مرسدس بنز W08، بهترین خودروی مسابقه‌ای سال ۲۰۱۷ شد

یک‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مجله‌ی اتوسپرت، خودروی مرسدس‌بنز در فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک را به‌عنوان بهترین خودروی مسابقه‌ای سال انتخاب کرد.
تبلیغات

هر سال مجله‌ی انگلیسی اتواسپرت (Autosport) برترین خودروی مسابقه‌ای را انتخاب می‌کند. همانند ۳ سال گذشته، برنده‌ی بهترین خودروی مسابقه‌ای سال ۲۰۱۷ نیز مرسدس‌بنز و خودروی فرمول یک آن‌ با کد W08 شد.

فرمول یک مرسدس بنز / W08 Mercedes

جورجیو پیولا، تحلیل‌گر ایتالیایی سری مسابقات فرمول یک، با بررسی تغییرات مهم این خودرو، رمز موفقیت خودروی مرسدس‌بنز را توضیح می‌دهد. بر اساس نظر پیولا، با وجود تغییرات مهم در فصل ۲۰۱۷ مسابقات فرمول یک، تیم مهندسی مرسدس‌بنز با ایجاد تغییرات انقلابی، همچنان عملکرد بی‌نظیر خودروی خود مرسدس را حفظ کرده است.

خودروی سال گذشته‌ی مرسدس با ۳۶۷۰ میلی‌متر، بیشترین فاصله‌ی بین دو محور در خودروهای فرمول یک را داشت تا زمینه‌ی کافی برای آیرودینامیک پیشرفته، فراهم شود. به لطف این فاصله‌ی زیاد، تغییرات اندک ولی مهم در بدنه‌ی این خودرو در هر گرن‌پری قابل انجام بوده است. در واقع آزادی عمل بسیاری برای طرح آیرودینامیک در میانه‌ی بدنه به وجود آمده است. تغییرات این خودرو به‌خصوص در جلوی تایر عقب، برای ایجاد نیروی آیرودینامیک بیشتر در بخش عقب واقعاً خلاقانه است. دماغه‌ی جدید و انقلابی این خودرو که در گرنپری اسپانیا معرفی شد، نقش مهمی در عملکرد کلی آن داشته است.

فرمول یک مرسدس بنز / W08 Mercedes

علاوه بر این، تیم مهندسی فرمول یک مرسدس بنز، برای اولین بار در تاریخ خودروهای این مسابقات، از اسپلیتر در جلو و زیر دماغه خودرو استفاده کردند. اما همانند سال‌های گذشته، برگ برنده‌ی خودروی مرسدس‌بنز در رقابت‌های فصل ۲۰۱۷، پیشرانه‌ی آن بوده است. پیولا به اشاره به همکاری کلی تیم و دفاع از عنوان قهرمانی مرسدس با وجود تغییرات عمده در قوانین فصل ۲۰۱۷، عملکرد تیم فرمول یک مرسدس‌بنز را خارق‌العاده خواند.

نیکو رزبرگ مرسدس بنز فرمول یک

بدون شک خودروی فرمول یک مرسدس‌بنز، نقش بزرگی در پیروزی تیم مرسدس‌بنز و قهرمانی لوئیس همیلتون داشته است. باید منتظر ماند و دید مرسدس‌بنز در فصل ۲۰۱۸ مسابقات فرمول یک چه تغییراتی در خودرو خواهد داد.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم ویدئوی بررسی عوامل موفقیت خودروی فرمول یک مرسدس بنز از نگاه جورجیو پیولا را تماشا کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات