استارتاپ های موفق فضای پرنشاط خود را حفظ می‌کنند

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
استارتاپ‌های باسابقه و موفق، همیشه تلاش می‌کنند تا فضای پرنشاط و پرجنب‌و‌جوش خود را حفظ کنند و از آن بهره ببرند.
تبلیغات

شرکت‌های موفقی وجود دارند که با سبک استارتاپی تأسیس شده و اکنون به رشد و بلوغ کافی رسیده‌اند. اغلب این شرک‌ها هنوز فضای پرنشاط خود را حفظ کرده‌اند و فرهنگشان به‌گونه‌ای شکل گرفته است که گویی هنوز روزهای ابتدایی تأسیس را می‌گذرانند. مؤسسان این استارتاپ‌ها هنوز از فضای شلوغ و پرجنب‌و‌جوش، بحث‌های جذاب برای پیشرفت محصول، اختلاف نظرها و ارائه‌ی ایده‌ها استقبال می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که تنها با حفظ این روحیه می‌توانند به رشد خود ادامه بدهند و بازار را به استارتاپ‌های تازه وارد واگذار نکنند.

برای موفقیت طولانی‌مدت، ذهن استارتاپی را حفظ کنید

در روزهای ابتدایی تأسیس استارتاپ، خودمان را در حالتی از مبارزه و تلاش برای پیروزی می‌بینیم. در آن دوران تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا از رقبای احتمالی پیشی بگیریم یا هرچه زودتر و بهتر، محصول خود را به بازار عرضه کنیم. به‌عنوان یک مؤسس استارتاپ، هر روز تلاش می‌کنیم تا کاری با قابلیت افتخار کردن انجام دهیم. در تعریف کلی، در یک استارتاپ تازه‌تأسیس همه تلاش می‌کنند که امروز از روز گذشته بهتر باشد. این طرز تفکر باید در شرکتی با سال‌ها سابقه نیز حفظ شود تا روند پیشرفت، دائمی باشد.

جیم کالینز، مشاور کسب و کار، ایده‌ای در مورد راه‌اندازی استارتاپ دارد. او شروع هر کسب و کاری را به راه‌اندازی یک چرخ و فلک تشبیه می‌کند. اکثر مؤسسان استارتاپ نظریه‌ی او را به‌خوبی لمس کرده‌اند. وقتی تلاش دارید استارتاپی را راه‌اندازی کنید، این کار شبیه به حرکت در آوردن چرخ و فلک است. حرکت اولیه نیروی زیاد دارد. البته پس از شروع حرکت، نیروی مورد نیاز به مرور کاهش پیدا می‌کند تا اینکه چرخ و فلک با استفاده از تکانه‌ی خود به حرکت ادامه می‌دهد.

در مورد شرکت نیز پس از شروع به کار و معرفی محصول، نیروی مورد نیاز به‌مرور کاهش می‌یابد؛ اما باید مراقب باشید که جریان نیرو هیچ‌گاه قطع نشود وگرنه چرخ و فلک کسب و کار شما متوقف خواهد شد.

نکته‌ی مهم در مورد حفظ این نیروها و ادامه دادن به مسیر تلاش، داشتن چشم‌انداز مشخص، انگیزه و اشتیاق است. کارآفرینانی که پس از مدتی از استارتاپ خود خسته شوند، نمی‌توانند جریان همیشگی اشتیاق را حفظ کنند و استارتاپ را به سکون و سپس سقوط می‌برند. انگیزه‌ی خود را همیشه حفظ کنید و با رسیدن به اهداف کوتاه مدت، از حرکت نایستید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات