پس از کاهش تولید آیفون 10، سامسونگ در پی مشتری جدید برای پنل‌ اولد است

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از کاهش سفارش اپل برای تولید آیفون ۱۰، سامسونگ در پی آن است تا مشتری‌های جدیدی برای پنل‌ اولد پیدا کند که بزرگ‌ترین مشتری آن اپل بود.
تبلیغات

نیکی گزارش جدیدی منتشر کرده است که نشان از تلاش‌ سامسونگ برای یافتن مشتری جدیدی برای پنل‌ اولد دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، پس از آنکه اپل سفارش تولید پنل‌ اولد را به نصف کاهش داد، سامسونگ مجبور به یافتن مشتری جدیدی برای پنل‌هایش شده است. پس از آغاز تولید آیفون ۱۰ اپل، سامسونگ برای اینکه به درخواست اپل پاسخ دهد، تولید پنل‌ اولد را افزایش داده است؛ ولی پس از کاهش سفارش اپل، کره‌ای‌ها با مازاد محصول روبرو شده‌اند.

سیاست‌ سامسونگ نشان از این داشت که پس از به‌کارگیری این پنل در گوشی‌های اپل، به افزایش تقاضا برای این نوع پنل دل بسته بود و انتظار داشت سایر تولیدکنندگان نیز به تبعیت از اپل رو به استفاده از پنل‌ اولد بیاورند؛ حال آنکه بسیاری از تولیدکنندگان همچنان استفاده از پنل‌ ال‌سی‌دی را به موجب قیمت بالای پنل‌ اولد در دستور کار قرار داده‌اند که این مسئله سامسونگ را با مشکل روبرو کرده است.

از سویی دیگر باید به تولیدکنندگان چینی پنل‌ اولد اشاره کرد که سامسونگ را تحت فشار قرار داده‌اند. کمپانی‌های چینی علاوه بر افزایش پیوسته‌ی ظرفیت تولید خود، با کاهش قیمت نیز فشار بیشتری به سامسونگ وارد می‌کنند. نیکِی اعلام کرده است که اپل در سه‌ماهه‌ی جاری میلادی، تولید آیفون ۱۰ را نصف خواهد کرد و این موضوع بار دیگر باعث خواهد شد که پنل‌ اولد کمپانی کره‌ای بیش از پیش بدون مشتری باقی بماند.

این اولین بار نیست که نیکی از کاهش تولید آیفون ۱۰ اپل خبر داده است و پیش از این گزارش داده بود که اپل در واکنش به فروش ضعیف آیفون ۱۰ طی تعطیلات سال نوی میلادی، در پی آن است تا تولید آن را به بیش از نصف کاهش دهد.

در کنار کاهش تولید آیفون ۱۰ باید به تلاش‌های ال‌جی برای افزایش تولید پنل‌ اولد اشاره کرد که به احتمال زیاد نیاز اپل به این نوع پنل‌ برای تولید آیفون‌های ۶.۵ اینچی در اواخر سال جاری میلادی را تأمین خواهد کرد. اپل در تلاش است تا وابستگی خود به سامسونگ از نظر تأمین پنل‌ اولد را کاهش دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات