج لنز

با فرض صحت این گمانه‌زنی، نوکیا ۸ پرو به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد ۱۸ به ۹ مجهز خواهد شد؛ حسگر اثرانگشت آن نیز در پنل پشتی جای می‌گیرد. در نوکیا ۸ که سال ۲۰۱۷ معرفی شده بود، حسگر اثرانگشت با دکمه‌ی فیزیکی Home در پایین صفحه‌نمایش ادغام شده است. ضمن اینکه انتظار داریم جنس پنل پشتی از شیشه و لبه‌های گوشی نیز انحنا داشته باشد.

طرح احتمالی مدل «پرو» پرچم‌دار ۲۰۱۷ اچ‌ام‌دی گلوبال در ادامه آمده است:

نوکیا 10 و نوکیا 9

نوکیا ۱۰ در کنار نوکیا ۹؛ مدل «پرو» نوکیا ۸ (یا همان نوکیا ۱۰) طراحی کشیده دارد.

در تصویر فوق، نوکیا ۱۰ که اکنون آن‌را با نام نوکیا ۸ پرو می‌شناسیم، در کنار نوکیا ۹ به نمایش گذاشته شده است؛ مدل دوم نیز احتمالاً با نام تجاری «نوکیا ۸ سیروکو» در نمایشگاه MWC 2018 به صورت رسمی معرفی خواهد شد. استفاده از پسوند «پرو» برای گوشی جدید اچ‌ام‌دی بدین خاطر است که این مدل به دوربین پیشرفته با لنزهای زایس مجهز خواهد شد.

در حال‌حاضر، باید منتظر ماند و دید که نسخه جدید نوکیا ۸ چه عملکردی در زمینه عکاسی به نمایش خواهد گذاشت؛ اولین پرچم‌دار اچ‌ام‌دی که با برند «نوکیا» عرضه شده است، دوربین نسبتاً متوسطی دارد و به هیچ عنوان با محصولات رده‌بالای نیمه دوم ۲۰۱۸ نظیر آیفون ۱۰ اپل، گلکسی نوت ۸ سامسونگ یا میت ۱۰ پرو هواوی قادر به رقابت نیست.

همان‌طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم، نوکیا ۸ پرو به تراشه پرچم‌دار کوالکام مجهز خواهد شد؛ انتظار داریم این مدل با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ ارائه شود که از آن در ماه دسامبر رونمایی شده بود. با وجود اینکه شرکت‌های مختلف نظیر سامسونگ و سونی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود در اوایل اسفند با تراشه اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام رونمایی خواهند کرد؛ نوکیا ۸ سیروکو با پردازنده قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۳۵ ارائه می‌شود. هر دو پردازنده بر مبنای فرآیند ساخت ۱۰ نانومتری FinFET سامسونگ توسعه یافته است.

از آنجا که زمان زیادی تا رونمایی رسمی از پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ اچ‌ام‌دی گلوبال باقی مانده است، انتظار داریم برخی از شاخصه‌های گوشی از جمله نام تجاری آن تغییر پیدا کند؛ بنابراین به شایعات منتشر شده، باید با دیده شک و تردید نگریست. با این‌حال باید اعلام کرد که پیش‌تر نیز وب‌سایت اندرویدپیت مدعی شده بود گوشی نوکیا ۱۰ (نوکیا ۸ پرو) در ماه سپتامبر و در نمایشگاه IFA 2018 معرفی خواهد شد؛ شایعه تازه منتشر شده با گزارش پیشین هم‌راستا است. به همین جهت، ممکن است اطلاعات فاش شده پیرامون زمان معرفی رسمی پرچم‌دار جدید اچ‌ام‌دی گلوبال در سال ۲۰۱۸ صحت داشته باشد.

در صورتی‌که گوشی نوکیا ۸ سیروکو نیز اوایل اسفند معرفی شود، تعداد اعضای سری «نوکیا ۸» به دو مدل و در نهایت با معرفی مدل «پرو» به سه مدل خواهد رسید؛ البته قدرت‌مندترین مدل آن‌ها، احتمالاً پرچم‌دار نیمه دوم ۲۰۱۸ اچ‌ام‌دی گلوبال است و نوکیا ۸ سیروکو، تنها به عنوان نسخه بزرگ‌تر نوکیا ۸ با حاشیه‌های باریک و حسگر اثرانگشت در پنل پشتی ارائه می‌شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات