آنر جدید هواوی پیش از نمایشگاه MWC 2018 لو رفت

دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
هواوی قصد دارد گوشی جدید خود از برند آنر را در MWC 2018 رونمایی کند؛ اما ظاهرا اطلاعات این گوشی پیش از برگزاری نمایشگاه فاش شده است.
تبلیغات

تصاویر رندری که در ابتدا تصور می‌شد مربوط به گوشی جدید آنر ۸ پرو است، حالا مشخص شده که در حقیقت متعلق به محصولی بسیار شبیه به آنر ۷ ایکس (Honor 7X) است که به‌‌منظور احیای مجدد برند این گوشی ساخته شده است. اطلاعات این گوشی اولین بار توسط ایوان بلس فاش شد. آنر از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی هواوی است که با رویکرد تولید گوشی‌های میان‌رده تأسیس شد. دستگاهی که در تصویر زیر دیده می‌شود، شباهت‌ بسیاری با گوشی‌های جدید دیگر دارد. این گوشی دارای یک صفحه نمایش با نسبت ۱۸:۹ و حاشیه‌های نسبتا باریک در کناره‌ها است. این منبع ادعا می‌کند که بر اساس برنامه‌ریزی‌ هواوی، این گوشی قرار است در کنگره‌ی جهانی موبایل که پایان همین ماه به رسم هر سال در اسپانیا آغاز به کار خواهد کرد، به‌طور رسمی معرفی شود؛ اما دقیقا مشخص نیست چه زمان هواوی این محصول را به بازار عرضه خواهد کرد.

هواوی Honor 7X

درحالی‌که شرکت هواوی با برندسازی مجدد در بعضی از محصولات ارائه‌شده توسط شرکت‌های تابعه خود غریبه نیست؛ اما اغلب این کار را به منظور عرضه‌ی آن‌ها در اروپا انجام می‌دهد؛ جایی که پیش‌تر آنر عملکرد خوبی از خود نشان داده است . مدیران آنر معمولا نسبت به مقایسه گوشی‌های ساخت خود با دیگر محصولات هواوی حساس هستند و همواره اصرار دارند که این شرکت کار خود را انجام می‌دهد و دارای سطح بالایی از استقلال است؛ درحالی‌‌که این شرکت در تملک سومین فروشنده بزرگ گوشی هوشمند در جهان یعنی هواوی قرار دارد. اما نکته‌ی قابل توجه این است که آیا لزومی دارد گوشی بسیار شبیه به Honor 7X که پیش‌تر در بازار اروپا برای خرید در دسترس بوده است دوباره عرضه شود. احتمالا آنر قیمت این محصول را طوری تعیین خواهد کرد که در مقایسه با دیگر شرکت‌ها حالت رقابتی داشته باشد و به دنبال این خواهد بود تا با عرضه‌ی این گوشی در بازار میان‌رده‌ رقابت کند. البته اجرای این سیاست نیز خطراتی به دنبال دارد؛ با توجه به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند سری پی اسمارت هواوی در چین و شباهت آن‌ها به آنر ۷ ایکس از حیث طراحی و قابلیت‌هایی نظیر صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر، دوربین نسبتا بهتر، پردازنده مشابه کرین ۶۵۹ و ۴ گیگابایت رم، این کار سبب اشباع نمونه‌های مختلف تولیدی این شرکت خواهد شد.

با این حال گوشی جدید طی مراسمی در MWC 2018 توسط هواوی رونمایی خواهد شد. البته هواوی قصد ندارد گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود موسوم به پی ۲۰ و پی ۲۰ پلاس را در MWC 2018 معرفی کند. گفته می‌شود این شرکت تا حدود یک ماه دیگر (۲۷ مارس) پرچم‌دارهای جدید خود را در یک مراسم اختصاصی در پاریس رونمایی خواهد کرد. هواوی دلیل این تأخیر در معرفی پرچم‌دار‌های جدید را جلوگیری از رقابت مستقیم با پرچم‌دارهای جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس که در تاریخ ۲۳ اسفند معرفی خواهند شد، عنوان کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات